2017. szeptember 19. 18:40   |   Autoblog
címkék:  

Elkészült a legdögösebb Opel

A Frankfurti Autószalonon állt a közönség elé a legkívánatosabb kombi Opel, az Insignia GSi Sports Tourer. A sportos puttyonos 210 lovas biturbó dízel vagy 260 lovas benzines turbómotorral lesz rendelhető és szériafelszerelése a Nürburgringen tökéletesített aktív FlexRide futómű, az összkerékhajtás, valamint a nyolcfokozatú automata váltómű. Egy Opel sem nyújt nála nagyobb vezetési élményt.

Az Opel tervezői sportos, vonzó kinézettel ruházták fel az Insignia GSi Sports Tourert. Nagyméretű oldalsó légbeömlőkkel felvértezett lökhárító, formázott küszöbök, dinamikus formavilágú, sarkos hátsó lökhárító és hangsúlyos tetőszárny mutatja, hogy a legerősebb kombival van dolgunk. Egyedi stíluselem a krómozott felső ablakkeret, ami belefut és áttöri a hátsó lámpákat. Bárhonnan is tekintünk az autóra, nagyon szép látványt nyújt. Piros színben különösen.

A sofőr és utasa a GSi modellhez fejlesztett integrált fejtámlás sportülésekben foglalhatnak helyet, a hátul ülők a megszokott komfortot és tágas teret élvezhetik. A sofőr alul lapított bőr kormánykereket forgathat. Ha szükséges, a hátsó üléstámlák lehajthatók és az 560 literes raktér 1665 literesre növelhető.

A GSi Sports Tourer kétféle új motorral érhető el, a duplaturbós 2 literes dízel- és az egyturbós, szintén 2 literes benzinmotorral. A gázolajos egység 210 lóerőt ad le 4000-es fordulaton és 480 Nm nyomatékot mozgósít 1500-as fordulatszámon, a nulla-százas gyorsulás így 7,9 másodpercet vesz igénybe, a csúcssebesség pedig 231 km/óra. A benzines turbó potensebb, 260 lóerőt és 400 Nm nyomatékot termel, melyet 2500-as és 4000-es fordulatszám között szogláltat. Ezzel a motorral a GSi 7,5 másodperc alatt gyorsul százra és eléri a 245 km/órás végsebességet.

Akárcsak a négyajtós Insignia GSi Grand Sport esetében, a mérnökök a kombi modell hajtásláncát is a legendás Nürburgring északi szakaszán finomhangolták. Az Opel itt, az Eifel hegyekben üzemelteti nagyteljesítményű modelljei számára létrehozott tesztközpontját. A GSi esetében a cél a maximális vezetési élmény elérése volt, aminek érdekében az autó rövidebb rugókat (-10 mm) és speciális lengéscsillapítókat kapott, amelyek minimálisra redukálják a karosszériamozgásokat. A FlexRide alváz a másodperc törtrésze alatt igazítja a csillapítást és a kormányzást, de a gázpedál érzékenységét és a váltómű karakterisztikáját is módosítja.

A kormányzás és a gázreakció Tour módban puhább, míg Sport állásban direkt és kiélezett. A GSi modellbe Competition, azaz verseny üzemmódot is építettek, amelyet az ESP gombjával lehet aktiválni. A gomb kétszeri megnyomásával pedig teljesen kikapcsolható a menetstabilizáló rendszer. Az Insignia GSi is megkapta az okos, nyomatékvektor-szabályozással működő Twinster négykerék-hajtást, ami többek között a Ford Focus RS-ben is megtalálható. A hátsó differenciálművet duplakuplungos rendszer helyettesíti, amely precíz, kerekenkénti nyomatékelosztásra képes. Az Insignia GSi Sports Tourer pontosan a kijelölt íven halad és gyakorlatilag mentes az alulkormányzástól. A tapadásért 20 colos felnikre szerelt Michelin Pilot Sport 4 S abroncsok felelnek, a lassítás feladat pedig nagyméretű Brembo tárcsák (345 mm elöl) látják el.

Az Insignia GSi egy több mint 30 éves hagyományt folytat az Opelnél és az OPC verzió megérkezéséig a legagilisabb, legjobban vezethető Insignia lesz a sorozatban.