2018. szeptember 18. 18:00   |   Autoblog
címkék:  

Színre lépett a Ford új áruszállítója

A Ford a hannoveri IAA Haszongépjármű Szakkiállításra időzítette az eddigi legintelligensebb és legtermelékenyebb Transit világpremierjét, reflektorfénybe állítva az új 2 tonnás Transit modellt. A megnövelt rakodókapacitású és felfrissített hajtásláncokkal felszerelt új Transitban jelenik meg a szegmens legelső mild hibrid hajtása. Az új Transit 2019 közepétől kapható az európai piacokon.

Az új Transit a most kifutó modell sikerére épít, ami nemcsak Európában, hanem Észak-Amerikában is saját szegmense legkelendőbb járműve lett. Az európai sikertörténet 2018-ban is folytatódik, hiszen idén augusztusig 67 000 darab kelt el az autóból, vagyis 14 százalékkal több, mint a tavalyi év azonos időszakában.

A Ford továbbfejlesztette modern 2,0 literes EcoBlue dízelmotorját, ami a valós mérési ciklusokban rögzített Ford adatbázis szerint akár 7 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt. Az üzemanyag-befecskendező rendszer nagyobb, 2200 bar nyomása segíti a hatékonyabb égést. A motor belső súrlódását az új acéldugattyúk vékonyabb palástja mérsékli. A változó átfolyású olajszivattyú a mindenkori igényhez igazítja az olaj adagolását, csökkentve ezzel a motor fölösleges terhelését.

Szintén a fogyasztást javítja a 2 tonnás Transitban most először bevezetett elektromos kormányrásegítés is, akárcsak az átfogó tömegcsökkentés, az alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok alkalmazása és az aerodinamikai fejlesztések. Az Auto Start-Stop technológia továbbra is alapáras a teljes modellkínálatban. Az autó vezetőjének a Takarékos Üzemmód is rendelkezésére áll, ami GPS helymeghatározás alapján előre jelzi, hogyan érhető el a legkedvezőbb fogyasztás a Transit előtt álló útszakaszon.

A 105, 130 és 170 lóerős motorkínálat most egy új, 185 lóerős változattal bővül, ami ráadásul bőséges, 415 Nm-es forgatónyomatékot is kínál. Mindegyik motorváltozatban új, áttervezett turbótöltő biztosít egyenletesebb forgatónyomatékot, méghozzá az eddiginél szélesebb fordulatszám-tartományban. 2020 tavaszától a hátsókerék-hajtású Transit modellekhez a vásárlók a standard hatfokozatú manuális sebességváltó mellett a Ford új, 10-fokozatú automata sebességváltóját is megrendelhetik.

A haszongépjárművek üzemeltetői számára még alacsonyabb üzemanyag-költségeket kínál az új Ford Transit első- és hátsókerék-hajtású változataiban bevezetett, innovatív dízel-mHEV technológia, ami a WLTP-mérések szerint körülbelül további 3 százalékos üzemanyag-megtakarítást eredményez. Ez a megtakarítás bizonyos közlekedés helyzetekben – például a gyakran megtorpanó-elinduló, araszoló nagyvárosi forgalomban – akár 8 százalék is lehet, ami további előnyt jelent a városi szállításokra szakosodott üzletek számára.

A rendszerben a szokásos generátort egy szíjhajtású indítómotor/generátor helyettesíti. Ez az egység alakítja át a jármű lassításakor keletkező mozgási energiát elektromos árammá, amit egy 48 voltos, léghűtésű lítium-ion akkumulátor tárol. Az így visszanyert energia felhasználható a belsőégésű motor forgatónyomatékának kiegészítésére normál haladáskor vagy gyorsításkor, emellett pedig a jármű külső elektromos berendezéseinek működtetésére is hasznosítható.

Hasznos terhelhetőség szempontjából az új Ford Transit a kategória legjobbjai közé tartozik. Ez annak is köszönhető, hogy a Ford mérnökei átfogó tömegcsökkentési programot indítottak, ami az autó minden részét érintette, és ezzel sikerült fokozni a Transit szállító kapacitását. Az autó új, alumínium motorházfedelet és változó falvastagságú acél keréktárcsákat kapott, a kipufogódob pedig az eddigi kettős szerkezet helyett ezentúl egyetlen darabból áll. A raktérelválasztó falnál az acélt könnyű és erős kompozit anyaggal váltották ki. A ki- és berakodást az új motoros mozgatású oldalajtó könnyíti meg.

