2018. június 29. 16:30   |   Autoblog
címkék:  

Még gonoszabb lett a Dodge Challenger

A Dodge folytatja offenzíváját az izomautó-piacon és felpaprikázta a teljes Challenger sorozatát. Az SRT Hellcat modellek még erősebbek lettek, a Demon helyét pedig a Redeye változat veszi át. 717 lóerő immár csak a kezdet.

Május 31-én gazdára talált az utolsó Dodge Challenger SRT Demon – a világ leggyorsabb és legerősebb izomautója –, így a Dodge/SRT a legpotensebb erőforrását a Hellcat modellek további doppingolására veti be. A 2019-es esztendőre a Challenger paletta összes modellje megújul, számos modell opcióként widebody karosszériával is elérhetővé válik, a Hellcat változatok pedig megkapják a HEMI Demon V8 blokkot.

A sorozat csúcsát az év végétől a Challenger SRT Hellcat Redeye képviseli, 797 lóerős és 958 Nm nyomatékú 6,2 literes kompresszoros HEMI V8-cal. A motorhoz kizárólag nyolcfokozatú automataváltó kapcsolódhat (TorqueFlite 8HP90). Akárcsak Demon testvérében, a Redeye-ban is 25 alkatrészt erősítettek meg vagy cseréltek ki, hogy bírja a fokozott igénybevételt. Többek között nagyobb feltöltőt, megerősített hajtókarokat és dugattyúkat, nagysebességű szelepsort, nagyobb kapacitású befecskendező rendszert és javított kenési rendszert kapott.

A sztenderd Hellcat motorhoz képest a Redeye blokkján 2,7 literes kompresszor csücsül (2,4 helyett), amely immár 1 bar nyomáson dolgozik (előtte 0,8 bar). Ezen kívül a maximális fordulatszámot 6200-ról 6500-ra emelték és nagyobb üzemanyagpumpákat szereltek be. Teljes gáznál a Redeye motorja percenként 5,4 liter üzemanyagot éget el, így képes 11 perc alatt kiüríteni az üzemanyagtartályt; ugyanakkor normál körülmények között, autópályán 10,7 literrel is beéri 100 kilométerenként. A Redeye 18%-kal több levegőt is képes szippantani, mint a Hellcat; nagyobb méretű léggyűjtőjébe a dupla légbeömlős motorháztetőn, a vezetőoldali belső fényszórón és az alsó nyílásokon keresztül tódulhat be a friss levegő. Az új tervezésű, dupla légbeömlős géptető egyébként a 60-as, 70-es évek leghíresebb Dodge izomautóit idézi fel, mint az 1970-es Dart Swinger és az 1971-es Demon.

Újdonság a Challenger SRT Hellcat és R/T Scat Pack modellekhez elérhető Widebody csomag, amelyet először a 2018-as Hellcat modellen láthattunk. Ez 9 centiméterrel szélesebbé teszi a járművet, amihez igazodik az új szaténfekete hátsó légterelő és a szélesebb, 11 x 20 colos “Devil’s Rim” kovácsolt alumínium felnik is. A rájuk húzott Pirelli P Zero abroncsok 275 helyett 305 mm szélesek. Az új Redeye Widebody 10,8, a Hellcat Widebody 10,9 másodperc alatt futja a negyed mérföldet, míg az előbbi végsebessége 326 km/óra, ami rekordnak számít.

A 2019-es Challenger SRT Hellcat modellek alapfelszereltségéhez tartozik a Bilstein gátlókkal szerelt adaptív felfüggesztés, az elöl 39 centiméteres hűtött tárcsákkal és 6-dugattyús nyergekkel operáló Brembo fékrendszer, a kerekek megugrását megakadályozó Launch Assist rendszer, a rajtelektronika, valamint a hátsó gumik melegítését lehetővé tevő Line Lock funkció.

Minden ügyfél, aki Dodge Challenger SRT Hellcat modellt vásárol, egy egynapos vezetéstechnikai képzésen is részt vesz profi instruktor irányításával.

Az új Dodge Challenger modellek gyártása ősszel indul, a kocsik az év utolsó negyedévében kerülnek az észak-amerikai márkakereskedésekbe.