2017. július 22. 12:30   |   Autoblog
címkék:  

Már rendelhető a vadonatúj Ford Fiesta

Mostantól rendelhető hazánkban az új Ford Fiesta, amely minden más, jelenleg kapható európai sorozatgyártású kisautónál több vezetősegítő rendszert és kapcsolódási szolgáltatást kínál, emellett pedig történelmének legsokoldalúbb termékcsaládjával lép piacra. A Trend, Titanium, Vignale és ST-Line verzióban is elérhető kisautó 4 millió forinttól vihető haza.

A Fiesta minden idők legátfogóbb modellkínálatával lép piacra, kielégítve a vásárlók egyre magasabb igényeit, akik immár a kisautó szegmensben is bőségesebb választási lehetőségeket és magasabb szintű minőséget várnak el. Az új Fiesta lesz az első modellgeneráció, amelyből luxuskivitelű Ford Fiesta Vignale kivitel is készül. A Fiesta Vignale egyedi megjelenéséről különleges, 18 colos könnyűfém keréktárcsák, exkluzív külső részletmegoldások és fényezések, valamint hatszögletű mintázattal és szmoking-stílusú öltésekkel díszített bőrülések gondoskodnak.

A Ford tavaly vezette be az ST-Line modellek új kínálatát, amelyeknek külső és belső kialakítása a Ford Performance izomautók hangulatát idézi. Az erős Ford EcoBoost benzinmotorokkal és TDCi dízelekkel hajtott autók azok számára készülnek, akiket vonz az ST modellek sportos imázsa, de nincs szükségük az ST motorok és futóművek kimagasló teljesítményére és a sportkocsis technológiákra. A Fiesta ST-Line megkülönböztető külső jegyei az egyedi kialakítású könnyűfém keréktárcsák, hűtőrács, lökhárítók és oldalsó légterelő szoknyák. Az utastérben sportülések, lapított alsó karimájú kormánykerék és alumínium pedálok várják az autóst, aki a sportfutóműnek köszönhetően remek vezetési élményre számíthat.

Az új Ford Fiesta modern technológiáinak páratlanul bőséges kínálata magasabb szintre emeli a kisautó kényelmét és biztonságát. A fejlett vezetősegítő rendszerek működését két kamera, három radar és 12 ultrahangos érzékelő támogatja, amelyeknek összehangolt működésével a jármű teljes környezete 360 fokban ellenőrizhető, akárcsak az autó előtti 130 méteres útszakasz – márpedig ez a távolság nagyobb, mint egy futballpálya hossza.

A Fiesta az első Ford, amelyben megjelenik a gyalogosészlelővel kiegészített ütközésre figyelmeztető rendszer továbbfejlesztett változata, amely a Fiesta fényszóróiból kibocsátott fény segítségével éjszaka is képes felfedezni az autó előtti útszakaszon vagy annak közelében tartózkodó gyalogosokat, illetve azokat, akik keresztezhetik a jármű nyomvonalát. Ugyancsak a Fiestában jelenik meg elsőként a Ford merőleges parkolás funkcióval kiegészített aktív parkolóasszisztense.

A Fiestába épített technológia új funkciója, hogy automatikusan fékez, ha a vezető (előre- vagy hátramenetben) nem reagál a rendszer utasításaira és a másik jármű vagy útakadály közelségére figyelmeztető jelzésre, és emiatt fennáll a koccanás veszélye. Az autóhoz emellett kiállássegítő rendszer is rendelhető, ami önállóan kormányoz, amikor a jármű kiáll a járdaszegéllyel párhuzamos parkolóhelyről; a vezetőnek eközben csak a féket és a gázt kell kezelnie.

A Fiesta kínálatában összesen 15 különféle vezetősegítő technológia szerepel; a lista olyan berendezéseket tartalmaz, mint a adaptív sebességtartó automatika, az állítható sebességhatároló, a holttér-figyelő, a követési távolságra figyelmeztető rendszer, a sávtartó asszisztens, a sávelhagyásra és az ütközésre figyelmeztető rendszer.

A Ford SYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszeren keresztül a Fiesta vezetője egyszerű, hétköznapi szavakkal kezelheti az audiorendszer, a navigáció és a csatlakoztatott okostelefonok funkcióit. A SYNC3 kompatibilis az Apple CarPlay és az Android Auto rendszerekkel. A SYNC 3 egyúttal a SYNC AppLink rendszert is magában foglalja, aminek segítségével a vezető menet közben okostelefonos alkalmazásokat kezelhet hangutasításokkal.

A Fiesta tablet-szerű, 8 colos színes érintőképernyője a kétujjas csippentés és a végigsimításos mozdulatokkal is kezelhető. A SYNC 3 rendszerhez egy hasonló kialakítású, 6,5 colos színes érintőképernyő is rendelhető, az alapkivitelben pedig egy 4,2 colos kijelző található. A Fiestához alapáron jár a Bluetooth-csatlakozást és két USB-port, míg a beépített CD-lejátszó opcióként rendelhető meg. A teljes modellkínálathoz rendelhető DAB rádió. Ám bármilyen zeneforrást is választanak a vásárlók, mindig biztosak lehetnek az audiorendszer kiváló hangminőségében – különösen a Ford első B&O Play Hangrendszerének kifogástalan hangzásában.

A Fiestában tíz hangszóró található, köztük egy csomagtartóban elhelyezett mélynyomó és egy, a műszerfal tetejére épített központi középhang-sugárzó. Az erősítő összteljesítménye 675 watt; a digitális jelerősítő és a választható surround hangzás telt és erőteljes hangzást biztosít.

A leegyszerűsített motorkínálatban kifinomult, az Euro 6 károsanyag-kibocsátási szabványnak megfelelő erőforrások szerepelnek. A Ford többszörösen díjnyertes 1,0 literes EcoBoost benzinmotorja 100, 125 és 140 lóerős változatban is megrendelhető az autóhoz. A 100 lóerős változathoz opcióként hatfokozatú, a kormány mögötti váltókarokkal is kapcsolható automata sebességváltó is rendelhető. A Ford 120 lóerős, 1,5 literes TDCi erőforrása a Fiesta első nagy teljesítményű dízele. Hatfokozatú kézi váltóhoz csatlakozik és fogyasztása 4,3 l/100 km. Az 1,5 literes TDCi egység 85 lóerős változatban is elérhető, és hatfokozatú váltóval párosítva 3,2 litert fogyaszt százon.

Az 1,0 literes EcoBoost blokkhoz hasonlóan a Ford 1,1 literes benzinmotorja is háromhengeres felépítésű. Ez az új ötfokozatú manuális sebességváltóval összekapcsolt, 85 lóerős változatban kínált erőforrás váltja le a kifutó modell 1,25 literes szívómotorját.

Az új Fiesta árlistája már nyilvános. Az 1,1 literes 85 lóerős benzinmotorral szerelt Trend alapmodell 4 030 000 forintba kerül, Titanium csomaggal 4,56 millió forinttól érhető el. A legolcsóbb Vignale változatért 100 lovas 1 literes Ecoboost motorral 5 945 000 forintot kérnek.

Fiesta árlista