2018. május 23. 16:30   |   Autoblog
címkék:  

Brutális, 272 lóerős Volkswagen pickup érkezik

A Volkswagen V6-os motort dugott az Amarok pickup motorházteteje alá, s nem is akármilyet. A 3 literes V6-os TDI 258, túltöltéssel pedig 272 lóerős, amelyek egyedülálló mutatók ebben a méretkategóriában. Az új motor az Amarok Highline és Aventura felszereltségi szintekhez érhető el.

bild_01_20180519hs03652a1

A hannoveri gyártósorról az új csúcserőforrással szerelt, elsőként legördülő Amarok modellek egyike egy duplakabinos Aventura 3,0 literes V6 TDI motorral, overboost funkcióval. A hathengeres motorhoz nyolcfokozatú automatikus váltó és 4MOTION összkerékhajtás csatlakozik alapfelszerelésként. A Ravenna Blue (Ravenna kék) metálfényezésű pickup 20 colos Talca könnyűfém keréktárcsákat kapott. A tekintélyes 580 Nm nyomaték – az eddigi 550 Nm helyett – és az érzékelhetően nagyobb teljesítmény biztos élvezetet nyújt a céges és magánvásárlóknak egyaránt.

Az új Amarok motorjának maximális nyomatéka 1400-3000 percenkénti fordulatszámok között végig rendelkezésre áll, legnagyobb teljesítményét 3250 és 4000 fordulat/perc között adja le. Kategóriájában egyedülálló az új V6-os Amarok teljesítménye is: 258 lóerő, amely a rövid időre rendelkezésre álló overboost funkcióval akár 272 lóerő is lehet. Ez messze túlszárnyalja a korábbi modell 224 lovas teljesítményét.

Az állandó 4MOTION összkerékhajtás és a nyolcfokozatú automataváltó alapfelszereltség az Amarok legerősebb motorral szerelt Highline és Aventura kiviteleiben. Az Amarok új, erősebb V6-os verzióin egyéb vizuális változások is láthatók: a tetőkárpit, a tetőoszlop burkolatok és az egyéb tetőelemek például titánfekete színűek. A fekete nappabőr ülésekkel együtt a beltér kifejezetten harmonikus és vonzó megjelenésű.

Amarok v6

A legerősebb Amarok Aventura sötét grafit színű, magasfényű, 20 colos könnyűfém keréktárcsákat kapott. Ezen kívül, az Amarok modellhez eddig nem rendelhető Peacock Green (Páva zöld) metálfényezés is elérhető. Továbbra is elérhetők az opcionális matt színek (Indium szürke, Ravenna kék) és a korábbi Ravenna kék metálfényezés is, amely kifejezetten exkluzív külsőt kölcsönöz az Aventura modellnek.

A 2,52 négyzetméternyi rakteret fedő opcionális elhúzható platófedél most csillogó, alumíniumhatású, ezüst színben készül. A burkolat védelmet nyújt a por, a nedvesség és a kíváncsi szemek ellen. Az Amarok Aventura formatervezett alsó motorvédő burkolata is ezüst színben kapható.

Az új V6-os modellek már megrendelhetők, alapáruk Németországban az Amarok Highline esetében nettó 43 180 euró, az Amarok Aventura esetében pedig nettó 48 800 euró. Az első modellek június közepétől elérhetők a Volkswagen márkakereskedői hálózatában.