2018. szeptember 07. 13:05   |   Autoblog
címkék:  

Sportos hibrid SUV a BMW-től

A BMW bemutatta a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt X5 SUV új nemzedékét, amelynek legnagyobb teljesítménye 394 lóerős, miközben tisztán elektromos üzemben akár 80 kilométert is képes megtenni. Jövőre érkezik.

Az új BMW X5 xDrive45e iPerformance a típus-specifikus, BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotor és a legkorszerűbb BMW eDrive hajtáslánc-technológia tökéletesen összehangolt működését kínálja fel a BMW ügyfeleinek. A plug-in hibrid hajtáslánc módszeres továbbfejlesztésével a tervezőmérnökök 394 lóerőre növelték a két erőforrás maximális rendszerteljesítményét, amelyhez az elődmodellhez képest jelentősen nagyobb elektromos hatótávolság, illetve még alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás társul.

A plug-in hibrid BMW X5 második nemzedéke minden korábbinál hatékonyabban ötvözi a BMW iPerformance modellek tisztán elektromos meghajtással felkínált vezetési élményét és a szegmens modelljeire jellemző sokoldalúságot. Az újdonság több mint egy másodperccel gyorsabban, immáron 5,6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, miközben tisztán elektromos meghajtással elérhető végsebessége 120 km/óráról 140 km/órára nőtt. Ugyanakkor elektromos hatótávolsága az elődmodell hasonló értékének közel háromszorosára fejlődött, amely mostantól akár 80 kilométer is lehet.

A jelentősen jobb értékek a részletekbe menően újratervezett hajtásláncnak köszönhetőek. A 3.0 liter hengerűrtartalmú, 286 lóerős, soros hathengeres erőforrás a legújabb BMW EfficientDynamics motorcsalád tagja, amely a legkorszerűbb eDrive hajtáslánc-technológiával dolgozik együtt. Az elektromos motor 112 lóerős és nagyobb kapacitású lítium-ion akkumulátor látja el energiával. A két erőforrás rendszerteljesítménye 394 lóerő és 600 Nm forgatónyomaték. A két motor a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó legújabb változatán és a BMW xDrive intelligens összkerékhajtáson keresztül juttatja teljesítményét az útra. Mindez azt jelenti, hogy a BMW X5 xDrive45e iPerformance tisztán elektromos meghajtás esetén, a belsőégésű erőforrással hajtva és hibrid üzemmódban egyaránt képes fenntartani az intelligens összkerékhajtást. A végsebesség 235 km/óra.

A nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor a modell alvázában kapott helyet, amelynek köszönhetően az új BMW X5 xDrive45e iPerformance súlypontja alacsonyabban van, mint a belsőégésű erőforrással szerelt modellek esetében. A csomagtér térfogata eközben mindössze 150 literrel kevesebb. Ha mindegyik ülés foglalt, a csomagtér 500 literes, a hátsó üléstámlák ledöntésével azonban ez egészen 1716 literig bővíthető. Az üzemanyagtartály térfogata 69 liter, így hosszabb utazások is megszakítások nélkül abszolválhatók.

Az új BMW X5 xDrive45e iPerformance már az alapfelszereltség részeként levegős első és hátsó futóművet, illetve elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókat kap. A opciók között aktív hátsókerék-kormányzás is megtalálható.