2018. április 06. 12:30   |   Autoblog
címkék:  

Az új BMW M5 a világ legjobb nagyteljesítményű autója

A bajor prémiumgyártó idén sorozatban hetedik alkalommal diadalmaskodott a világ legjobb autóit díjazó szakértői szavazáson, elhódítva a World Car of the Year „World Performance Car” elismerését.

A világ legjobb autóit díjazó „World Car of the Year” szervezet 2018-as „World Car Award” trófeáit március 28-án, a New York-i Nemzetközi Autószalonon megrendezett díjátadó ünnepségen adták át. A legjobb nagyteljesítményű autók kategóriájának győztesét megillető „World Performance Car” serleget idén a BMW M5 nyerte el, amellyel a bajor gyártó immáron sorozatban hetedik éve aratott győzelmet a „World Car of the Year” díjátadó gálán.

A legjobb nagyteljesítményű autók kategóriájában idén összesen tizenegy négykerekű állt rajthoz. A „World Car Award” trófeáért azon modellek szállhattak versenybe, amelyeknek tömegtermelési mennyisége éves szinten meghaladja a kétezres darabszámot, a 2017. január 1. és 2018. május 31. közötti időszakban pedig a világ legalább két kontinensén megvásárolható hivatalosmárkakereskedésen keresztül. A kiválasztást és a végső szavazást egy nemzetközi zsűri végezte, amelyben 24 ország vezető autós szakmagazinjainak 82 újságírója foglalt helyet.

A hatodik generációs BMW M5 meghajtásáról a legújabb M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 4.4 literes, duplaturbós V8-as benzinmotor gondoskodik, amelynek maximális teljesítménye 600 lóerő (441 kW), csúcsnyomatéka pedig 750 Nm. Az ötszemélyes élsportoló gyorsulási adatai a komoly sportkupékét megszégyenítők: álló helyzetből 3,4 másodperc alatt katapultál 100 km/órás sebességre, de a 200 km/órához is csupán 11,1 szekundumra van szüksége, míg végsebessége akár 305 km/óra. A motor erejét a Drivelogic-kal dolgozó, speciálisan az autó teljesítmény-karakterisztikájához hangolt nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltó továbbítja az M xDrive intelligens összkerékhajtás felé.

Az új, intelligens összkerékhajtás a sportlimuzinban ünnepli világpremierjét. Az innovatív rendszer középpontjában egy elektronikusan vezérelt többtárcsás tengelykapcsolóval dolgozó osztómű áll, amely az erőforrásból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot igény szerint 0 és 100% közötti arányban képes elosztani az első és a hátsó tengely között. Az új BMW M5 minden vezetési- és időjárási szituációban kimagasló útfekvését emellett a hátsó tengelybe integrált aktív M differenciálmű garantálja, amely az elektronikusan vezérelt többtárcsás differenciálzárnak köszönhetően a motorból érkező erőt igény szerint 0 és 100 százalék közötti arányban képes elosztani a két hátsó kerék között, így az önjelölt drifterek is bátran beruházhatnak az autóra.