2018. április 15. 07:00   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

A nap képe: A ’90-es évek leggyorsabb szedánja

Mára szinte mindenki elfeledte, de volt gyorsabb autó a BMW E34 M5-ös modelljénél a ’90-es évek elején. A Lotus által kezelésbe vett Opel Omega 3.6 literes duplaturbós motorja 382 lóerővel akár 300 km/órára is képes gyorsítani. Most egy jó állapotú példány vált eladóvá.

Mindössze 950 példány készült belőle, mégsem tartották többre az akkori idők király szedánjának kikiáltott BMW M5-ösnél, pedig a Lotus Omega ugyanakkora motormérettel két turbót kapott, így nevetve hagyta maga mögött a bajor sportautót.

A konkrét számok: sorhatos motor 3615 köbcentiméterrel, két Garrett T25 feltöltővel 382 lóerő (a 315 lovas M5-tel szemben) és 568 Nm csúcsnyomaték, amely 5,2 másodperces százas sprintidőt és 300 km/órás végsebességet tett lehetővé az 1663 kilogrammos kasztni ellenére. A teljesítmény leadásáért egy hatfokozatú ZF váltó felel, amely a hátsó tengelyre juttatja mindezt egy önzáró differenciálművön keresztül.

A bődületes teljesítményt olyan külső kiegészítőkről lehet sejteni, mint a szélesebb kerékívek, a 17 collos alufelnik és a mögöttük rejlő méretes fékek, a fix hátsó szárny, a nagyobb lökhárítók és a különleges zöld fényezés. Belül bőrözés szolgálja a kényelmet.

Az alábbi, 1992-es példány mindössze 89 ezer kilométerrel az órájában várja új tulajdonosát szinte kopásmentes, hibátlan állapotban. Ezzel persze aktuális gazdája is tisztában van, így merész módon 22 ezer euróért (6,83 millió forintért) kínálja eladásra a mobile.de internetes oldalon. S hogy meddig kell elemnni érte? Csupán Moszkváig.