2018. március 28. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

Novitec Lamborghini Aventador S

A Novitec rátette a kezét a legvadabb bikára, a Lamborghini Aventador S-re. Elintézte, hogy a V12-es erőforrás szabadabban lélegezzen, a karosszériát megültette és karbon elemekkel öltöztette fel, a gyári felniket pedig különleges kovácsolt darabokra cserélte. A végeredmény ezúttal is, mint mindig, lenyűgöző.

Az erő egy olyan szupersportautóban, mint a Lamborghini Aventador S, sem lehet túl sok. A Novitec is vallja ezt, így az olasz bika szívóüzemű 6,5 literes V12-es aggregátjára egy speciális, nagyteljesítményű sport kipufogórendszert akasztott. Az Inconelből készített rozsdamentes kipufogórendszer 21 kilogrammal könnyebb a gyárinál és 23 lóerővel, illetve 42 Nm-rel tornássza fel a motor teljesítményét. Aktív szelepes kivitelben is rendelhető, ez esetben a hangja szabályozható, az utastérből vagy rádiótávirányítással. A végcsövei is igen látványosak, gyakorlatilag három és fél végződésről beszélünk, ahol a középső kettőt összeillesztették. Mindenesetre 763 lóerő (8400 ford./percnél) és 732 Nm nyomaték ébred (5900 ford./percnél) a főtengelyen. Az összkerékhajtású rakéta így 2,8 másodperc alatt sprintel százra és megfutja a 350 km/órát is.

A Novitec szélcsatornában tökéletesített aerodinamikai kiegészítőket is felszerelt a Lamborghinire, amelyek még drámaibbá teszik a kocsi megjelenését, ugyanakkor a stabilitást is fokozzák. A készlet nyers karbon vagy színre fújt, illetve kontrasztos színű kivitelben kérhető. A több légterelő lapot felvonultató speciális első kötény nagymértékben csökkenti az első tengelyre ható felhajtóerőt, oldalsó terelőlapjai pedig a fékek hűtését javítják. Mindehhez jönnek az egyedi küszöbidomok, az oldalsó kopoltyúk, s a motorházfedél különleges szellőzői. A fart a rögzített légterelő szárny és a diffúzor tapasztja az útra.

A kerékjáratokban az amerikai Vossen által gyártot, kovácsolt NL3 garnitúrát találjuk, amely hagyományos ötlyukas vagy központi rögzítéses verzióban érhető el és remekül áll a Lamborghini modelljein. Az első kerekek mérete 9 x 20, a hátsóké 13 x 21, amelyekre 255/30 ZR 20 és 355/25 ZR 21 méretű abroncsokat feszítettek. A még ütősebb optika érdekében az ültetés is megoldható sportrugókkal (-30 mm) vagy adaptív, állítható magasságú sport felfüggesztéssel.