2018. március 26. 13:50   |   Autoblog
címkék:  

Bemutatkozott az új Volkswagen Touareg

Az új Touareg mérföldkő a márka eddigi legnagyszabásúbb technika- és modellkampánya során, egyben jól érzékelteti a Volkswagen mérnökeinek és formatervezőinek tudását. A márka új zászlóshajója kifejező formavilágával, innovatív kezelési, kényelmi és biztonsági rendszereivel, illetve anyagválasztása és kidolgozása igényességével élen jár a SUV-modellek felsőkategóriájában

A Touareg előző két generációjának globális eladásai csaknem az egymillió darabot is elérték, harmadik nemzedékének legjelentősebb piacai pedig Kína, Európa, illetve Oroszország. Az éppoly kényelmes, mint dinamikus Touareg a jelenkor műszakilag legfejlettebb Volkswagenjeként minden adottsággal rendelkezik ahhoz, hogy meghódítsa a technika és a dizájn iránt fogékony vásárlóit, illetve új célcsoportokat is megszólítson.

A Volkswagen új Touareg modelljében mutatja be első ízben teljes egészében digitalizált Innovision Cockpit technikáját, amelyben a 12 colos kijelzőfelületű digitális műszeregység és a Discover Premium csúcs infotainment rendszer (15 col képátlójú monitorral) új, gombok és kapcsolók nélküli, digitális információs, kommunikációs és szórakoztató berendezéssé egyesül. Folyamatos internetkapcsolat, intuitív kezelés és a lehető legpontosabban személyre szabott működés – Innovision Cockpit technikájával az új Touareg már ma kínálja a holnap digitalizált utasterét.

Az Innovision Cockpit révén a kényelmi, a menetdinamikai és a vezetői segédrendszerek pontosan a vezető személyes igényeihez igazodhatnak – az autó így immár az „ő Touaregjévé” válhat. Ezzel új távlatok nyílnak, ahol már nem a vezetőnek és utasainak kell alkalmazkodniuk az autóhoz, hanem járművüknek hozzájuk. Akárcsak egy új okostelefon, ez a Volkswagen immár személyes igényekre szabható. Mindezt fejlett hálózati kapcsolatban álló rendszerek és programok új, még magasabb szintje teszi lehetővé, amelyek digitális interfészek segítségével, illetve a multifunkciós kormánykerékről vezérelhetők.

A Touareg kényelmi, menetdinamikai és vezetői segédrendszerek Volkswagen modell által valaha kínált legszélesebb palettájával érkezik, többek között olyan technikákkal, mint az éjjellátó berendezés, az útépítés-sávtartó asszisztens (60 km/óráig félautomatikus kormányzás, sávtartás, gyorsítás és fékezés), az első keresztirányú forgalom asszisztens, az összkerék-kormányzás, az elektromechanikus szabályzású stabilizátorokkal működő, új aktív oldalirányú billenésstabilizálás, valamint az intelligens világítás és a szélvédő-kijelző. A vezető közös egységként találkozik mindezen rendszerekkel az új Touareg volánja mögött, amelyek szinte észrevétlenül dolgoznak a háttérben, minden eddiginél biztonságosabbá, kényelmesebbé és intuitívebbé avatva az autózást.

A Touareg új generációja kismértékben szélesebb és hosszabb elődjénél. Az új méretek egyaránt kedvezően hatnak a jármű arányaira és térkínálatára, a beltér nagyobb hosszúsága például a jóval tágasabb csomagtartóban mutatkozik meg, amelynek térfogata 697-ről 810 literre bővült (álló hátsó üléssel). Tartalmát extrafelszerelésként elektromos mozgatású csomagtérroló rejtheti el a kíváncsi tekintetek elől. Megnövekedett hosszúsága és szélessége ellenére a karosszériaszerkezet vegyes anyaghasználatú, alumínium-acél (48-52 százalék) konstrukciójának köszönhetően 106 kilogrammal könnyebb.

A Volkswagen kezdetben két V6-os, 231 LE és 286 LE teljesítményű dízel erőforrással kínálja Európában az autót, amelyekhez bizonyos piacokon a későbbiekben egy V6-os benzines (340 LE) és egy V8-as turbófeltöltésű dízel aggregát (421 LE) is társul. Az új 367 LE rendszerteljesítményű, hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtás csak Kínában szerepel a választékban, európai bevezetésének időpontja még nyitott.

A 2018-as új Touareg újabb mérföldkő a Volkswagen történetének legnagyobb technika- és termékkampányában. A márka SUV-kínálata szintén rohamosan bővül, s jelenleg az új T-Roc, a Tiguan, az új Tiguan Allspace (Európa) és a Tiguan L (Kína), az új Atlas (Amerikai Egyesült Államok) és a Teramont (Kína), valamint mostantól a teljes egészében új fejlesztésű Touareg alkotja. A Volkswagen a másik végén is bővíti SUV-palettáját, mégpedig a kompakt T-Cross sorozattal. Ugyancsak biztos már a Volkswagen első tisztán elektromos hajtásrendszerű SUV-modellje is: az I.D. CROZZ, amely 2020-ban érkezik a piacra.