A Transit fejlett technológiái közt a SYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszer is szerepel, amit a vezető egyszerű hangutasításokkal, vagy a kétujjas csippentés és a végigsimításos mozdulatokkal is használható 8 colos érintőképernyőn keresztül kezelhet. A kínálat része a Ford MyKey rendszere is, aminek segítségével a flottamenedzserek előre beprogramozhatják az indítókulcsot, korlátozva az autó sebességét és a rádió hangerejét, illetve megakadályozva az aktív biztonsági rendszerek kikapcsolását.

A Transit kifinomult és személyautós vezethetőségét még magasabb szintre emeli az elektromos szervokormány bevezetése, amivel könnyebb parkolni és manőverezni. A Transitban most először érhetők el a választható beállítások is: az Eco üzemmód, a Csúszós Út üzemmód, a négykerék-hajtású modellekhez kifejlesztett Sár/Nyomvályú üzemmód, valamint a Vontatás üzemmód. Az autóhoz olyan vezetéstámogató technológiák érhetők el, mint az aktív parkolóasszisztens, a sávtartó asszisztens, az utánfutó funkcióval kiegészített holttérfigyelő rendszer, az intelligens adaptív sebességtartó automatika, valamint a gyalogosészleléssel kiegészített ütközésre figyelmeztető rendszer, ami immár éjszaka is felismeri a gyalogosokat.

Zsúfolt ipari vagy városi környezetben a széles látószögű első és hátsó kamera segíti a vezetőt, a parkolóhely elhagyásában a kiállássegítő rendszer segít, tolatáskor pedig a keresztirányú forgalomfigyelő nyújt segítséget.

A Ford Transit új külső megjelenését magasabbra húzott, határozottabb, három díszléces hűtőrács és áttervezett alsó orr-rész határozza meg. Az első karosszériaelemek és a lökhárító átformálásával javult az aerodinamika, és az első traktus felületei könnyebben tisztíthatók. A magasabb felszereltségű modellek erős bi-xenon fényszórója és új LED nappali menetfénye a Transit-család jellegzetes arculatát sugallja.

Akárcsak a legújabb Transit Custom modellben, itt is teljesen átalakult az utastér formavilága, így a kabin még stílusosabbá, praktikusabbá és kényelmesebbé vált. Az új műszerfalpanel praktikus újdonságai révén a vezető mobil irodaként használhatja az autót; ezt szolgálja többek közt a műszerfal tetején kialakított három, nyitott tetejű tárolórekesz, vagy az új dokkoló rekesz, amelyben a vezető nemcsak mobiltelefonját, hanem nagyobb méretű tabletjét is tárolhatja és töltheti.

Az utasteret mutatós és strapabíró anyagok burkolják; ezek közt új üléskárpit is található, amit a Ford a legkeményebb koptatási próbáknak vetett alá. A komfortérzetről megújult ülések gondoskodnak, amelyek párnázatát új formázással alakították ki, hogy jobban megtámasszák a testet.

Mivel egyre több az olyan vásárló, akiknek szolgáltatásaihoz magasabb felszereltségű autó kell, a Ford egy új Limited modellváltozatot is bevezet a kínálatban. Ahogy a kifutó modell esetében, a vevők most is rengeteg – több mint 450 féle – változat közül választhatnak, beleértve az elsőkerék-, a hátsókerék- és az összkerékhajtást, és persze a teljes körű felépítmény-kínálatot, amelyben a nemrégiben bevezetett, alacsony platómagasságú fülkés alvázkivitel is szerepel.

Az új Ford Transit a törökországi Kocaeliben készül a Transit Custom modellel együtt. A Ford tavaly jelentette be, hogy a török Ford Otosan vegyesvállalat gyártási kapacitását egy 52 millió dolláros beruházás révén 40 000 darabbal, évi 330 000 darabra növeli.