2017. május 12. 16:30   |   Autoblog
címkék:  

Újra gyártják a Hummer H1-et

Visszatér a katonai Humvee polgári változata, a Hummer H1. Az áprilisi Sanghaji Autószalonon a Humvee Export nevű cég leleplezte Humvee C-Series nevű H1 replikáját, amely Amerikában készül és exportpiacokra szánják.

A General Motors 14 év után, 2006-ban szüntette be a katonai Humvee polgári változatának, a Hummer H1-nek a gyártását, mivel a jármű már nem tudta volna teljesíteni a dízelmotorokra vonatkozó új károsanyag-kibocsátási normákat. A GM 2009-ben megkísérelte eladni a márkát, de ez kudarcba fulladt, a kínai fél visszalépett az üzlettől. 2010-ben ezért bejelentették a Hummer márka megszűnését, ám a márkavédjegy továbbra is a GM-nél maradt.

A Sanghaji Autókiállításon lehullt a lepel a Humvee C-Seriesről, ami természetesen nem új dizájn, hanem a különböző haderők által évtizedek óta használt High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle (HMMWV) egy polgári változata. A Humvee C-Series a Humvee Export nevű vállalkozás projektje, amely megállapodott a Bob Lutz, a GM korábbi elnöke és Henrik Fisker dán formatervező által létrehozott VLF Automotive céggel a C-Series amerikai gyártásáról.

A HMMWV-t jelenleg az AM General gyártja, de készleteket is értékesít. Utóbbi esetben az üres karosszériához a megrendelőnek kell a hajtásláncot beszereznie. A Humvee Export Humvee C-Series modellje esetében a VLF feladata a komplett összeszerelés, míg a Humvee Export az értékesítéssel foglalkozik. A Humvee C-Seriest háromféle felszereltséggel (Bravo, Charlie és Delta) és négyféle GM erőforrással fogják árulni Afrikában, Európában, a Közel-Keleten és Kínában, az Egyesült Államokban viszont nem, mert a jármű nem esik a Low Volume Motor Vehicle Manufacturers Act hatálya alá.

A C-Seriest a jó öreg 6,5 literes, 190, 205 és 250 lovas V8-as dízelmotorral, valamint a 6,2 literes, 430 lóerős V8-as benzinmotorral fogják gyártani, Torsen differenciálműves összkerékhajtással, felezős osztóművel. A legendás terepjáró képességek nem változnak, a C-Series 60 fokos emelkedőn is felküzdi magát, 76 centi mély vízben is átgázol, 37 hüvelykes sárgumijai légnyomását pedig belülről lehet állítani. Utastere a korábbinál sokkal nívósabb és kényelmesebb.