2018. április 03. 15:30   |   Autoblog
címkék:  

Új szinten a Volkswagen SUV-kampánya

A Volkswagen új szintre érkezett világszintű SUV kampányában. A Toureg közelmúltban megtartott kínai bemutatóját követően a Volkswagen a New York-i Nemzetközi Autószalonra két Atlas modellváltozatot hozott. Az Atlas Cross Sport és Atlas Tanoak modelleket kifejezetten az Egyesült Államok piacára fejlesztették.

A két koncepcióautó nagyszerűen illusztrálja, hogy az Atlas modellsorozat milyen változatokkal bővülve válhatna egy szélesebb kínálatot nyújtó modellcsaláddá. Hibrid hajtásával és kupészerű hátsó formavilágával az ötüléses, sorozatgyártás közeli Atlas Cross Sport a New Yorkhoz és San Franciscohoz hasonló nagyvárosi használatra készült. Az Atlas Tanoak pickup viszont innovatív raktér megoldásával ideális választás, ha az amerikai kontinens végeláthatatlan vidékein barangolna az ember. Mindkét Atlas tanulmány belső terét átfogó digitalizációs törekvések mentén alakították ki.

Az Atlas egy sikeres új szereplő az Egyesült Államok SUV piacán. A tavalyi piaci bevezetés óta már több, mint 36 ezer darabot vehettek át tulajdonosaik az újdonságból. Ez az eredmény igazolja, hogy az Atlas modellel a Volkswagen a megfelelő járművel jelentkezett ebben a kiemelten fontos szegmensben. A Manhattanben bemutatott tanulmányautókkal a Volkswagen azt szemlélteti, hogy az Atlas sorozat nem áll meg csupán egy modellnél.

Atlas Cross Sport

A döntés már megszületett, az Atlas Cross Sport sorozatgyártása az egyesült államokbeli Chattanooga (Tennessee állam) üzemében készül majd a hétüléses Atlas és a Passat modellekkel együtt. Az új SUV piaci bevezetésére a Volkswagen hozzávetőleg 340 millió dollárt fordít majd, mindezt azon a 900 millió dolláron felül, amelyet már az üzem korábbi, az Atlas gyártásához szükséges bővítésére költött.

A hétüléses változathoz hasonlóan az új ötüléses Atlas is az MQB (Moduláris Keresztmotoros Platform) alkalmazásával készül. Az Atlas Cross Sport sportos, kupé stílusú hátsó vonalaival és hálózatról tölthető plug-in hibridhajtásával hódít. Utóbbi az európai szabványos ciklus (NEDC) alapján akár 70 kilométeres hatótávolságra is képes tisztán elektromos üzemmódban. Nagy teljesítményű akkumulátora akár külső töltőről, akár vezetés közben is tölthető. Az Atlas Cross Sport másik változata hagyományos hibridhajtással rendelkezik, itt az akkumulátor kívülről nem tölthető. Időszakosan ez a verzió is vezethető teljesen elektromos üzemben, ekkor a hatótávolság 2,5 kilométerre adódik. Mindkét változatot elektromos kardántengellyel szerelt 4MOTION összkerékhajtással szerelték fel.

A 3,6 literes FSI V6 motor 280 LE teljesítményre képes, maximális nyomatéka pedig 350 Nm. Mindkét változatnál ezt az aggregátot két elektromotor egészíti ki. Az első motor 40 kW és 220 Nm teljesítményt, míg a hátsó motor 85 kW és 270 Nm teljesítményt tud felmutatni. Az energiaellátásról pedig egy, a váltóalagútba szerelt kompakt lítium-ion akkumulátor gondoskodik. A hálózatról tölthető változat akkukapacitása 18.0 kWh, míg a másik változaté 2.0 kWh. A két verzió teljes rendszerteljesítménye 360 LE a plug-in hibridhajtás esetében, míg a hagyományos hibridhajtásnál 314 LE áll rendelkezésre.

Atlas Tanoak

A Volkswagen az Atlas Tanoak személyében bemutatja az első olyan pickup modelljét, amely az MQB (Moduláris Keresztmotoros Platform) alkalmazásával készül. Az új modell egy fafajta után kapta a nevét, amely a csendes-óceáni partvidéken honos és elérheti akár a 45 méteres magasságot is. 5 38 milliméteres hosszával a Tanoak egy közepes méretű pickup modellnek számít az Egyesült Államokban. A tanulmány 2030 milliméter széles és 1844 milliméter magas. Az Atlas Tanoak dupla fülkével készült ötüléses modell, ahol a kabin mögött egy 1627 milliméter hosszú, 1450 milliméter széles 530 milliméter magas raktér áll rendelkezésre.

A rakteret úgy alakították ki, hogy alkalmas legyen kisebb hajók, szörfdeszkák, kerékpárok szállítására. A hajó példájánál maradva: a Volkswagen egy új fejlesztésű szállítókeretet alkalmaz a Tanoak modellnél, amely a dupla fülke hátsó ablakánál található alaphelyzetben, igény szerint azonban az oldalfal irányába eltolható. Így egy olyan szállítórendszer jön létre, amely például kenuk szállítására ideális; könnyű és biztonságos rögzítési pontokat kínálva az Atlas Tanoak tetején illetve a szállítókereten. A pick-up mozgatásáról az Atlas modellsorozatnál megszokott 3.6 literes V6 FSI erőforrás gondoskodik, amely 280 LE teljesítményre képes. Maximális nyomatéka 350 Nm, amelyet 8 fokozatú automata sebességváltó és 4MOTION összkerékhajtás segítségével képes leadni.

A Volkswagen a Transform 2025+ program részeként tovább erősíti pozícióját a kiemelten fontos SUV szegmensen belül. Ez különösképpen igaz az észak-amerikai piacra. Az elkövetkező években két további modell mutatkozik itt be: az Atlas Cross Sport sorozatgyártásra szánt változata illetve a tisztán elektromos I.D. CROZZ, amelynek debütálása 2020-ra várható. Az Egyesült Államokban az SUV modellek aránya a Volkswagen összes kiszállításán belül több mint 50 százalékra emelkedett, köszönhetően az Atlasnak és az új Tiguan modellnek.