2017. szeptember 09. 07:00   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

A nap képe: A Föld leggyorsabb utcai dízelautója

A BMW-k nemesítésére szakosodott Alpina bemutatta az 5-ös sorozat háromturbós, 3.0 literes dízelmotorral szerelt változatának továbbfejlesztését, amely 388 lóerővel és 800 Nm-es csúcsnyomatékkal 286 km/órás végsebességre képes.

Frankfurti bemutatása előtt rántotta le a leplet az Alpina a D5 S névre keresztelt modellről, amely így a Föld leggyorsabb szériagyártású dízelje cím birtokosa lett.

Orrában egy 3.0 literes sorhatos, három turbóval lélegeztetett, direkt befecskendezéssel dolgozó közös nyomócsöves gázolajos aggregát dolgozik, melynek csúcsteljesítménye 388 lóerő, míg maximális forgatónyomatéka 1750 és 2650-es fordulatszám tartományban folyamatosan 800 Nm.

A bődületes erőt egy továbbfejlesztett nyolcfokozatú automataváltó továbbítja mind a négy kerék felé, így a 4,4 másodperces százas sprintidő szinte minden körülmények között hozható vele, míg 200-ra 17 szekundum alatt ér el, s meg sem torpan 286 km/óráig.

Érdekesség, hogy a jelenleg M550d név alatt kapható BMW limuzinban négy turbóval dolgozik ugyanez a motor, ám 400 lóerő mellé „csak” 760 Nm társul, de így is épp ugyanúgy gyorsít álló helyzetből százra, mint az Alpina megoldása, viszont a csúcssebességet az elektroniak folytja le 250 km/órára – jó lenne tudni, mire képes a BMW gyári megoldása az Alpinával összehasonlítva.

A fékrendszer és a futómű a B5 Bi-Turbo modellével megegyező, így különféle rugózási módokat lehet beállítani az aktív gátlók segítségével, míg a feláras Sport Plus futómű csomagban már hátsókerék-kormányzás és aktív kasztnicsavarodás elleni stabilizálás is megtalálható. A klasszikus Alpina felnik jelen esetben 20 collosak, s elől 255/35-ös, hátul 295/30-as abroncsokat feszítenek rájuk.

Az első példányok jövőre kerülhetnek tulajdonosaikhoz, a legolcsóbb szedán változat 87 900 eurót (26,9 millió forintot), míg a kombi – Touring D5 S – 90 400 eurót (27,66 millió forintot) fog kóstálni Németországban.