2017. október 29. 12:30   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Jól megy a szekér a Volvónak

Bejelentette harmadik negyedéves eredményeit a svéd márka, amely 77,5%-os profitgyarapodást mutat, így kijelenthetjük, nem lehet panasz az eddigi értékesítésekre idén. A sikerből kiveszi részét az XC60, a V40, de az XC90 és S90 is.

Közzé tette legújabb negyedéves eredményeit a Volvo, amely alapján 77,5%-os bevételnövekedésről számolhatunk be az előző év azonos időszakához képest. Tavaly ilyenkor ugyanis 250 millió dolláros profitot könyvelhettek el a Svédek, ám idén már 442 millióra rúgott ez a szám.

A hatalmas gyarapodást az erősödő kínai jelenlétnek köszönhetik legfőképp a márkánál, ugyanis az év első kilenc hónapjában 29,9%-kal növekedtek az ottani értékesítések az előző éves periódushoz képest, de persze világszerte is pozitív eredmények születtek: Európában 6,2%-kal nőttek az eladások, míg meglepetésre az amerikai régióban 2,7%-os csökkenést regisztrált a cég – ám a Föld többi részén 7,9%-kal nőttek az értékesítések. Így világszerte 9%-os gyarapodásról beszélhetünk (413 472 értékesített darab a 2016-os 379 329 példányhoz képest).

A márka legsikeresebb modellje egyelőre az XC60-as kifutó és új generációja közösen (a régit még decemberig gyártják), ezt követi a V40 és V40 Cross Country párosa, de a 90-es széria (XC90, V90 és S90) is szépen fogy, ez pedig aligha változna az év végéig, így immáron a negyedik év lesz zsinórban, hogy rekordot könyvelhet el a Volvo.