2017. július 28. 14:20   |   Autoblog
címkék:  

Bemutatkozott az új Rolls-Royce Phantom

Új fejezet kezdődött a Rolls-Royce történetében, bemutatkozott az új, nyolcadik generációs Phantom. Az 1925 óta a műértők által a világ legjobb autójának titulált Phantom új nemzedéke vadonatúj architektúrára épül, még csendesebb és még pazarabb luxust kínál, mint korábban, motorja pedig ismét 6,75 literes. Minden megvan benne, hogy a luxus új fokmérőjévé váljon.

A Rolls-Royce az új Phantom számára vadonatúj, térhálós alumínium (spaceframe) architektúrát tervezett, ami a jövőbeni modellek alapjául is szolgál majd. Az autóiparban rendhagyó megközelítésként a Phantom tehát nem önhordó karosszériás, s nem olyan platformra épül, amelyen több modell is osztozik, mint ami a nagy tömeggyártóknál megfigyelhető. Az új spaceframe struktúra azért természetesen az egyes modellekhez és hajtásláncokhoz méretezhető. Harminc százalékkal merevebb is a Phantom VII vázánál, így pozitív hatást gyakorol a menetkényelemre és akusztikai tulajdonságokra.

Az új Phantom osztálya és a világ legkényelmesebb autója lesz. Első dupla keresztlengőkaros és hátsó ötlengőkaros felfüggesztése légrugókkal egészül ki, amelyek megteremtik a védjegynek számító repülőszőnyeg érzést. A szintszabályzós légrugós felfüggesztés másodpercenként több millió kalkulációt végez és folyamatosan szabályozza az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókat, állandóan reagálva a karosszériamozgásokra, a gyorsulásra és a kormánymozdulatokra. A Phantomba négykerék-kormányzást is építettek, szélvédőjébe pedig sztereo kamerát integráltak, amivel az utat pásztázza és proaktív módon szabályozza a csillapítást.

A Phantom nemcsak a világ legkényelmesebb autója, de a legcsendesebb is, a mérnököknek sikerült még 10 százalékkal csendesebbé tenni az autót. Több mint 130 kilogrammnyi szigetelőanyagot építettek be; a kétrétegű ablakok 6 mm vastagok, s a kocsi speciális ‘Silent-Seal’ abroncsokon gördül, amelyek 9 decibellel csökkentik a gördülési zajt. Immár különösebb erőkifejtés nélkül lehet beszélgetni az autóban.

Az új Phantomba teljesen új erőforrást építettek. Az előd V12-es szívómotorjával szemben az új modell számára 6,75 literes duplaturbós motort fejlesztettek, amely nagyon alacsony fordulatszámon adja le nyomatékát, így hozzájárul a páratlan akusztikus komforthoz. Legnagyobb teljesítménye 563 lóerő, maximális forgatónyomatéka 900 newtonméter 1700-as fordulatszámon. Az aggregáthoz 8-fokozatú ZF-váltómű kapcsolódik, melynek működését a domborzati viszonyok is befolyásolják.

Az új Rolls-Royce műszakilag az egyik legfejlettebb autó lesz, elektronikus “idegrendszere” a BMW-től érkezik. Az asszisztens rendszerek között megtalálható a fáradságfigyelő, a 360 fokos kamerarendszer, az éjjellátó, az aktív sebességtartó, az ütközésre figyelmeztető, a gyalogosfelismerő, a keresztirányító forgalomra figyelmeztető, vaamint a sávelhagyásra és sávváltásra figyelmeztető rendszer. A Phantomba beépítették az autóipar legnagyobb szélvédő kijelzőjét is (17,7 x 7,6 cm), s természetesen WiFi hotspot is van a fedélzeten.

Az autó megjelenéséről elmondható, hogy a tervezők maradtak a megszokott arányoknál és formánál, ellenben amennyire lehetett, korszerűsítették azt. A legszembetűnőbb a Pantheon hűtőmaszk és a fényszórók átalakulása, amelyek jóval modernebb ábrázatot kölcsönöznek a luxuslimuzinnak. A rozsdamentes acél hűtőmaszk most első ízben belesimul a karosszériába, a fényszórók friss rajzolatúak és eltűntek a különálló nappali fénycsíkok. Az autóipar legfejlettebb fényszórói ezek, a bennük lévő lézerdiódák 650 méterre világítanak el.

A Phantom oldalról a klasszikus 2:1 arányt mutatja; rövid első és hosszú hátsó túlnyúlással rendelkezik. C-oszlopja igen széles. A hosszú tengelytávú változatot alsó rozsdamentes acél dekorcsík különbözteti meg a normál változattól. A hátsó rész az 50-es és 60-as évek Phantomjaira emlékeztet, nyúlánkabb, mint a hetedik generációs modellé. A hátsó szélvédő is döntöttebb. A kilincsek anyaga rozsdamentes acél. A könnyűfém felnik immár 22 hüvelykesek.

A Phantomban az elképzelhető legfényűzőbb környezet, a legnemesebb és legszebb anyagok, valamint a legelőkelőbb stílus fogadja a beülőket. A foteleket újraalkották, alakjuk, párnázásuk és irányításuk is új. Az első ülések támlájából gombnyomásra piknikasztalkák és monitorok hajthatók ki. Az alap hátsó elrendezés a különálló fotelek, de kérhetők nagyobb személyes teret adó ülések, önálló karfás ülések, középkonzollal elválasztott önálló és ággyá alakítható fotelek is. A középkonzolba italos rekeszt építettek, viszkis és pezsgős poharakkal, valamint hűtődobozzal.

Minden szóba jöhető gomb és kapcsoló valódi fém, s a belter számos felülete fűthető. Az ülések mellett az első könyöklők, a középkonzol fedele, a C-oszlop alsó része, továbbá a hátsó oldalsó és középső könyöklők is fűthetőek. A vízszintes tájolású, “monolitikus” műszerfal új, 31 centiméter széles digitális műszeregységet rejt, de természetesen egy analóg óra is helyet kapott itt.