2017. december 29. 07:00   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

A nap képe: Japán tuning a japán autónak is jól áll?

Japánban igazi hagyománya van a módos átalakításoknak. Ez alól a szigetország szülöttei sem képeznek kivételt, sőt, az innen származó autókhoz talán még merészebben nyúlnak helyi a nemesítőcégek. De vajon illik-e egy igazi japán tuner munkája a Lexus legszebb kupéjára?

Mindenki bámulta, milyen gyönyörű lett a Lexus LF-LC koncepcióautója a 2012-es Észak-Amerikai Autószalonon, s bár azóta a tervből valóság lett, továbbra is nehéz betelni a Toyota prémiummárkájának sportkupéjával.

Nem tudni, hogy ezért vagy szimplán csak mert japán négykerekű, de a Liberty Walk csapatának figyelmét is felhívta az LC 500-as modell, márpedig ha a tuner valamire ráveti magát, akkor durva dolgoknak lehetünk szemtanúi.

Nem lett ez másként a Lexus esetében sem, ahol a szokásos szegecselt ívszélesítéseken túl az ugyancsak nem ritka ültetés, valamint az első és hátsó lökhárító-toldatok, új küszöbök és a hátsó szárny együtt kellően vad kiállást biztosít a stílusos kupénak. Erre már csak hab a tortán a kipufogók végződései. Az optikai csomag legkevesebb 13 380 dollárért, azaz mintegy 3,5 millió forintért szerezhető be, ám ha ugyanezt szénszálas műanyagból szeretnénk, mindjárt 19 440 dollártól, vagyis ötmilliótól kell megszabadulnunk.

Ehhez még külön jönnek az ízlés és pénztárca alapján választható kerékszettek, illetve maga a futómű átalakítása (légrugós, állítható rendszer) is 7900 dollárba (2 millió forint) kerül. Persze mit várjunk egy olyan autó esetében, melynek alapára 30 millió forint?