2018. június 06. 12:55   |   Autoblog
címkék:  

A BMW bemutatta az X5 negyedik generációját

A BMW bemutatta az X5 negyedik generációját, az eddig legizgalmasabb SAV (Sports Activity Vehicle) modellt, amely a járatlan utak leküzdésének képességét a vezetés abszolút élményével egyesíti. Elődmodelljeihez hasonlóan az új BMW X5 is az Egyesült Államokban, a BMW Group spartanburgi gyárában lát majd napvilágot. Az újdonság piaci bevezetése 2018 novemberében veszi kezdetét.

Az új BMW X5 modell 4922 milliméter hosszú (+36 mm), 2004 milliméter széles (+66 mm) és 1745 milliméter magas (+19 mm), 2975 milliméteres tengelytávolsággal (+42 mm). A negyedik generáció megőrizte az SAV járműkoncepció ikonikus karosszériaarányait, a végletekig letisztult formanyelv azonban új. A frontrész egyik legfeltűnőbb újítása a vese alakú hűtőrács nagyméretű, egybefüggő kerete. Az alapfelszereltség része a LED-technológiás első fényszóró, miközben az extrafelszereltségként megrendelhető tételek közé az adaptív LED fényszórókkal felszerelt BMW Laserlight lézerfény is felkerült.

Az új X5 modern megjelenésének egyik kulcspontja az autó oldalán végigfutó precíz karaktervonal, amely a hátsó ajtók magasságában meredek emelkedésnek indul. Mindez az újdonság erőteljes vállrészét és az ugyancsak LED-technológiás hátsó lámpák mélyen előrenyúló kialakítását nyomatékosítja. A hátsó lámpák üvegburájának háromdimenziós dizájnja műalkotássá varázsolja a modell hátsó részét.

A negyedik nemzedékébe lépő BMW X modell karosszériájának és utasterének jellegzetes stíluselemeit leginkább az xLine és az M Sport felszereltségi csomagok tételei emelik ki. Az extrafelszereltségek listájára eközben a 22 colos könnyűfém keréktárcsák is felkerülnek, a BMW márkatörténetében először. Az új BMW X5 modellhez ráadásul már a piaci bevezetéstől kezdve elérhetőek lesznek a típus-specifikus BMW Individual opciók.

Az új BMW X5 utasterében a műszerfal és a középkonzol párosának letisztult elrendezése bőséges térérzetet garantál. Az emelt üléspozíció, a műszeregység és a központi kijelző új kialakítása, valamint a csúcstechnológiás kijelző- és vezérlési koncepció egytől egyig azt a célt szolgálja, hogy a BMW ügyfele még könnyebben irányítása alatt tarthassa a járművet. Az első és a hátsó üléssorban helyet foglaló utasokat tágas helykínálat és exkluzív hangulat fogadja. A gondosan kiválasztott utastéri anyagok között újdonságként mutatkozik be az alapfelszereltségként kínált Vernasca bőrkárpit.

Az új BMW X5 modellben számos továbbfejlesztett és új funkció fokozza az utazás kényelmét, így többek között a multifunkciós ülések, a hűthető és fűthető pohártartók, a Sky Lounge panoráma üvegtető, a Dynamic Interior Light utastéri hangulatvilágítás, a Bowers & Wilkins Diamond hangrendszer, a hátsó üléssorban ülők szórakoztatásáról gondoskodó, 10,2” méretű érintőképernyővel dolgozó Professional multimédia rendszer, valamint az üvegből készült utastéri gombok és kapcsolók.

Az alapesetben 645 liter térfogatú csomagtér a 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla ledöntésével 1860 literesre bővíthető. A modellbe az opcionális extrafelszereltség részeként harmadik üléssor is rendelhető, amely további két utasnak biztosít ülőhelyet (2018 decemberétől lesz elérhető). Az új BMW X5 modellt kétrészes csomagtérajtóval szereli fel a gyártó, amely nagyban megkönnyíti a pakolást. Az extrafelszereltségként megrendelhető Comfort Access funkcióval a csomagtérajtó mindkét része automatikusan, kéz nélkül is nyitható és zárható.

Az X5 negyedik generációjához opcióként adaptív, levegős futómű is rendelhető, amely pakolás esetén a lehető legalacsonyabbra engedi le a karosszériát, hogy ezzel is segítse a rakodóperem magasságának csökkentését. Sőt mi több, a csomagteret immáron elektronikusan működtethető roló takarhatja el, amelynek magasságát a BMW ügyfele tetszés szerint állíthatja be – akár a csomagtér síkjával egy magasságban.

