2018. április 18. 11:55   |   Autoblog
címkék:  

Még keményebb lett a BMW M2

A BMW bemutatta az M2 Competition modellt, az M2 csúcsra járatott verzióját, amely még magasabbra teszi a mércét a kompakt sportautók mezőnyében. Az M2 Competition 410 lóerős és duplakuplungos váltóval 4,2 másodperc alatt sprintel százra. Mindemellett akár 280 km/órával is száguldhat.

Az új BMW M2 Competition szíve egy új sorhatos benzinmotor, amelyet a BMW M3/M4 erőforrásának alapjaira építettek meg a mérnökök. Az M TwinPower Turbo technológiával felvértezett, duplaturbós blokk maximális teljesítménye percenkénti 5250 és 7000 főtengely-fordulat között 410 lóerő, miközben 550 Nm forgatónyomatéka percenkénti 2350 és 5200 főtengely-fordulat között mindvégig a sofőr rendelkezésére áll.

A BMW M modellek jellegzetes orgánumáról az elektronikusan állítható szelepekkel kiegészített kipufogórendszer, az erőforrás kimagasló belső hatékonyságáról pedig a legkorszerűbb M TwinPower Turbo technológia gondoskodik. Az Európai Unió országaiban értékesített M2 Competition modelleket a BMW a károsanyag-kibocsátás módszeres csökkentése érdekében részecskeszűrővel is felszereli.

Az új BMW M2 Competition az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető M duplakuplungos automataváltóval (M DCT) 4,2 másodperc alatt, az alapfelszereltség részeként kínált hatfokozatú manuális váltóval pedig 4,4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. A modell végsebességét az elektronika 250 km/óránál szabályozza le, az opcionális M Driver’s Package teljesítménynövelő csomag azonban ezt a határt egészen 280 km/óráig kitolja – 10 km/órával tovább, mint a BMW M2 Coupé esetében.

Az erőforrás okosan megtervezett kenési rendszere egyenesen a motorsport élvonalából érkezett, a hűtőrendszer műszaki alapját pedig a Competition Package teljesítménynövelő csomaggal felszerelt BMW M4 Coupé hűtőrendszere adta. A speciális hűtőrendszerről nagyobb hűtőrács-pár és új, több levegőt gyűjtő első koptató árulkodik. A vese alakú hűtőrácsok már az alapfelszereltség részeként magasfényű fekete színben ragyognak, ahogyan az első kerékjárati ívek fölé integrált irányjelző-panelek és az elektronikusan állítható szelepekkel felszerelt kipufogórendszer dupla ikervégződése is. A modell hátulját sötét árnyalatú M Competition embléma díszíti. A vadonatúj, duplakonzolos visszapillantó-házak tovább csökkentik az autó légellenállását és a modell sportosságát hangsúlyozzák.

A minden korábbinál intenzívebb vezetési élmény érdekében a BMW M GmbH tervezőmérnökei módszeresen finomítottak a BMW M2 Coupé menettulajdonságain, miközben a motortérbe a BMW M3/M4 szénszál-erősítésű műanyagból készült toronymerevítője is beköltözött. A mindössze 1,5 kilogramm súlyú alkatrész jelentős mértékben fokozza a karosszéria merevségét, amely így még pontosabb irányíthatóságot eredményez. A tervezőmérnökök az elektromechanikus szervokormány, az aktív M differenciálmű és a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC) jelleggörbéjét is a megnövelt teljesítménnyel párhuzamosan hangolták át.

Az M2 a BMW első olyan modellje, amelynek középkonzolján közvetlen üzemmódválasztókat helyeztek el a tervezők. Ezen gombokkal a motor karakterisztikája, a kormánymű elektromos rásegítésének mértéke és – amennyiben a felszereltség része – az M duplakuplungos automataváltó Drivelogic funkciói bármelyik pillanatban személyre szabhatók. Az egyes üzemmódok szabadon kombinálhatók egymással, a kedvenc járműbeállítások pedig bármikor a kormányra helyezett M1 és M2 memóriagombokra programozhatók.

Az M2 Competition opcionális extrafelszereltségei között az M Sport kagylóülések is megtalálhatók, amelyek formájukkal és integrált fejtámláikkal a motorsport élvonalát idézik, miközben minden vezetési szituációban tökéletes tartást garantálnak. A háttámlák közepén, vállmagasságban egy-egy M2 típusjelzés világít, a fekete bőrkárpithoz pedig kék és narancssárga kontraszt-varrások választhatók. Az alapfelszereltség részét képező sportülések ugyancsak fekete bőrkárpittal érhetők el, az ülőfelületeken és a háttámlákon kék vagy narancssárga kontraszt-varrással.

Felárért M Sport fékrendszer is kérhető az autóhoz. Ekkor az első tengely végeire 400 milliméter átmérőjű féktárcsák költöznek, amelyeket hatdugattyús féknyergek szorítanak össze, a hátsó kerekeket pedig 380 milliméter átmérőjű féktárcsák és négydugattyús féknyergek lassítják. Az extrafelszereltségek listájára a 19” méretű, Y küllődizájnú könnyűfém keréktárcsák is felkerültek, elöl 9J x 19, hátul 10J x 19 méretben. A kerekeken elöl 245/35 ZR19, míg hátul 265/35 ZR19 méretű gumiabroncsok feszülnek. Az M2 Competition két vadonatúj karosszéria-fényezési árnyalatban is elérhető lesz: a Sunset Orange metál mellett az exkluzív Hockenheim Silver szín is megrendelhető.