2018. szeptember 09. 16:00   |   Autoblog
címkék:  

A nap képe: egy darabka Jaguar történelem

Minden idők leghíresebb Jaguar szuperautója egyértelműen az XJ220, amiből 272 darab készült a Tom Walkinshaw Racing céggel együttműködésben. Az XJ220-at megelőlegező Jaguar Sport XJR-15 még ritkább, abból csak 53 darabot gyártottak. S akkor itt van ez az ikonikus lila-fehérbe öltözött, 1990-es XJR-11 versenygép, amiből összesen 3 darab létezik. Az egyik éppen most került be egy gyűjtő garázsába.

Ahogyan az XJ220 utcai modellt, úgy az XJR-11-et is ikerturbós V6-os motor hajtotta, nem pedig V12-es. Szűkebb, kanyargósabb versenypályákon praktikusabb volt a kisebb és könnyebb erőforrás. Az XJR-11-be az eredetileg az MG Metro 6R4 számára kifejlesztett, 3,5 literes Rover V6 erőforrás módosított változatát ültették, amely mindössze 143 kilogrammot nyomott és két Garrett turbófeltöltővel 760 lóerőt mozgósított.

Az XJR-11 1989 júliusában mutatkozott be a C csoportban, de nyeretlenül fejezte be a szezont, mindössze egyszer győzött, 1990-ben Silverstone-ban. Ennek oka a technika megbízhatatlansága volt.

A nemrégiben teljes körűen felújított, ikonikus lila-fehér Silk Cut fényezést viselő XJR-11-et a hétvégén elárverezték, 1 191 000 fontot, azaz 423,9 millió forintot adtak érte.