2018. június 28. 12:05   |   Autoblog
címkék:  

Bemutatták az új Peugeot Partnert is

A Citroën Berlingo Van és az Opel Combo után bemutatták új Peugeot Partnert is. A francia kisáruszállító testvérmodelljeihez igazodva nagyon praktikus és sokoldalú, a szegmens egyik legnagyobb rakterét és terhelhetőségét kínálja, miközben vezetéstámogató rendszerek tekintetében a személyautókkal vetekszik. Magyarországi bevezetése a jövő év elején várható.

Az új Opel/PSA furgonok tervezésekor maximálisan figyelembe vették a céges ügyfelek funkcionalitásra vonatkozó alapvető elvárásait. A karosszéria mérete a szegmensben megszokott: a sztenderd változat 4,40 m hosszú, amelyhez az eddiginél nagyobb, 1,81 m hasznos hosszúság tartozik. A változattól függően 3,30 m3–3,80 m3 térfogatú raktér két EUR raklap befogadására képes. A 4,75 méteres (+35 cm) hosszú változat még nagyobb rakodókapacitással rendelkezik. A hasznos hosszúság 2,16 m, a raktérfogat pedig 3,90 m3–4,40 m3.

Az új Partner a márka legfrissebb modelljeiről ismert EMP2 platformra épült. A jól bevált padlólemez rövidebb túlnyúlásokat és manőverezésnél ideális kisebb fordulókört tett lehetővé. A hasznos teher változattól függően – sztenderd és hosszú sziluett esetén egyaránt – 650 kg és 1000 kg között mozog, és ezzel a kategória egyik legjobbja.

A rakomány biztonságos rögzítését a szériában kínált 6 rögzítőgyűrű segíti, melyekhez opciósan további négy, középmagasságban elhelyezhető rögzítőgyűrű is rendelhető. Egy 12 voltos csatlakozó és a 6 LED-ből álló erősebb fényű világítás gondoskodik arról, hogy a raktér minden helyzetben jól használható legyen. Az opciós oldalsó tolóajtók kényelmes hozzáférést biztosítanak a raktérhez, de a 3:2 arányban osztott hátsó ajtók is tágra nyithatók (opciósan felfelé nyíló ajtó is rendelhető). A zsiráftető a hátsó ajtó fölötti tetőnyíláson keresztül hosszú tárgyak szállítását is lehetővé teszi.

A Partner egyes változatait Multiflex üléspaddal szerelik. Az első üléssorban így 3 személy is utazhat. Ez rendkívül praktikus a vállalkozók számára, mert egyszerre több dolgozó és munkaeszköz szállításával racionalizálhatják a kiszállásokat. A kézifék megszüntetésével pedig szélesebb lett a középső ülés. A szélső utasülés elrejtésével sík padlófelület, 400 literrel nagyobb hasznos térfogat és sztenderd változat esetén 3 m, hosszú változat esetén pedig 3,35 m hosszú hasznos hossz érhető el, miközben az első sorban változatlanul két személy tud utazni. A szélső ülés ülőlapjának felhajtásával a magas tárgyak szállítása sem okoz gondot.

A középső ülés lehajtható háttámlájában íróasztalt helyeztek el, melynek köszönhetően a gépjármű mozgó irodaként is funkcionálhat. Az asztalka mostantól igény szerint a vezető vagy az utas felé is fordítható. A középső ülés alatt egy lakatra zárható tárolóhely található. A Partner hosszú változata most először gyárilag kialakított duplakabinos verzióban is rendelkezésre áll. Az új Riftertől örökölt kényelmes üléspad rekordméretű térdteret biztosít. A szegmensben egyedülálló módon a raktér növelése érdekében a második sor teljes egészében elrejthető, de az első utasülés lehajtásával hosszú tárgyak is kényelmesen szállíthatók.

A Partner egyedi jellemzője az i-Cockpit vezetőhely, amely most először szerepel egy haszongépjármű kínálatában. Az ösztönös vezetés élményét nyújtó i-Cockpit alapelemei az alul-felül csapott, stabilabb fogású, kisméretű kormány, a magasra helyezett műszeregység, továbbá a műszerfal közepén elhelyezett és a vezető felé fordított 8” kapacitív típusú érintőképernyő. Az innovatív újdonságok közé tartozik a Surround Rear Vision kamerarendszer, amely a gépjármű külső környezetéről nyújt tájékoztatást és jelentősen megkönnyíti a vezetést és a manőverezést. A másik újdonság a túlterhelésjelző. A megengedett össztömeg 90%-ának elérésekor a kapcsolón egy fehér fényű, az engedélyezett érték túllépésekor pedig egy borostyánszínű LED világít.

A csúcstechnológiás berendezések listája lenyűgöző és a szegmensben példa nélküli. Változattól függően a következőket foglalja magában: elektromos rögzítőfék, adaptív tempomat, kibővített táblaolvasó rendszer, sávtartó asszisztens, fáradtságérzékelő rendszer, automata vészfék,  vontatmánystabilizáló, automatikusan távfény, tolatókamera, holttérfigyelő, valamint szabad kezes nyitó- és indítórendszer. A konnektivitást a 8” érintőképernyő biztosítja, melyhez két USB-port, egy Jack csatlakozó, Bluetooth kapcsolat és egy indukciós töltő tartozik. A rendszer a Mirror Link, Apple Carplay, illetve Android Auto protokollal kompatibilis Mirror Screen funkcióval is kiegészül. A hangvezérléses 3D online navigációs rendszer segítségével egyszerűen és gyorsan rákereshetünk a különböző szolgáltatóegységekre. A célravezetés a valós idejű közlekedési információk figyelembevételével történik.

Az új Partnerhez kínált motorok a legújabb normáknak is megfelelnek, és már most készen állnak a majdani WLTP menetcikluson alapuló megmérettetésre.  A benzines erőforrások között kettő, már részecskeszűrővel is ellátott 1.2 PureTech motort találunk: PureTech 130 LE S&S 8 fokozatú EAT8 automata sebességváltóval és PureTech 110 LE S&S 6 fokozatú kézi váltóval. A dízelek között háromféle teljesítmény közül lehet választani: BlueHDi 130 LE S&S 6 fokozatú kézi vagy 8 fokozatú EAT8 automata sebességváltóval,  BlueHDi 100 LE S&S 5 fokozatú kézi váltóval és BlueHDi 75 LE 5 fokozatú kézi váltóval. Valamennyi dízelmotor FAP-szűrővel és SCR rendszerrel kerül forgalomba. Ezzel a technológiával már a motor indításakor megkezdődik a szennyezésmentesítés és adalékra sincs szükség.

Az új Peugeot Partner nemzetközi forgalmazása 2018 novemberében kezdődik. Magyarországi bevezetése várhatóan 2019. év elején várható.