2018. február 14. 12:00   |   Autoblog
címkék:  

Megújult a Mercedes-Benz C-osztály

Negyedik értékesítési évében, több mint 415 ezer eladott példánnyal a C-osztályt méltán nevezik a Mercedes-Benz húzómodelljének. A négy kontinens négy gyárában gyártott, világszerte népszerű jármű következő generációja most számos újítással érkezik.

Az új AMG Line modellváltozat szériában gyémánt mintázatú hűtőráccsal kapható, emellett átalakultak a kivitelek és megújult az első lökhárító is. Míg az Exclusive modellek elegánsabbak, addig az Avantgarde verziókat a dinamikusság jellemzi. Az első lökhárító ezüstszínű (a szériamodellnél), krómozott (Avantgarde külső esetén), vagy háromrészes krómozott díszbetétet kapott. Az AMG külsőhöz átdolgozott első kötény, valamint diffúzor-optikával ellátott hátsó lökhárító jár, ezen felül pedig az összes modell hátsó lökhárítója új kidolgozást kapott.

Az első-hátsó fényszórók szintén új külsővel érkeznek. A C-osztályhoz szériában LED-es nappali menetfénnyel integrált halogén fényszórók járnak, opcionálisan pedig egy letisztultabb LED High Performance, vagy a modellsorozathoz első ízben elérhető, Ultra Range távfénnyel kiegészített Multibeam LED fényszórórendszert választhatnak a vásárlók. Kibővült emellett a fényezések palettája is: a kínálatban újdonságként szerepel a Mojave-ezüstmetál és a Smaragdzöld metálfényezés.

Az utastér kialakítása a modern luxus fogalmának újraértelmezése: a sportos belső tér a kategóriában egyedülálló értéket és stílust képvisel. A középkonzol elegáns díszítőeleme különféle fabetétekkel, így például nyílt pórusú változatban is választható. A háromdimenziós kialakítású fafurnérok egyszerre modernek és hagyományőrzők. Az AMG kiviteléhez új beltéri színek (magmaszürke/fekete, valamint nyeregbarna) is igényelhetők.

A keyless-go start, kulcsnélküli indítás funkció az összes modell szériatartozéka. Megújult a turbina-optikájú indítógomb, valamint a járműkulcs is, amely három kivitelben, fekete színben, magas fényű króm kerettel, fehérben, króm kerettel, valamint fehérben, matt króm kerettel is elérhető. Szintén új a Multikontúr üléscsomag, amellyel az oldaltámaszok, valamint a gerinctámasz egyedileg beállítható. Rendelkezésre áll továbbá a masszázsfunkció is. A Multikontúr ülések kibővült, pneumatikus funkciói a multimédiás rendszerről irányíthatók.

Az aktuális S-osztály kijelző-koncepciójának örököseként a C-osztály egy új struktúrában, opcionálisan, teljes egészében digitális műszerfallal is kapható, három különböző (Classic, Sport, Progressive) megjelenéssel.  Az alapmodell a klasszikus kétcsöves műszercsoporttal kapható, ekkor a csőműszerek között 5,5 colos színes képernyő található (383 x 600 pixel felbontású), klasszikus megjelenítési stílussal. Opcionálisan a modell teljesen digitális műszercsoporttal is igényelhető. 12,3 colos képátlóval (felbontása 1920 x 720 pixel) és három eltérő megjelenítési stílussal. Az egyéni igényeknek megfelelően a műszercsoport további adatokkal, így például utazási vagy fogyasztási információkkal is kiegészíthető.

A középkonzol tetején található multimédiás képernyő két méretben érhető el, a szériában járó Audio 20 multimédiás rendszer esetében a képátló hét colos (felbontása 960 x 540 pixel), klasszikus megjelenítéssel. Opcionálisan az Audio 20 rendszerrel első ízben kombinálható egy nagyfelbontású, 10,25 colos képátlójú központi kijelző, amely az ugyancsak opcionálisan választható COMAND multimédiás rendszerhez szériában jár. A digitális műszercsoporthoz hasonlóan ez esetben is három megjelenítési stílus közül lehet választani.

A C-osztály új kormánykereke megegyezik az S-osztályban debütált új kormánykerék generációval, amelyben így az érintőgombok is megtalálhatók. Működésüket tekintve az okostelefonok kijelzőihez hasonló felületek intuitív módon reagálnak az ujjmozdulatokra. A modell újdonsága a DISTRONIC távolságtartó tempomat kormánykeréken elhelyezett kezelőeleme is.

