2018. február 26. 12:10   |   Autoblog
címkék:  

Új biturbó dízelmotorral jön a Ford Edge

A Ford a Genfi Autószalonon mutatja be az európai vásárlóközönség előtt a vállalat eddigi legfejlettebb technológiájú SUV-ját, az új Ford Edge modellt, amelyben egy új fejlesztésű biturbó dízelmotor is megjelenik. A 238 lovas egység erejét egy szintén friss, nyolcfokozatú váltó továbbítja a kerekek felé.

A Ford Edge vizuális változásai közt azonnal szembetűnik a szélesebb hűtőrács, ami minden modellváltozat esetében más kidolgozású; valamint a felfrissített orr-rész, ami atlétikus, modern benyomást kelt. A Ford a alapáron kínálja a LED fényszórókat és hátsó lámpatesteket, s mindez LED nappali menetfénnyel is kiegészíthető. Az áttervezett motorháztető szélesebb, stabilabb kiállással ruházza fel az autót.

Az Edge ST-Line jellegzetességei a sportos hangulatú orr-rész és hátsó rész, a karosszéria színére fényezett külső elemek és a 20 colos alumínium keréktárcsák. Az ajtó alsó részét, a sárvédőt és a karosszéria oldalát védő elemeket a karosszéria színére fényezik, a felső hűtőrács vízszintes lécei és kerete pedig fekete. Az autóhoz alapáron 20 colos, opcionálisan 21 colos prémium, fényezett alumínium keréktárcsák járnak. Emellett széria a krómozott, dupla kipufogóvég.

Az utastérben perforált Miko-Dinamica részleges bőr üléskárpitozás és 10 irányban motorosan állítható első ülések, perforált bőrborítású kormánykerék és sebességváltó gomb, alumínium sportpedálok, fekete tetőkárpitozás és prémium minőségű velúr padlószőnyegek találhatók.

Az Edge ST-Line menetdinamikáját tovább javítja a sportos hangolású futómű, valamint a Ford adaptív kormányzás, ami a kormány áttételezését folyamatosan az autó sebességéhez igazítva optimális kormányreakciókat biztosít és megkönnyíti a manőverezést. A sportos vezetési stílust a nyolcfokozatú, gyorsan kapcsoló automata sebességváltó is támogatja, amelynek fokozatváltó kapcsolói a kormánykerék mögött kaptak helyet.

A vásárlók vezeték nélküli töltőt is rendelhetnek. A SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszer felár nélküli kompatibilitást kínál az Apple CarPlay és Android Auto szolgáltatásokkal; a rendszer segítségével a vezető hangutasításokkal vagy a 8 colos érintőképernyőről kezelheti a csatlakoztatott okostelefonokat, a navigációs rendszert és a klímaberendezést.

Az opciók listáján egy új, prémium B&O PLAY hangrendszer is szerepel, amit kifejezetten az Edge utasteréhez hangoltak. A rendszer egy 10 csatornás digitális hangprocesszorral vezérli az összes hangszórót, egyenletesen osztva el a hangot a kabinban. A surround hang opció még tökéletesebb zenei élményt kínál.

Az új Edge teljes mértékben konfigurálható 3D digitális műszeregységén az autósok saját ízlésükhöz igazíthatják a fordulatszámmérő, a sebességmérő és az információs kijelző megjelenését, sőt ezekhez az elemekhez hét szín közül is választhatnak. A kényelmet szolgáló megoldások sorában megtalálható a kabin teljes hosszában végigfutó panoráma üvegtető, a fűthető/hűthető első ülések, a fűthető hátsó ülések és a fűthető kormánykerék is.

Az áttervezett középkonzolon egy új forgókapcsolóval kezelhető a nyolcfokozatú automata sebességváltó. A hagyományos kézifékkar helyén pedig az elektromos rögzítőfék kapcsolóját találjuk. A műszerfal alatt nagyméretű kesztyűtartó található, sőt a műszerfal tetején is további tárolóhelyeket alakítottak ki.

A vadonatúj Edge modellt a sportos ST-Line változat mellett luxuskivitelű Vignale, stílusos Titanium és gazdagon felszerelt Trend kivitelekben is megrendelhetik majd a májusi gyártásindulástól az európai vásárlók.

Az új Ford Edge modellben három új Ford vezetősegítő technológia is bemutatkozik. Első az ütközés utáni fékezés, amely az első becsapódás észlelése után a féknyomás automatikus csökkentésével mérsékli a lehetséges másodlagos ütközés hatását. Második a kikerülő kormányzási asszisztens, amely segít a vezetőnek a hirtelen állóra fékezett vagy lassabb járművek kikerülésében. A harmadik pedig a Stop-and-Go és sávközép funkcióval kiegészített adaptív sebességtartó automatika. Számos további, kamerával, radarral vagy szenzorokkal működő technológia is helyet kapott az autóban, mint például a holttérfigyelő rendszer, az intelligens sebességhatároló, a gyalogosészleléssel kiegészített ütközésre figyelmeztető rendszer vagy a közlekedésitábla-felismerés.

A Ford új 2,0 literes EcoBlue biturbó dízelmotorja egy nagyobb lökettérfogatú blokk teljesítményét és forgatónyomatékát kínálja egy nála kisebb motor alacsony üzemanyag-fogyasztásával és CO₂-kibocsátásával. A Ford intelligens összkerékhajtásával összekapcsolt 238 lóerős, 2,0 literes EcoBlue biturbó motor nagyobb forgatónyomatékot ad le az alacsony fordulatszám-tartományban, egyenletesebben és finomabban jár, és zökkenőmentesen, egyenletesen gyorsítja az autót.

Egy kisméretű, nagy nyomású turbótöltő és nagyobb méretű, alacsony nyomású turbótöltő párosa gondoskodik arról, hogy az erőforrás kis fordulatszámon is gyorsan reagáljon a gázparancsra, és komolyabb forgatónyomatékkal lendítse meg a járművet. A magasabb fordulatszám-tartományokban már a nagyobb méretű turbó is elegendő töltőnyomást szolgáltat ahhoz, hogy a motor elérje a csúcsteljesítményét.

Az EcoSport, a Kuga és az Edge minden eddigit felülmúló eladásaival a Ford SUV-értékesítése 24 százalékkal nőtt 2017-ben. A vállalat 230 600 darab SUV-t értékesített a tavalyi év folyamán, ami az Európában eladott Fordok egyötödét jelenti. 2016-os bemutatása óta több mint 26 000 darab Edge kelt el az európai piacon; ebből a mennyiségből 17 000 darab 2017-ben talált gazdára.

Az új Ford Edge SUV európai előértékesítése májusban kezdődik majd, az első darabok várhatóan szeptemberben érkeznek meg a magyar márkakereskedésekbe.