2018. április 12. 16:30   |   Autoblog
címkék:  

Áruszállító épült a Toyota Land Cruiserből

A Toyota Land Cruiser legendás terepalkalmasságát és robusztus megjelenését nem kevesebb, mint háromnegyed tonnás teherbírással kombinálja a Toyota prémium haszonjárműve, igaz egyelőre csak az Egyesült Királyságban.

SHOT-6-LAN1508c_17_MV

Kevés jármű van a világon, amely a terepképességek, a megbízhatóság, a tartósság és az utaskomfort olyan kombinációját tudná nyújtani, mint a Toyota Land Cruiser. Közúton és terepen, a belvárosban és tóparton éppúgy hely áll a Toyota csúcsmodellje, amely ráadásul az idei évre megújulva még csinosabb és okosabb, mint valaha.

Pontosan ez a megbízhatóság és széles körű alkalmasság, amire a könnyű haszonjárművek vásárlói vágynak, ám amelyet a piaci kínálat egyetlen típusától sem kaphatnak meg. Ezért döntött úgy a Toyota, hogy áruszállító kivitelben is elkészíti ikonikus típusát.

SHOT-7-LAN1505a_17_MV

Az alapok adottak, és nem is változtak: a masszív létraváz, a központi Torsen differenciálművel szerelt összkerékhajtás és a felező nemcsak terepen, de súlyos terhek megindításánál, meredélyek és kaptatók leküzdésénél is kapóra jön. A 2.8 literes D-D dízelmotor (amelyhez ez esetben kizárólag kézi sebességváltó társítható) legnagyobb teljesítménye 177 LE, maximális forgatónyomatéka a rövid tengelytávú verzióban 420, a hosszúban 450 Nm – utóbbi akár 756 kilogramm hasznos terhet vihet magával, így ráfér az extra vonóerő.

A Land Cruiser kétféle tengelytávú kivitele eredetileg a helykínálat és a terepalkalmasság közötti egyensúly megteremtéséről szólt; jelen esetben sokkal inkább a teherszállító kapacitás és a manőverezhetőség közötti szabad választás a lényeg. A háromajtós modell mindössze 4395 milliméter hosszú, azaz rövidebb, mint sok alsó-középkategóriás kombi, míg a 4840 milliméteres ötajtós modell raktere 40 százalékkal tágasabb (1574 helyett 2216 literes). Vontatási képességükben azonban megegyeznek: mindkét típus mögé akár három tonnát is akaszthatunk. Szintén azonos a menetdinamikájuk: álló helyzetből 12,1 másodpercbe telik 100-ra gyorsulni, a végsebesség 174 km/óra.

SHOT-10-T_LC0776_CLOSED-Access_MV

A raktér kivitelét a várható igénybevételre méretezték: a padló csúszásmentes, az első üléssortól az ablakvonalig érő acéllemez választja el; felső részén osztott, félig nyitható rácsháló javítja a kilátást és a kihasználhatóságot. A hátsó oldalablakok helyén fényezett lemezbetéteket találunk, a keréktárcsák egyszerű 17 colos acél darabok. Persze ahol nem árut, hanem embert szállít az autó, ott megőrizte a fényűző alapverziók kényelmét. Bár az üléseket praktikus, kíméletlen használatra termett szövetkárpit borítja, nem hiányzik a nagyteljesítményű klímaberendezés, a tempomat vagy a kihangosítós, hat hangszórós audiorendszer sem. A fényszórókat szürkületérzékelő vezérli, az ajtók nyitásához nem kell kulcs, és természetesen alapfelszerelés a tetősín. Emellett a „dobozos” Land Cruiser vezetőoldali térdlégzsákot, vontatmány-stabilizáló rendszert, valamint aktív kipörgésgátlót is kapott.

Egyelőre nem tudni, hogy a modell premierjének otthont adó Nagy-Britannián kívül máshol is kapható lesz-e a „teher-Cruiser”, de az biztos, hogy ott júliustól vehetik át megrendelt autójukat az ügyfelek.