2018. március 18. 07:00   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

A nap képe: Egy Porsche, amit mindenki elfogadna

Húsz éves is elmúlt, mégis több fejet csavar el, mint a legtöbb mai autó. Ez a Porsche 993-as szériás 911 Turbo modellje, az utolsó léghűtéses 911. Az alábbi fekete példány ráadásul tökéletes állapotnak örvend köszönhetően kevés kilométerének.

1995-ös bemutatásával a 993-as szériás Porsche 911 Turbo követte elődje hagyományait, miközben gyorsabb, kényelmesebb, biztonságosabb és még jobban vezethető lett. Ez az utolsó léghűtéses 911-es a modell történetében, egyúttal pedig az első összkerékhajtású is.

Ezek tükrében nem csoda, hogy húsz év elteltével már legendaként tekintenek rá a gyűjtők, így az ép példányok ára hónapról hónapra emelkedik. Épp ezért nem rossz befektetés volt tulajdonosának az alábbi, 1996-os fekete példány, habár biztos nehéz lehetett kibírni, hogy évek alatt csak 240 kilométert tegyen bele – nem rontva ezzel értékét.

Így jelenleg 33 800 kilométer (21 ezer mérföld) található órájában, s mivel folyamatosan szervizelték, állapota teljesen újszerű. Szíve egy 3.6 literes duplaturbós hathengeres boxermotor 408 lóerő mellett 539 Nm-es csúcsnyomatékkal, ami még napjainkban is bődületes teljesítmény, pláne, hogy az autó csupán 1496 kilogrammot nyom a mérlegen. Az erőátvitelről egy hatfokozatú kézi kapcsolású váltó gondoskodik mind a négy kerék felé, így 4,5 másodperc alatt katapultál százra, míg képes megfutni a 280 km/órát.

A hatalmas fékek, az első kötény, a H&R lengéscsillapítók, az olajhűtő rendszer, a szénszálas belső betétek mind a Turbo modell kiváltságai, de króm kipufogóvégek, a 18 collos fekete felnik és a Turbo feliratos szőnyegek sem mindennaposak.

Az autóra a Bring a Trailer oldalán lehet licitálni, s bár nem tudjuk, hol tart jelenleg az árverés, az ilyen keveset futott, hibátlan példányok 150-200 ezer dollár (37-50 millió forint) közötti áron szoktak gazdát cserélni. Ez pedig közel annyi, mint egy új 911 Turbo, de nem lehetetlen, hogy hamarosan meg is haladja majd azt.