Az új BMW X5 piaci premierjével egy időben a modell motorpalettáján egy V8-as benzinmotor és három hathengeres erőforrás válik elérhetővé. A négy szív mindegyike nyolcfokozatú Steptronic automataváltón keresztül továbbítja teljesítményét és forgatónyomatékát a kerekek felé, miközben mindegyik hajtáslánc-technológia teljesíti az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásait.

A BMW X5 xDrive50i modell orrában dolgozó, vadonatúj fejlesztésű nyolchengeres benzinmotor 462 lóerő maximális teljesítmény és 650 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes. Az új BMW X5 xDrive40i modell soros hathengeres benzinmotorja 340 lóerőt és 450 Nm csúcs forgatónyomatékot küld a négy kerékre. Az új X5 M50d modellben egy soros hathengeres dízelmotor és négy turbófeltöltő garantálja a 400 lóerő maximális teljesítményt és a 760 Nm csúcs forgatónyomatékot. A BMW X5 xDrive30d modell orrába ugyancsak egy soros hathengeres dízelmotor kerül, amelynek maximális teljesítménye 265 lóerő, csúcs forgatónyomatéka pedig 620 Nm.

Az új BMW X5 tökéletes tapadásáról, agilitásáról és maximális iránystabilitásáról minden vezetési szituációban xDrive intelligens összkerékhajtás gondoskodik. Az összkerékhajtási rendszer legújabb generációja a vezetési szituáció követelményei szerint, minden korábbinál hatékonyabban képes elosztani a motorból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között.

A hátsó tengelybe integrált, elektronikusan vezérelt differenciálzár eközben még sportosabbá emeli a modell irányíthatóságát és vezethetőségét (a technológia kizárólag az M Sport felszereltségi csomaghoz és a vadonatúj Off-Road csomaghoz lesz megrendelhető). Intenzív kanyarvételek közben a rendszer képes korlátozni a belső és a külső íven forduló kerekek eltérő forgási sebességének kiegyenlítését, amellyel a legváltozatosabb útfelületeken is még tovább optimalizálja az erőforrásból érkező teljesítmény és forgatónyomaték kerekek közötti elosztását.

Az újdonságot már az alapfelszereltség részeként dinamikus lengéscsillapítás-szabályzással kínálja ügyfeleinek a gyártó, miközben az aktív borulásgátló rendszerrel és aktív hátsókerék-kormányzással felszerelt BMW M Professional adaptív futómű (a BMW X modellek történetében most először elérhető) extrém agilitással és dinamikus menetteljesítményekkel ruházza fel a modellt. Az első és a hátsó tengely levegős futóműve luxusautókat megillető menetkomfortot garantál, ráadásul a kocsi hasmagassága 80 milliméteres intervallumban, már a BMW Display Key okoskulcsról, egyetlen gombnyomással is állítható. Sőt mi több, az új BMW X5 modellhez (a BMW X modellek történetében ugyancsak most először) Off-Road csomagot is rendelhetnek az ügyfelek, amely egy önálló gombon keresztül kínál fel négy különböző vezetési üzemmódot (homok, szikla, murva, hó).

A BMW a vezetést támogató rendszerek minden korábbinál átfogóbb palettáját kínálja fel az új X5 modellhez. Az innovációs tárházban megtalálható többek között a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat, a kormányzó- és sávtartó asszisztens, a sávváltást segítő asszisztens, az oldalirányú ütközést megelőző rendszerrel és kikerülési segédlettel együttműködő sávtartó asszisztens, a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer, az elsőbbségadásra figyelmeztető rendszer, valamint a rossz haladási irányra figyelmeztető rendszer. A parkolóasszisztens a kormánymozdulatok mellett mostantól a gázadási és fékezési feladatokat is magára vállalja. Újdonságként mutatkozik be továbbá a vészfékezési asszisztens, amely egészségi veszélyhelyzet esetén automatikusan átveszi a jármű feletti irányítást és biztonságosan álló helyzetbe fékezi az autót.

A BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés az új BMW X5 alapfelszereltségének részeként ünnepli világpremierjét, egy 12,3” méretű, digitális műszeregység és egy ugyanekkora központi kijelző párosával. A vadonatúj megjelenítési innováció teljesen digitálisan, egyforma dizájn szerint működik. A kijelzők tartalma személyre szabható, akár a multifunkciós kormány gombjaival, az iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsájával, az érintőképernyőkön keresztül, hangvezérléssel vagy BMW Gesztusvezérléssel. Az ugyancsak továbbfejlesztett BMW Head-Up kijelző még nagyobb, immáron 7 x 3,5” méretű kivetítési felületet kínál, még kellemesebb grafikával és új kijelzőtartalommal.