2010. február 19. 19:36   |   Autoblog
címkék:  

A jövő Opelje Genfben

A 80. Genfi Autószalonon (március 4-10.) ízelítőt ad az Opel a márka jövőjéből, ami igencsak izgalmasnak ígérkezik. Kiállítják a 4,7 méter hosszú, drámai megjelenésű Flextreme GT/E Conceptet, amely ugyanazt a technikát hasznosítja, mint a jövőre megjelenő villanyhajtású Ampera. Ezzel az Opel azt szeretné bizonyítani, hogy a jármű méretétől függetlenül lehet élvezetesen és zéró emisszióval közlekedni.

A Flextreme GT/E a középkategóriába is behozza a General Motors E-REV-rendszerét (kiterjesztett hatótávolságú jármű), amilyen az Opel Amperáé is. Tisztán akkumulátoros üzemben 60 kilométert tehet meg teljesen emisszió-mentesen, hatótávja pedig több mint 500 kilométer. Átlagfogyasztása 1,6 liter, CO2-emissziója kevesebb, mint 40 g/km.

Egyéb hibridautóktól eltérően a Flextreme GT/E hajtását kizárólag elektromos áram biztosítja, amelyet a hátsó ülés alatt elhelyezett, T-alakú lítium-ion akkumulátortelep tárol. Lemerüléstől nem kell tartani, ha ugyanis hosszabb úton lecsökken az akku kapacitása, egy kis benzinmotorral hajtott generátor termeli a szükséges áramot. Akkut tölteni konnektorról is lehet, tankolni meg normálisan, a benzinkútnál kell. A villanymotornak már álló helyzetben is nagy, 370 Nm a nyomatéka; az autó 9 másodpercen belül gyorsul százra.

A Flextreme GT/E Concept további lépés az Opel becsvágyó célja, a villanyautózás felé. Egész termékválasztékot terveznek, az akkumulátoros villanyautótól a megnövelt hatótávú járműveken át a hibrid-, illetve tüzelőanyagcellás modellekig.