2018. július 13. 07:00   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

A nap képe: A tökéletes Porsche 911

A Singer mestere annak, hogy egy klasszikus Porschéből úgy alkosson modern autót, hogy közben mindkét tábor rajongói elismerően bólintsanak az elkészült mestermű láttán. Az alábbi 964-es a világ legfejlettebb léghűtéses 911-ese lett az F1-ből ismerős Williams segítségével.

Restomod. Így nevezik a műveletet, melynek során egy régimódi négykerekűt látnak el a modern kor kellékeivel, miközben meghagyják identitását. A Singer Vehicle Design mestere ennek az autós művészeti ágnak, amit legújabb munkája is bizonyít.

A kaliforniai műhely elkészítette a Föld legfejlettebb léghűtéses Porsche 911-esét DLS (Dynamics and Lightweighting Study) kiegészítőnévvel egy 1990-es példányból. Ehhez összeállt a legendás Forma-1-es múlttal rendelkező Williams Advanced Engineeringgel, így nem csak kívül-belül lett kívánatos, de félelmetesen erős is a 911-es.

A 4.0 literes hathengeres boxermotor teljesítményét 500 lóerőre tornázták fel többek között a hengerenként négy titánszelepnek, a különleges motorkenésnek, illetve a temérdek magnézium alkatrésznek köszönhetően. A bődületes teljesítményt a napjaink egyik legjobb sportautójának tartott GT3 RS-hez hasonlóan a 964-es is 9000-es fordulaton képes leadni – miközben továbbra is léghűtéses maradt. A hátsó kerekekhez egy hatfokozatú, kézi kapcsolású, magnéziumházas váltó juttatja az erőt.

A külsőt számítógépes analízisek során tették a lehető legáramvonalasabbá, az alacsony tömegről pedig a több helyen felhasznált szénszálas műanyag gondoskodik. A légáramlást az első spoiler mellett a tetőkialakítás is a megfelelő helyekre – a kacsafarok szárnyhoz, a tökéletes hűtés érdekében – vezeti. De találunk még a hátsó oldalablakoknál is egy-egy légbeömlőt, hogy egy élményautózás után nehogy felforrósodjon a hangulat. A bukócsövezés biztonságérzetet is növeli, miközben torziós merevséget biztosít. Így végeredményben nem csak könnyebb, de merevebb és erősebb is lett régi önmagánál a 964-es.

Az autót ellátták blokkolás- és kipörgésgátlóval, a karbon-kerámia Brembo fékrendszer pedig minden helyzetben durva lassításra képes bírni. A kiállásért a 18 collos kovácsolt felnik is felelnek, míg belül minden a Singer elképzelése szerint lett kialakítva, így kerültek szénszálas Recaro bőrülések, szénszálas Momo kormány és különleges műszeregységek a kabinba.

Arról sajnos nem tudni, mennyit fizetett az elkészült munkáért – minden bizonnyal elégedett – tulajdonosa, de valószínűleg kijött volna belőle egy GT3 RS is – csakhogy azt biztos nem néznék meg ennyien…