2018. július 12. 07:00   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

A nap képe: A 320 lóerős új Ariel Atom

Megérkezett az Ariel Atom óriásgokart következő generációja, amelyben a gyártó állítása alapján minden új, leszámítva a tanksapkát és a pedálokat. A viccet félretéve, a 320 lóerős Honda Civic Type R motorral szerelt apróság 2,8 másodperc alatt gyorsul százra.

Nehéz elhinni, de az Ariel Atom már a negyedik generációjánál tart, melyet most mutatott be a cég.

Bár első ránézésre a különbségeket nagyítóval kell keresni, a gyártó állítása szerint minden alkatrész új, leszámítva a tanksapkát és a pedálokat, amelyek megegyeznek az elődben használtakkal.

Talán a legfontosabb eleme az autónak azonban a motor, ezt pedig az új Honda Civic Type R-ből emelték át, így 2.0 literes lökettérfogatából egy turbó segítségével 320 lóerőt (235 kW) teljesít. A hatfokozatú kézi kapcsolású sebességváltó egyenesen a hátsó kerekek felé továbbítja a tiszteletreméltó teljesítményt egy önzáró differenciálművön keresztül, így az apró négykerekű 2,8 másodperc alatt képes százra gyorsulni álló helyzetből a megfelelő körülmények között, s képes elérni a 261 km/órás tempót.

A számokból is látszik, hogy a Type R 270 km/órás végsebessége helyett a sprintelést és az élményautózást vették a szemük elé a mérnökök, így alapáron járnak Bilstein gátlók – felárért még sportosabb Ohlins márkájúak. Az opciós extrák között szemezgetve pedig feltűnhet, hogy az Atom V8-ból immáron ebbe a modellbe is elérhető a rajtelektronika és a kipörgésgátló rendszerek, illetve az elől 16, hátul 17 collos felniket szénszálas gyártmányúra cserélhetjük – spórolva még néhány kilogrammot. Miközben áramvonalasabbá tették, az Atom 4 több leszorítóerőt is képes termelni, így jobban tapad az útra, mint elődjei kisebb légellenállás mellett.

A cég évente száz modell előállítását tervezi, s a legolcsóbb is 39 975 fontba, azaz mintegy 14,6 millió forintba fog kerülni, ami egy kétszemélyes gokarthoz képest nem olcsó, ám ilyen pénzért nincs még egy hasonló élményt adó autó.