2018. október 07. 07:00   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

A nap képe: Egy 282 milliós Volkswagen Bogár

Egy 1964-ben készült, de az óta csupán 37 kilométert mozgott, tökéletes gyári állapotában megőrzött klasszikus Volkswagen Käfer, azaz Bogár került eladósorba Amerikában. Az autó egyetlen tulajdonosa nemrég hunyt el, így most eladósorba került, elég merész áron.

Adolf Hitler azon kérésére kezdődött a Volkswagen Käfer gyártása 1938-ban, hogy a német polgárok legkülönfélébb rétegei is hozzáférhessenek egy kényelmes, megbízható és kellően gyors autóhoz, amely hazai erővel, hazai földön készül.

Talán ő sem gondolta volna, hogy a modell mennyire sikeres lesz, ugyanis a világ szegényebb országai számára a mai napig gyártják klasszikus formájában, s csupán jövőre nyugdíjazzák végleg, így pedig több mint 80 éves múltjával a Föld legtovább gyártott autójaként kerül a rekordok könyvébe.

Mivel sokféle felszereltséggel, állapotban és korban lehet kapni, az árcédulák igen változatos értékeket mutatnak. Vannak kiemelkedően olcsó és kirívóan drága példányok. Az alábbi modell utóbbiak táborát erősíti a maga egymillió dolláros árával a Hemmings klasszikus autókat hirdető portál oldalán.

A borsos összeg nem véletlen, ugyanis egy időkapszuláról van szó, amely megragadt 1964-ben, amikor gyártották. Az autó újkori tulajdonosa, bizonyos Rudy Zvarich ekkor vette a fekete gyöngyszemet bordó belsővel Oregon államban, azonban a kereskedésből rögtön egy barátja garázsába hajtott vele, ahol két évig pihentette. 1966-ban azonban egy új helyre költöztette, ahol 2016-ig pihent letakarva, eredeti dísztárcsáit, ablaktörlőlapát-gumijait, tükreit külön elcsomagolva mindössze 22 mérfölddel (35 km) az órájában.

A szakszerű tárolásnak köszönhetően nem csak a fényezés, de minden alkatrész makulátlan, eredeti állapotában maradt fenn. Gazdája időközben (2014-ben) elhunyt, így unokaöccse örökölte a csodát, aki további egy mérfölddel gyarapította a kocsi futását, vagyis jelenleg 37 km található benne. Ennek ellenére a 282 millió forintnak megfelelő eladási ár egy kissé borsosnak hangzik, persze egy 54 éves újautótól ne várjunk mást.