2018. június 17. 08:30   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Sokat erősödik a ráncfelvart Mazda MX-5

Legalábbis a nagyobb motorral szerelt változat, amely 160 helyett 184 lóerős lesz, ugyanis a mérnökök sokat csiszoltak az erőforráson. De egy kis extra erőt az 1.5 literes egységnél is találtak, ráadásul végre minden irányban állítható kormányoszlopot is kap a modell.

Minden esetlegesen előforduló hibája és hiányossága ellenére a világ egyik legkedveltebb roadsterének cím büszke tulajdonosa a Mazda MX-5, melynek negyedik generációja már több mint három éve mutatkozott be, így megérett egy kisebb frissítésre.

Szerencsére ezúttal nem a külsőre vagy a belsőre gyúrt rá a gyártó, hanem az autó legfontosabb elemét, a szívét vette célkeresztbe, s rögtön a nagyobb erőforrást dolgozta át, hogy az ne csak még gazdaságosabb, hanem érezhetően erősebb is legyen.

Hogy a számokról is szó essen, az eddigi 160 lóerőt (118 kW) és 200 Nm-t teljesítő 2.0 literes SKYACTIV-G szívómotor főbb alkatrészeit cserélték ki úgy, hogy az immáron 184 lóerős (135 kW) lett 205 Newtonméter leadása mellett (utóbbi a teljes fordulatszám tartományban növekedett). Ezt új hengerfejekkel, átdolgozott dugattyúkkal és hajtókarokkal, valamint a légbeömlő átszabásával érték el, ráadásul a tiltást is feljebb tekerték több mint 10%-kal 6800-ról 7500-ra. A motorban dolgozó alkatrészek könnyebbek is lettek, így a fogyasztás is alacsonyabbnak ígérkezik az „öreg” egységénél azonos használat mellett.

A kisebb, 1.5 literes SKYACTIV-G szívómotor 131 lóerejéből és 150 Nm-es csúcsnyomatékából nem sokkal hoztak ki többet, ugyanis 132 paripa mellett 152 Newton áll majd a tulajdonos rendelkezésére, amely aligha lesz érezhető, azonban a fogyasztáscsökkenés, valamint a károsanyag-kibocsátás itt is barátságosabb lesz.

A motorok frissítése mellett a belsőre is jutotta, bár itt egyelőre nem sok hivatalos információ áll rendelkezésre, mindenesetre az eddig csak fel-le állítható kormány immáron hosszában is személyre szabható lesz, míg a központi kijelző mérete nő és minősége is javul. Megjelenik továbbá a rendelhető bőrszínek között a vaj, illetve a tető nem csak feketében, hanem barna színben is elérhető lesz. Biztonsági rendszerei között alapáron szerepel a listán a koccanáskerülő (Advanced Smart City Brake Support), valamint a sávelhagyásra figyelmeztető (Lane Departure Warning) rendszer.

Az frissített MX-5 először szülőhazájában, Japánban jelenik meg, méghozzá július 26-án, ezt követően pedig valószínűleg még az idei évben világszerte. A szigetországban ára átszámítva 6,4 (vászontetős 1.5-ös) és 9,57 millió forint (2.0 literes RF változat) között lesz.