2017. június 13. 16:30   |   Autoblog
címkék:  

Európa legerősebb utcai Mustangja

A német GME Performance jelmondata, „A túl sok erő éppen elég!” remekül illik ehhez a Ford Mustanghoz, amely több mint 700 tagú ménest rejteget motorházteteje alatt. Az Edelbrock alkatrészekkel tuningolt példány Európa legerősebb legális Mustangja.

A Ford Mustang Európa és a világ legkedveltebb sportautója, tavaly Németországban például az eladásai meghaladták a Porsche 911-esét vagy az Audi TT-jét. A Mustang GT 5 literes V8-as motorral rendelkezik, amely 421 lóerőt és 530 Nm nyomatékot szabadít a hátsó kerekekre. Ideális körülmények között így 4,8 másodperc alatt viharzik fel 100 km/órára és eléri a 250 km/órás sebességet. Akadnak azonban olyanok, akik többre vágynak, felmerül bennük az igény némi külső csinosításra, teljesítménynövelésre, esetleg a fékrendszer és a felfüggesztés megerősítésére. A GME Performance pedig mindenre szállítja a megoldást.

A korszerű, 32 szelepes, közvetlen befecskendezéses erőforrást a GME hagyományos tuningfogásokkal tette jóval potensebbé. Az amerikai versenyautó és tuning szcéna legendás nevét, az Edelbrockot hívta segítségül, amely egy kompresszorkészlettel járult hozzá a projekthez. Immár 705 lóerő és 800 Nm nyomaték mérhető a főtengelyen. A hegynyi nyomaték véget nem érő tolóerőben nyilvánul meg, ráadásul mivel a kompresszort közvetlenül a főtengely hajtja, a gázreakció spontán. A felhúzott Mustang 3,9 másodperc alatt katapultál százra és megfutja a 280 km/órát is.

A kipufogógázok egy kézzel készített, rozsdamentes acél kipufogórendszeren keresztül távoznak a szabadba. A közel szimmetrikus, kétágú, szabad áramlású rendszer hagyja kibontakozni a nyolchengeres erőművet, az szabadjára engedheti indulatait. Pillangószelepet is építettek a rendszerbe, tehát a harsogó mellett civilizáltabb is lehet a hangja.

A GME foglalkozott a futóművel is. Első körben a gyári 20 hüvelykes kerekeket 21 colos, többrészes Schmidt felnikre cserélte, majd állítható magasságú és keménységű sport felfüggesztést rakott a sportkupé alá. A közel 300 lóerős teljesítmény-növekedés a fékek cseréjét is megkövetelte, a Mustangot immár aktív hűtésű tárcsák lassítják.

A külsőt sem hagyták érintetlenül, a típushoz aerodinamikai csomagot fejlesztettek, amely tovább erősíti az izomautó karaktert. A készletet első spoilertoldat, küszöbidomok, csomagtér légterelő és hátsó diffúzor alkotják.

A GME megépítette Európa legerősebb legális utcai Mustangját, amely a motor tartósságának csorbulása nélkül tudja útra vinni óriási teljesítményét.