2017. szeptember 14. 18:20   |   Autoblog
címkék:  

Jöhetnek a nagy teljesítményű hibridek a Toyotánál

A Toyota európai dizájn-stúdiója, az ED2 csapata szokatlan szín-, anyag- és kidolgozási ötleteket keresve alkotta meg a Toyota C-HR Hy-Power tanulmányt, amelyet a Frankfurti Autószalonon is kiállítottak. A kocsi azonban leginkább a hibrid hajtáslánca miatt érdekes, amely a szokásos 122 lóerőnél jóval többet tud.

A Toyota szándéka az volt, hogy kialakítsa egy olyan Toyota C-HR stílusát, amely nemcsak rendkívül vonzó autó, hanem még erősebb kapcsolatot teremt a kifejezetten egyéni ízlésű és életmódú vásárlókkal, akik sokra értékelik karakterét és élvezetes vezethetőségét. A céltudatos dizájn egyértelműen egy erősebb hibrid hajtásláncra utal, mintegy előrevetítve a Toyota hibrid programjának további bővítését.

A tervezőcsapat arra törekedett, hogy a színek, felületek és apró részletek kreatív alkalmazásával kihangsúlyozzák a sorozatgyártású autóban rejlő értékeket, ezért a tanulmány ugyanazokból a karosszériaelemekből épül fel, mint az az autó, ami az utakon fut.

A Toyota C-HR stílusát alapvetően meghatározó gyémánt-alaptéma tökéletesítéséhez az ED2 munkatársai a természetből merítettek ihletet: abból az erőből, ami gyémánttá változtatja a szenet, és abból a jelenségből, amikor a tömör szikla izzó, olvadt lávát rejt. Ez a gondolat szülte az új Sötét Szén matt ezüstfényezést, ami érzékletesen hangsúlyozza ki az autó éles vonalai és mélyen formázott felületei közti összhatást. Mindezt tovább fokozzák a feketén csillogó elemek, például az első légterelő, a Toyota embléma fölötti rész és a kerékjárati ívek pereme.

A sötét króm is ezt a hatást erősíti a fényszórónál, az ablakkereteken és a 20 colos könnyűfém keréktárcsákon. Mindezzel kontrasztot alkot az első oszlopok, a külső tükörburkolatok és a fényszóró díszítőelemén megjelenő Izzó Narancs fényezés. A dizájnerek ugyanezt a színt használták az alsó hűtőrács fekete gyémánt hálómintázatának kiemelésére is. A színek, textúrák és formák kombinációja még meglepőbb hatást kelt a tanulmányautó tetején. A tető teljes felületét különleges “gyémánt metszésű” fólia borítja, amelynek kristály-mintázata hátulról előre haladva a legmélyebb feketéből fokozatosan ragyogó narancsszínre vált, izgalmasan keverve a matt és a fényes rétegek kontrasztját.

A tervezők a kabinban is továbbvitték a külső alaptémát, megőrizve a tónusok váltakozásából áradó erőteljes hatást, narancs árnyalatú betétekkel dobva fel a fekete kárpitozást.

Az ülések fekete bőrözését narancssárga fejtámlák és oldaltámaszok egészítik ki. Az ülések háttámláját és ülőlapját különleges, aszimmetrikus, sűrűn steppelt gyémántmintázat díszíti, amit narancsszínű öltésekkel alakítottak ki. A minta az ajtóburkolatokon is megismétlődik, amelyekre narancssárga kartámaszokat szereltek. Kifejezetten látványos megoldás a műszerfalon keresztben futó narancssárga díszléc, ami a Toyota Touch 2 multimédia rendszer érintőképernyőjét is körülöleli.

A tanulmányautót egy új hibrid hajtáslánc köré tervezték, ami erősebb, mint a jelenlegi, sorozatgyártású Toyota C-HR modellben működő 122 lóerős rendszer. Hogy mennyivel, azt sajnos nem árulták el. Mindenesetre ez arra utal, hogy a Toyota folyamatosan fejleszti technológiáját, hogy nagyobb teljesítményű hibrid hajtásláncokkal szerelhesse fel minden fontos modelljét. Erről 2018 elején közöl további részleteket a vállalat.