A haptikus visszajelzésnek köszönhetően a multimédiás rendszer irányítása beszédvezérléssel, továbbá a középkonzoli érintőpad segítségével is irányítható. Az új C-osztályban már különböző járműfunkciók, így például az ülésfűtés is beszédvezérléssel irányíthatók. Az opcionális Head-Up Display (vetített kijelző) mostantól még nagyobb tartományban állítható.

Az új C-osztályban a Mercedes-Benz asszisztens rendszereinek aktuális generációja található, amely nagymértékben segíti a biztonságos vezetést. A C-osztály bizonyos helyzetekben részben autonóm vezetésre képes, így az autóban továbbfejlesztett, akár 500 méterre ellátó kamera- és radarrendszer is helyet kapott. Kiegészítő funkcióként a C-osztály asszisztens rendszerei immár a navigációs rendszer adatbázisát is használják. Ennek köszönetően a Distronic aktív követésitávolság-tartó asszisztens, amely a Vezetői Segédrendszerek csomag része, számos szituációban előre képes meghatározni a sebességet a térképadatok alapján – például kanyarokhoz, útkereszteződésekhez vagy körforgalmakhoz közeledve. Az új, kibővített csomagot olyan funkciók egészítik ki, mint például az aktív kormányzásasszisztens, az intuitív módon dolgozó aktív sávváltó asszisztens, vagy az aktív vészmegállító asszisztens.

Az új C-osztály alapfelszereltségéhez tartozik a kibővített aktív fékasszisztens, amely a közlekedési szituáció függvényében mérsékli, vagy teljes egészében elkerüli a ráfutásos ütközéseket, és megakadályozza a balesetet a gépjárművet keresztező gyalogosokkal és kerékpárosokkal.

A C-osztályban szintén újdonság az opcionálisan elérhető Multibeam LED fényszórórendszer. A két első főfényszóróban 84-84 darab egyenként, hatékonyan vezérelhető LED található, amelynek segítségével a menetfény a vezetés minden pillanatában, az aktuális közlekedési helyzethez igazítható. Az eddig elérhető LED-es Intelligens világítási rendszerhez képest olyan új funkciókkal bővült a Multibeam LED fényszórórendszer lehetőségeinek tárháza, mint például az útkereszteződési fény, a körforgalmi fény, a városi fény és a rossz időjárási fény.

Távolsági fény üzemmódban az adaptív távfény asszisztens minden helyzetben kiváló megvilágítást biztosít, anélkül, hogy a szembejövő vezetőket elvakítaná. Egyenes úttesten, 40 km/h sebesség felett, amennyiben a rendszer nem ismer fel a szembejövő forgalmat, az Ultra Range (extra hatótávolság) távfény funkció automatikusan bekapcsol, ezzel akár az autó előtti 650 méteres távolságban képes biztosítani a tökéletes világítást. Szembejövő forgalom esetén a rendszer részben kitakarja a fénykévét, és U-formában biztosít tökéletes megvilágítást.

Az opcionálisan elérhető Energizing komfortvezérlés a gépjármű több kényelmi funkcióját is egyesíti. Összepárosítja például a klímaberendezést (az illatosító funkcióval együtt), az ülésfűtést, a szellőztetést, a masszázst és a belső hangulatvilágítást, mindezt pedig megfelelő zenei aláfestéssel teszi teljessé, wellness-hangulatot idézve a belső térbe. A felszereltség függvényében összesen hat program érhető el, egyenként maximálisan 10 perces időtartammal. A programokat a multimédiás rendszer vizuálisan is megjeleníti, grafikusan illusztrálva. A programonként előre beállított öt zeneszám fokozza a hatást. Az Energizing komfortvezérlésbe hangulatvilágítás is tartozik.

Az új C-osztályban az alapfelszereltség részét képezi az Audio 20 multimédiás rendszer két USB-csatlakozóval, egy SD-kártya olvasóval, Bluetooth-kapcsolattal, valamint egy médiainterfésszel. Az opcionálisan igényelhető COMAND Online rendszer legújabb generációja többek között villámgyors, 3D-s merevlemezes navigációval, topográfiai térképmegjelenítéssel, fotorealisztikus 3D-s épület-megjelenítéssel és 3D-s térképforgatás funkcióval rendelkezik. Opcionálisan a mobilkészülékek menet közben történő vezeték nélküli töltése is lehetséges.