2017. október 23. 18:45   |   Autoblog
címkék:  

Egy puritán Porsche 911

A Porsche új modelljével ismét azokat szolgálja ki, akik a vezetés tiszta élményét keresik egy nem túlságosan erős, kézi váltós, sperrdiffis, extrákkal nem teletömött sportkocsi volánjánál. Az új Carrera 911 T pontosan ilyen, a Carrera bázismodellen alapul, de váltóáttételei rövidebbek, mechanikus differenciálzár van benne és sportfutóművön gördül. Már előrendelhető.

A Porsche a 911 Carrera T-vel ismét egyik ikonikus múltbéli modelljéhez nyúlt vissza, az 1968-ban megjelent 911 T-hez. Visszahozza annak puritán koncepcióját: tömege alacsonyabb, váltóáttételei rövidebbek, hátsó tengelyébe pedig mechanikus differenciálzárat építettek, így intenzívebb vezetési élményt nyújt.

A 911 Carrera T-be – T, azaz Touring – számos olyan berendezést is beépítettek, ami normális esetben a Carrera alapmodellhez nem érhető el. Ilyen a PASM adaptív sportfutómű, ami 20 mm-rel ülteti meg a karosszériát, a Sport Chrono csomag, a rövidített váltókar és a Sport-Tex anyaggal bevont sportülések. Felárért hátsókerék-kormányzás is kérhető az autóhoz.

Odafigyeltek a súlycsökkentésre is: a 911 Carrera T hátsó oldalablakai és szélvédője vékonyított üvegből készültek, a kilincseket ajtóbehúzókkal helyettesítették, a kabin szigetelését csaknem teljesen száműzték, emellett a hátsó üléseket és az infotainment rendszert is kivették az autóból. (Utóbbi kettőt külön kérésre visszarakják). A 911 Carrera T menetkész tömege végül 1425 kilogramm lett, így 20 kilóval könnyebb egy hasonló felszereltségű 911 Carreránál.

A 911 Carrera T kívülről az extra első spoilertoldatáról, Agate szürkére festett Sport Design külső tükörházairól és 20 colos, titánszürke Carrera S kerekeiről ismerhető fel, de a „911 Carrera T” logók is árulkodóak. Alapteratozék a sport kipufogórendszer is, amely középen kivezetett fekete végződéseket kapott. Az utastérbe a sportülések helyett rendelhetők rendes kagylóülések, a sportkormányra pedig rátették a menetmód választó gombot. A rövidített váltókaron látható piros kapcsolási rajz a Carrera T exkluzív jellemzője. A modell egyedi belső csomaggal is konfigurálható, ekkor sárga, piros vagy ezüst varrás oldja a feketeséget.

A 911 Carrera T-t egy 3 literes biturbó bokszermotor hajtja, 370 lóerős teljesítménnyel és 450 Nm-es nyomatékkal, amelyet az 1750-5000-es fordulatszám-tartományban szolgáltat. A rövidebb hátsó tengelyáttételnek és a mechanikus differenciálzárnak köszönhetően a 911 Carrera T mindössze 4,5 másodperc alatt gyorsul fel százra (-0,1 mp) és 15,1 másodperc alatt eléri a kétszázas tempót. Rendelhető hozzá PDK duplakuplungos váltómű is, ekkor a százas sprint csupán 4,2 másodpercet vesz igénybe, a kétszáz pedig 14,5 másodperc alatt van meg. Mindkét szerkezettel 290 km/óra a végsebesség.

Az új Porsche 911 Carrera T 2018 januárjában lép piacra, de már előrendelhető. Németországi alapára 107 553 euró.