2018. szeptember 14. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

Crossovert csináltak a DS 3-ból

Az eredetileg Citroën DS 3, majd szimplán DS 3-ként ismert sportos ferdehátú avantgárd megjelenésű, prémium crossoverként folytatja karrierjét. A DS 3 Crossback egy messzemenőkig testre szabható, egyedi megoldásokkal teli crossover, amely csakis benzines és elektromos motorral lesz megvásárolható.

Kezdjük a külsővel: tízféle keréktárcsa, tízféle karosszériaszín – köztük a DS X E-Tense Millenium kék színe – és háromféle tetőszín képezi a gépkocsi személyre szabásának alapját. Ennek eredményeként a különféle kombinációk széles választéka áll rendelkezésre az autó teljesen személyre szabott kialakításához.

A személyre szabás legfontosabb részét az öt DS Inspiráció – DS Montmartre, DS Bastille, DS Performance Line, DS Rivoli, DS Opera – és a „La Première” névre keresztelt, bevezető limitált széria jelenti. Ezek az Inspirációk határozzák meg az autó belsejének stílusát, melyek segítségével az egyéniséget tükröző, otthonos tér alakítható ki: szemcsézett bőr vagy nappabőr kárpit „Art Leather” kivitelben, gyöngyszem-öltéses vagy gyémánt mintás dísztűzés, fonott mintás kárpit, Alcantara, teljes bőr bevonatú kormánykerék, a légzsákot takaró kormányközepet is beleértve, fém díszítőelemek „Clous de Paris” gillos mintával stb.

Az autó külső megjelenését meghatározó DS Inspirációkat, a motorháztető és az ajtóküszöbök díszítéséhez hasonlóan, különleges kidolgozású részletek, illetve első és hátsó díszítések egészítik ki, melyek selyemfényű, vagy texturált, csillogó fekete fémből készülhetnek.

A DS 3 Crossback modellen vezetik be a Matrix Beam technológiával készült full LED fényszórók legújabb generációját. A DS Matrix LED Vision fényszórókkal felszerelt gépkocsiban utazva a vezető tapasztalni fogja, hogy a fénynyaláb automatikusan igazodik az aktuális vezetési körülményekhez. A fényszórókon belül három LED modul található, melyek a tompított fény funkciót adják, az országúti fényt pedig egy Matrix Beam modul biztosítja, amely maga is 15 önálló világító szegmensre van osztva. Ezek a szegmensek a szélvédő felső részén elhelyezett kamera által érzékelt közlekedési feltételektől függően folyamatosan ki-bekapcsolnak.

Így, a vezető teljes fényszóróval vezethet, anélkül, hogy elvakítaná a többi vezetőt. A világító szegmensek különálló, dinamikus vezérlése lehetővé teszi, hogy a fénynyaláb tökéletesen igazodjon a gépkocsi mozgási pályájához, és a kibocsátott fényerő is alkalmazkodjon az aktuális közlekedési helyzethez. Az újfajta fényszórók a DS 3 Crossback egyedi megjelenését is meghatározzák.

Innovatív, a kategóriában ugyancsak úttörő megoldás a süllyesztett kilincsek. Nyár elején, a DS X E-Tense álomautón elő-premierként bemutatott exkluzív technológia egyedülálló ebben a kategóriában. Az elv egyszerű: az ajtókilincsek akkor álnak a vezető, illetve az utasok rendelkezésére, amikor szükség van rájuk, egyébként belesimulnak az autó oldalfalába. Sőt, a kulcs nélküli nyitó- és indítórendszer esetén csak közel kell menni az autóhoz, és egy 1,5 méter sugarú körön belül az autó magától kinyílik, a négy kilincs automatikusan kiemelkedik. Az autótól való eltávolodáskor az ajtókilincsek visszahúzódnak, és a gépkocsi automatikusan bezáródik.

A DS-ek belső terének egységes stílusa a középkonzolon is megfigyelhető. A DS 3 Crossback – DS 7 Crossback modelltől átvett – felsőkategóriás kivitelű, elegáns középkonzolja, melyen a sebességváltó kar, a két sorban elhelyezett billenőkapcsolók és az elektromos fék kapcsolója van elhelyezve, az utasok mindennapi igényeit is kielégíti.

A legapróbb részletek gondos kidolgozását jól mutató DS-mintázat – amely a márka egyedi ismertetőjele és emblémája is egyben – grafikus formában, a belső tér stílusát meghatározó számos elemen megjelenik: érintőkapcsolókkal ellátott, látványos középső kezelőpanel, középső és oldalsó szellőzőnyílások, a képernyők elhelyezkedése stb. A műszerfalon a szegmens legnagyobb, 26 cm átmérőjű érintőképernyője található.

Természetesen elsődleges szempont volt az ülések kényelme: a vezető- és utasoldali ülés kagylós kialakítású, és a kiváló kényelem érdekében kétféle tömörségű, újszerű habszivacs borítással van ellátva. Ne feledkezünk meg azonban az elektromos állítás, a masszázs-, valamint a fűtési funkciókról sem, amelyek szintén szerepelnek az autó kínálatában. Az audiorendszert a Focal fejlesztette az autóhoz. A csomagtér 350 literes.

A DS 3 Crossback-kel valóra válik a stílusos elektromos autó álma, ugyanis 2019 második félévétől tisztán elektromos hajtással is kapható lesz. A hatótávolságot 300 km-re becsülik (WLTP), és az akkumulátor 30 perc alatt 80%-os szintre tölthető fel. Az ígéretes teljesítmény mellett az autó változatlanul nagy helykínálatot biztosít, ami az akkumulátor platform alatti ötletes elhelyezésének köszönhető. Az elektromotor 136 lóerős és egy 50 kWh-s lítium-ion akksiból meríti az erejét. A nulla fordulatszámtól elérhető 260 Nm nyomaték 3,3 másodperces ötvenes és 8,7 másodperces százas gyorsulást tesz lehetővé.

A DS 3 Crossback forgalmazása ugyanakkor egy 155 lóerős PureTech benzinmotorral indul, amihez egy nyolcfokozatú EAT8 automata sebességváltó párosul. Két másik, 130 és 100 lóerős PureTech motor teszi teljessé a benzinmotor kínálatot, melyek megfelelnek a legújabb Euro 6.3-as előírásoknak. Már az autó piaci bevezetésétől kezdve két, 130 és 100 lóerős, Euro 6.2-es BlueHDi dízelmotor is szerepelni fog a kínálatban.