2017. október 17. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

600 lóerős hibrid sportkupét villantott a Polestar

A Polestar, a Volvo elektromos sportmárkája leleplezte első autóját, a Polestar 1-et, amelybe 600 lóerő és 1000 Nm rendszerteljesítményű hibrid hajtásláncot építenek. A lenyűgöző technológiával felvértezett, szépséges GT nagyszerű belépő az új Polestar márka számára, melynek összes soron következő modellje teljesen elektromos hajtásláncot kap.

A Polestar 1 a leendő Polestar márka csúcsmodellje. Egy ’sporthibrid’ hajtáslánccal szerelt, kétajtós, 2+2 üléses Grand Tourer Coupé; egy belsőégésű motorral megtámogatott elektromos autó, amely egyetlen feltöltéssel 150 kilométert képes megtenni tisztán akkumulátorai segítségével – többet, mint bármely más, jelenleg kapható hibrid gépkocsi. 600 LE rendszerteljesítménye és 1000 Nm forgatónyomatéka a sportautók piacának impozáns szereplőjévé teszi a modellt.

A Polestar 1 a Volvo SPA átméretezhető padlólemezére épül, ám műszaki tartalmának mintegy 50 százalékát újonnan, egyedileg fejlesztették a Polestar mérnökei. A modell dinamikus menetjellemzőit egy sor olyan új technológia támogatja meg, amelyeknek köszönhetően a Polestar 1 hamisítatlan vezetési élményt kínál. A Polestar 1 például az első olyan autó a világon, amely megkapta az Öhlins vadonatúj, fokozatmentes szabályozású elektronikus futómű-technológiáját.

A Polestar 1 szénszálas karosszériájú, ami csökkenti az autó tömegét, mélyebbre helyezi annak tömegközéppontját, valamint 45 százalékkal növeli a karosszéria torziós merevségét. Ezen túlmenően a Polestar 1 kettős elektromos hátsó meghajtást alkalmaz, ami lehetővé teszi a nyomatékvektor-szabályozást. A gyorsítás mértéke pontosan, kerekenként szabályozható, így minden helyzetben maximális tapadás valósítható meg, és ívmenetben sebességvesztés nélkül haladhatunk.

A Polestar 1 a Polestar új, kifejezett erre a célra felépített, ultramodern gyártóközpontjában készül majd a kínai Csengtuban. A jelenleg építés alatt álló gyárat 2018 derekán adják át.

A Polestar az ismert autóvásárlási, autótulajdonosi modellel is szakít. Az autókat 100 százalékban online felületen lehet megrendelni, két- vagy hároméves előfizetéses konstrukcióban. Az indulórészlet nélküli, havidíjában minden járulékos költséget tartalmazó előfizetés olyan szolgáltatásokra is kiterjed, mint az autót az ügyfélnél átvevő, majd azt házhoz visszaszállító szervizszolgáltatás, vagy az alternatív Volvo, illetve Polestar modellek bérlésének lehetősége.

Az átalánydíjas előfizetési díj révén a Polestar gépkocsi használata gondtalan, problémamentes élményt jelent az ügyfelek számára. Ezt segíti elő a ’telefonom-a-kulcsom’ technológia is. A megoldás lehetővé teszi a tulajdonosok számára, hogy bárkivel megosszák autójuk virtuális indítókulcsát, ami egy sor további funkciót és szolgáltatást tesz lehetővé.

A Polestar soron következő modelljei tisztán elektromos hajtásláncot kapnak majd. A Polestar 2 gyártása 2019 vége felé veszi kezdetét; ez lesz a Volvo első akkumulátorról hajtott elektromos modellje. A középkategóriás modell a Tesla Model 3 versenytársaként lép majd piacra, és ebből adódóan nagyobb darabszámban készül majd, mint a Polestar 1. A Polestar termékek bevezetésének első, kezdeti szakaszát egy felsőkategóriás, akkumulátoros meghajtású, elektromos szabadidőjármű, a Polestar 3 zárja le.

A Polestar modellek online felületen – egy Polestar alkalmazáson vagy internetes portálon keresztül – lesznek konfigurálhatók és megrendelhetők. Ugyanakkor a Polestar tisztában van azzal, hogy az ügyfelek igénylik a kézzel fogható márkaélményt, ezért világszerte Polestar-tereket hoznak létre. A leendő ügyfelek ezeken az élménypontokon találkozhatnak a termékekkel és a márkával. A Polestar-terek önálló létesítményként jönnek létre, és függetlenek lesznek a meglévő Volvo márkakereskedésektől.

Az új Polestar 1 modellre 2017. október 17-től fogad megrendeléseket a márka. Az első példányok azonban majd csak 2019 derekán gördülnek le a gyártósorról.