2018. szeptember 24. 17:30   |   Autoblog
címkék:  

Az első prémium konnektoros hibrid SUV

A DS Automobiles az első gyártó, amely a kompakt prémium SUV-ok kategóriájában nagy teljesítményű benzines hibrid technológiával áll elő. A DS 7 Crossback E-Tense 4×4 300 LE maximális teljesítményt, 450 Nm nyomatékot, összkerékhajtást és 50 kilométeres zéró emissziós hatótávot kínál. A DS 7 Crossbackkel kezdve a DS Automobiles összes új modelljének lesz elektromos vagy hibrid változata.

A számos európai piacon már 2018 elejéről rendelhető, innovatív DS 7 Crossback kínálata most egy vadonatúj verzióval bővül: a DS 7 Crossback E-Tense 4×4-gyel.

A motorházfedél alatt egy 200 lóerős és 300 Nm nyomatékú 1,6 literes turbómotor található, amelyhez 2 darab elektromos motor társul egyenként 109 LE (80 kW) teljesítménnyel. A sebességváltó új fejlesztésű, 8 fokozatú. A kombinált teljesítmény eléri a 300 lóerőt, amelyhez 450 Nm nyomaték és összkerékhajtás társul. A plug-in hibrid SUV 6,5 másodperc alatt gyorsul fel százra és eléri a 220 km/órás végsebességet is.

Teljesen elektromos üzemmódban a DS 7 Crossback E-Tense 4×4 50 kilométert tud megtenni WLTP ciklus szerint a 13,2 kW/h-s akkumulátor kapacitás segítségével. Ez a hatótávolság a legtöbb esetben elegendő a napi lakás-munkahely közötti útvonal megtételéhez városban vagy autópályán, 135 km/óra maximális sebességig. Amint a lítium-ion akkumulátor kiürül, vagy a körülmények ezt szükségessé teszik, a belsőégésű motor biztosítja a szükséges energiát.

A vezető különféle üzemmódok közül választhat. A zéró emissziós mód az alapbeállítás. Minden indulás elektromos üzemmódban történik a vezetési kényelem, a csend és a nulla károsanyag-kibocsátás jegyében. A Sport beállítás a teljesítményt és a vezetési élményt helyezi előtérbe, a Hybride módusz pedig automatikusan optimalizálja a teljesítményt és a fogyasztást. A 4WD üzemmód alacsony tapadású útfelületen használható.

A DS 7 Crossback E-Tense 4×4 a Brake funkció segítségével lassításkor és fékezéskor elektromos energiát termel az autonómia növelése érdekében. Az E-Save nevű funkció lehetővé teszi, hogy az út utolsó 10, vagy 20 kilométerét teljesen elektromos üzemmódban tehessük meg. Az akkumulátor a 6,6 kW-os töltő segítségével 2 óra alatt tölthető fel 32 A-es fali terminálból és 8 óra alatt az otthoni konnektorból.

A DS 7 Crossback E-Tense 4×4 a belsőégésű motorral hajtott változatokéval megegyező méretű utasteret és csomagteret kínál, mivel az akkumulátorok a padlólemez alatt kaptak helyet.