2018. október 10. 18:00   |   Autoblog
címkék:  

Sportváltozatot kapott a Škoda Karoq

Kompakt SUV sorozata különösen sportos fellépésű tagját mutatja be a Karoq Sportline formájában a Škoda. Számos fekete részlet hangsúlyozza a dinamizmust, miközben a motorháztető alatt 190 lóerős turbómotor is dolgozhat.

Összesen négy gazdaságos és környezetkímélő erőforrás sorakozik a Karoq Sportline palettáján, amelyek egyaránt megfelelnek az Euro 6d-TEMP kipufogógáz-szabvány előírásainak. A modell számára fenntartott legerősebb benzinmotor, a 2.0 TSI hétfokozatú DSG sebességváltón keresztül továbbítja teljesítményét a négy kerék felé.

A 2.0 TSI melletti másik benzinmotorként 150 LE teljesítménnyel az 1.5 TSI szerepel a kínálatban, az automatikus hengerlekapcsolás technikájának köszönhetően mindössze 5,3 literes átlagfogyasztással. Az 1.5 TSI mögött alapkivitelben hatfokozatú manuális, extrafelszerelésként pedig hétfokozatú DSG sebességváltó látja el az erőátvitel faladatát. Mindkét TSI-erőforrás benzinmotor-részecskeszűrővel működik.

A Karoq Sportline két dízelmotorja a benzinesekével megegyező teljesítménylépcsőkben választható, már szériafelszereltségben egyaránt AdBlue-befecskendezéssel kiegészített SCR-katalizátorral, illetve dízel-részecskeszűrővel. A 150 lóerős 2.0 TDI alapkivitelben hatfokozatú manuális sebességváltón keresztül az első kerekeket hajtja, de extrafelszerelésként a hétfokozatú DSG váltóművel összkerékhajtás is választható. A 190 LE teljesítményű 2.0 TDI csakis összkerékhajtással és hétfokozatú DSG sebességváltóval készül. Ez az ötödik generációs, állandó összkerékhajtás az útfelület pillanatnyi jellemzői szerint változó arányban osztja el a forgatónyomatékot az egyes kerekek között.

A Škoda Karoq Sportline külsején a karosszéria színére fényezett első sport-lökhárító mellett egyaránt fényes fekete hűtőrácsa, külső tükörházai és hátsó diffúzora tűnnek fel már az első pillantásra. Exkluzív, 18 colos „Mytikas” könnyűfém keréktárcsái ugyancsak fekete fényezést kapnak, akárcsak az extrafelszerelésként rendelhető 19 colos „Vega” keréktárcsák. Az elegáns stílusról a karosszéria színére fényezett küszöbborítások, sötétített üvegek és fekete tetősínek gondoskodnak, míg a jól látható, ezüstszínű kipufogócsövek további hangsúlyos motívumok.

Az utastérben az ezüst kontrasztárnyalatú díszvarrásokkal készült fekete sportülések tűnnek fel azonnal, amelyeket a háromrétegű, aktívan szellőző és légáteresztő Thermoflux-szövet borít, elsősorban nyáron kínálva fokozott kényelmet a bennülők számára. Az első ülésekben gerinctámasz is rendelkezésre áll. A multifunkciós sportkormányt fekete perforált bőr borítja, s varrásai szintén ezüstszínűek, akárcsak a kisebbik bőrkárpit-csomag részeként kapható bőrbevonatú sebességváltókar és -mandzsetta, valamint középső kartámasz díszvarrásai. A műszerfal dekorbetétjei fekete zongoralakk, az ajtókárpitoké pedig karbon felületűek. A sportos környezetet nemesacél betétekkel készített pedálok, fekete oszlop- és mennyezetkárpit, valamint hangulatvilágítást is kínáló, LED-technikájú belső világításcsomag teszi teljessé.

Az extrafelszerelésként rendelhető Virtual Cockpit műszeregységen különböző nézetek közül választhat a vezető, s újdonságként egy ötödik, a fordulatszám- és a sebességmérőt középpontba állító sport-megjelenítést is kínál. A kijelzőfelület jobb és bal oldalán ekkor a választott rádióállomás és a menetadatok láthatók, míg alul olyan információknak is jut hely, mint a pillanatnyi motorteljesítmény és kenőolajhőmérséklet. A Virtual Cockpit mind az öt nézete különleges karbon elő-, illetve háttérrel jelenik meg.

A Karoq Sportline átfogó hálózati kapcsolatai kívánságra a SmartLink+ technika használatát is lehetővé teszik, amely az Apple CarPlay, az Android Auto, a MirrorLink és a SmartGate rendszereket is elhozza a fedélzetre. A Škoda Media Command segítségével az infotainment-rendszer funkciói akár két csatlakoztatott táblagépről is vezérelhetők. A Bluetooth-kapcsolaton keresztül digitális eszközök csatlakoztathatók a rendszerre, a megfelelő mobilkészülékek akkumulátora pedig igény szerint induktív úton is tölthető. Az autó menetdinamikai karaktere a menetprofil-választás technikájával változtatható igény szerint, a menetstabilizáló rendszer pedig két fokozatot kínál.