2017. július 18. 15:55   |   Autoblog
címkék:  

Itt az új Audi A8

Az Audi bemutatta új generációs luxus zászlóshajóját. A negyedik generációs A8 új mérföldkövet képvisel a haladás technikájában; új formanyelvvel, innovatív érintőképernyős vezérlési rendszerrel, 48 voltos elektromos rendszerrel és fejlett automatizált vezetési funkciókkal bír. Kétféle 3 literes V6-os motorral, késő ősszel indul a forgalmazása.

Az új Audi A8 stílusteremtő modell, új formatervezési irányvonalat vezet be a márkánál. Minden korábbinál szélesebb singleframe hűtőrácsot visel, karosszériája nyúlánk és izmos; sportos eleganciát és kifinomultságot áraszt. Speciális, lézervilágítással kiegészített HD Matrix LED első fényszórói és OLED hátsó lámpái lenyűgözőek és egyedi megjelenést biztosítanak számára éjjel-nappal.

Az A8 igen tekintélyes jelenség, jóval nagyobb elődjénél, már az alapmodell is 5,17 méter hosszú. Az A8 L erre még 13 centiméterrel licitál rá, ennyivel bővebb a tengelytávja. A fedélzet legjobb ülése a jobb hátsó – az opcionális relaxációs fotel négy különböző állítási lehetőséggel bír és lábtartóval szerelt. Aki itt ül, kényelmesen el tud nyújtózni, lábát pedig a jobb első ülés támláján pihentetheti, amely melegíti és masszírozza is (!) a talpat. A hátsó utasok egyébként számos funkciót képesek maguk vezérelni, így a környezetvilágítást, az olvasólámpákat és az ülésbe épített masszázst, emellett magán telefonbeszélgetéseket bonyolíthatnak. Az OLED kijelzős távvezérlőt a könyöklőbe építik, de természetesen kivehető.

Merőben új megközelítés szerint épült az új A8 műszerfala. Vízszintes orientáció és letisztultság jellemzi, ahol a legtöbb tekerő- és nyomógombot képernyőkkel váltották ki. Az MMI klasszikus nyomó/tekerőgombját és érintőpadját is száműzték. A középső, 25 centiméter átmérőjű infotainment kijelző kikapcsolt állapotában csaknem észrevétlenül belesimul a környezetébe. Vezérelni mindent érintéssel lehet, a légkondicionáló berendezést és egyéb kényelmi funkciókat az alsó kijelzőről irányíthatjuk. Az okostelefonoknál alkalmazott kézmozdulatok szintén működnek. A hangvezérlés egy új, természetes formája is megjelent az autóban. Az egyes desztinációkról és médiákról információk hívhatók le felhőn keresztül, LTE sebességgel. A navigációs rendszer pedig tanul, és intelligens keresési javaslatokat képes adni.

Az új A8-as önvezetésre is képes. A dugóasszisztens lassú forgalomban, fizikai elválasztóval rendelkező kétszer kétsávos autópályán 60 km/órás sebességig képes teljesen átvenni az irányítást, egyébként pedig maga intézi az elindulást, megállást, gyorsítást, kormányzást és fékezést. A sofőr átmenetileg leveheti a kezét a kormányról és akár televíziót is nézhet. Amint a rendszer eléri a működési határait, szól a sofőrnek, hogy vegye vissza a stafétát. Az Audi torlódás asszisztense a maga nemében egyedülálló, ugyanis folyamatosan képet alkot a környezetről. Radar és ultrahangos szenzorokkal, kamerával és lézerszkennerrel dolgozik. Az új A8 ezen kívül önmagától is képes parkolni, a vezetőnek nem kell a járműben tartózkodnia. A parkolási manőver okostelefonról követhető.

Az innovációk sora a kormányzásnál és a felfüggesztésnél is folytatódik. Az A8-ban dinamikus négykerék-kormányzás működik, sportos irányíthatósággal és megingathatatlan stabilitással. Az első kerekek kormányzási áttétele a sebesség függvényében módosul, míg a hátsók az egyes sebességtartományokban a kormányzás irányával megegyezően vagy ellentétesen fordulnak el. A kocsi viselkedése a feláras hátsó sport differenciálművel még sportosabbá és precízebbé tehető. Ez aktívan osztja el a hajtónyomatékot a hátsó kerekek között. A quattro állandó négykerék-hajtás máskülönben szériafelszerelés.

Az Audi A8 felfüggesztési rendszere teljesen aktív. A vezető kívánságának és a körülményeknek megfelelően egyenként képes a kerekeket emelni vagy süllyeszteni, páratlan menetkomfortot nyújtva. Elektromos aktivátorokkal működik, amelyek 48 voltos elektromos rendszerből nyerik az energiájukat. Most első ízben a fő elektromos rendszer is 48 voltos az autóban. A fejlett légrugózással egyetemben az innovatív felfüggesztés az utazás teljesen új élményét nyújtja.

Az új Audi A8 két alaposan átfésült V6-os erőforrással mutatkozik be a német piacon. A 3.0 TDI dízel 286 lóerőt, míg a 3.0 TFSI benzines 340 lóerőt mozgósít. Később érkezik két nyolchengeres aggregát, a 4.0 TDI 435 lóerővel, valamint a 4.0 TFSI 460 lóerővel, s persze kisvártatva követi őket az exkluzív csúcsmodell, a W12 is, 6 liter lökettérfogattal. Mind az öt erőforrásban váltóáramú indítómotor található, amely a 48 voltos elektromos rendszer lelke. Az enyhe hibrid technológia révén az A8 kikapcsolt motorral képes vitorlázni, hatékonyabb start/stop rendszerrel bír és 12 kW-ig képes a mozgási energiát visszatermelni. Mindezek akár 0,7 literrel is csökkenthetik a vegyes fogyasztását.

Az A8 L modellből lesz e-tron quattro változat is, erőteljes plug-in hibrid hajtáslánccal. Fő meghajtó egysége egy 3 literes TFSI egység, amihez villanymotor kapcsolódik. Kettejük teljesítménye 449 lóerő és 700 Nm nyomaték. A lítium-ion akkumulátor 50 emisszió-mentes kilométerre elegendő energiát képes tárolni.

Az új Audi A8 és A8 L gyártása már elindult a neckarsulmi üzemben, a modellek megjelenésére késő ősszel lehet számítani. Az A8 indulóára 90 600 euró, míg az A8 L 94 100 eurótól vásárolható meg.