2017. szeptember 11. 16:30   |   Autoblog
címkék:  

Vakon bíznak a szervizekben a magyar autósok

A magyar autósok 98 százaléka elégedett a szervizével, amelynek megválasztásánál nem az ár, hanem a megbízhatóság és a gyorsaság a legfontosabb szempont – derült ki a Bárdi Autó országos, reprezentatív kutatásából. Az autósok több mint kétharmada kisebb, bevált műhelyekben javíttatta a négykerekűt. A bontott alkatrészek azonban már azok körében sem népszerűek, akik maguk gondoskodnak a kellékek beszerzéséről.

A magyar autósok 98 százaléka elégedett a szervizével, amelynek megválasztásánál nem az ár, hanem a megbízhatóság és a gyorsaság a legfontosabb szempont – derült ki a Bárdi Autó országos, reprezentatív kutatásából. Az autósok több mint kétharmada kisebb, bevált műhelyekben javíttatta a négykerekűt. A bontott alkatrészek azonban már azok körében sem népszerűek, akik maguk gondoskodnak a kellékek beszerzéséről.

A Bárdi Autó megbízásából a Trend International által készített országos, régióra, településtípusra és a háztartás nagyságára is reprezentatív közvélemény-kutatás szerint az autósok többsége egy fajta szervizbe viszi az autóját, ami jellemzően kisebb magánszerviz, és ezen belül is vélhetően ugyanabba a szervizbe jár évek óta. Ennek az egyik nyilvánvaló oka a rendkívül magas bizalom: kétharmaduk teljes mértékben elégedett azzal a szervizzel, ahová rendszeresen viszi az autóját, és összességében 98 százalékuk adott 4-es vagy 5-ös osztályzatot bejáratott szervizének. Az autósok a kisebb magánszervizeket részesítik előnyben, 71 százalékuk választotta az elmúlt években ezt az opciót a szervizelésnél, míg márkafüggetlen szervizt 16 százalékuk, saját márkaszervizt 14 százalék választott.

A Bárdi kutatásából kiderült: az autósok több mint fele, 57 százaléka szerint a szerviz megbízhatósága a legfontosabb szempont a kiválasztásban. Emellett természetesen az ár játssza a második legfontosabb szerepet, a kedvező, jó árat a válaszadók fele tartja jelentősnek, mintegy harmaduknál a gyorsaság és a szakértelem volt kiemelten fontos. A szerviz közelsége is meghatározó tényező majdnem minden ötödik válaszadónak. Az ismertséget, mint választási szempontot a válaszadók csupán 8 százaléka emelte ki.

bárdi autó felmérés

Tarolnak az utángyártott alkatrészek

Akik maguk vesznek alkatrészt, elsősorban autóalkatrész kereskedőtől szerzik be. Sokan keresik az utángyártottat, ilyet négyből hárman vásárolnak, emellett 65 százalékuk veszi meg a gyárit is. A döntés elsősorban a cserélendő alkatrész típusától és árától függ, hiszen nem mindegy, hogy féktárcsát kell cserélni, vagy kárpitpatentot.

A felmérés során 1000 főt kérdeztek meg 2017 márciusában, a megkérdezettek mindegyike minimum egy autóval rendelkező háztartásban él.