2018. október 17. 14:30   |   Autoblog
címkék:  

Itt az új BMW X7

Leleplezték a BMW X modellcsalád legújabb és eddigi legnagyobb tagját, az X7-est. Az óriási, 515 centiméter hosszú, három üléssoros luxus szabadidőautó minőségével és innovatív felszereltségi opcióival rendkívüli élményt nyújt. Az új X7 a BMW spartanburgi gyárában készül majd, ahol a többi X-modell is. Az első példányok 2019 márciusában érkeznek meg az utakra.

Az új BMW X7 külső méretei új szintre emelik az autóipari luxus fogalmát. Az 5151 mm-es karosszériahossz, a 2000 mm-es szélesség, az 1805 mm-es magasság és a tengelyek közötti 3105 mm-es távolság egysége harmonikus karosszériaarányokba csomagolja az újdonságot, miközben egyértelműsíti a BMW X modellcsalád új zászlóshajójának érkezését.

Az új BMW X7 előkelő megjelenését a modell frontrészének függőleges elrendezése nyomatékosítja, miközben az autón körbefutó egyedi króm díszítések az elegáns kisugárzást erősítik. Az X7 frontrészét a BMW tömegtermelésben kínált eddigi legnagyobb hűtőrács-párosa uralja. A vese alakú elemek és a belőlük kiinduló, kifejezetten keskeny első fényszórók az újdonság szélességét nyomatékosítják. Az új BMW X7 széleskörű alapfelszereltségének a LED-technológiás első fényszórók is részei, míg az extrafelszereltségek palettáján a BMW Laserlight lézerfény-technológiával felszerelt adaptív LED fényszórók is megtalálhatók.

A dupla ikergyűrű-motívummal megrajzolt első fényszóró-párban kék színű „X” betétek tagolják a hatszög alakú menetfényeket. Az alapfelszereltségű BMW X7 modellek első lökhárítójának két szélén elhelyezett légbeömlőket vízszintesen elnyújtott króm betétek hangsúlyozzák, amelyeket a Design Pure Excellence felszereltségi csomag háromdimenziós változatra cserél, a jármű szélein emelkedő kialakítással. Az első kötény szélein alumínium keretbe foglalt LED-es ködlámpák kaptak helyet. A modell eleganciáját és exkluzivitását az autó két oldalának alján végigfutó krómcsík fokozza. A kerékjárati ívek alatt akár 22” méretű könnyűfém keréktárcsák is foroghatnak (az alapméret 20 col).

Az új BMW X7 hatalmas méreteit a modell hátuljának kialakítása is erősíti, amelyet vízszintes vonalak uralnak és függőleges élek törnek meg. A LED-es hátsó lámpákat ugyancsak keskenyre rajzolták a tervezők, a két elemet pedig krómcsík köti össze. A Design Pure Excellence felszereltségi csomag részeként mindezt a kipufogóvégek krómozott kerete egészíti ki. A Design Pure Excellence felszereltségi csomag és az M Sport csomag tételeivel, valamint a BMW Individual részleg exkluzív opcióival a bajor prémiummárka ügyfelei részletekbe menően személyre szabhatják az új BMW X7 modellt.

Az utastér tágasságát és sokoldalúságát már az alapfelszereltség részeként három üléssor nyomatékosítja az új BMW X7 fedélzetén. A tervezők a harmadik üléssorba is két teljes értékű ülést építettek be, amely akár két felnőttnek is kényelmes helyet biztosít, még a leghosszabb utazások esetén is. Az itt utazók menetkomfortját plusz üvegtető, valamint az oldalsó kárpitba épített pohártartók és könyöktámaszok fokozzák. Alapfelszereltségként a második üléssor három ülőhelyet kínál, opcióként azonban az ülőpad két önálló, rendkívül kényelmes ülésre cserélhető.

Az X7 második üléssora 14,5 centiméteres intervallumban csúsztatható előre-hátra. A csúsztatás mértéke, valamint az ülések pozíciója és a háttámlák dőlésszöge elektromos gombokkal vezérelhető, mindhárom üléssorban. A második és a harmadik üléssor háttámláinak ledöntése és visszaállítása ugyancsak elektromosan működtethető. A második üléssorban ráadásul nem csupán az ülések háttámlái, de az ülőlapok is teljes mértékben előrehajthatók, megkönnyítve ezzel a harmadik üléssorba való beszállást. A csomagtérbe szerelt ülésvezérlő panelről a második és a harmadik üléssor csúsztatásai, illetve a háttámlák dőlésszögei is állíthatók. Hat vagy hét utassal a fedélzeten az X7 csomagtere 326 liter térfogatú, amely a második és a harmadik üléssor ledöntésével egészen 2120 literig bővíthető. A csomagtérajtót kettéosztották: az önállóan is működtethető felső rész és a csomagtérajtó egésze elektromosan nyitható és zárható.

Az alapfelszereltségként kínált Vernasca bőrkárpit és az extrafelszereltségek palettáját színesítő BMW Individual Merino bőrkárpit egyaránt hat különböző árnyalatban érhető el. Az első sportülések fűtöttek, az extrafelszereltség részeként szellőztető funkcióval felszerelve is megrendelhetők. A második és a harmadik üléssor ülései ugyancsak fűthetők, az első ülések pedig akár masszázs funkcióval is megrendelhetők.

Az alapfelszereltség részeként kínált, elektromosan működtethető panoráma üvegtető és a nagyméretű ablakok valóságos fényárba öltöztetik az új BMW X7 utasterét. A panoráma üvegtető egy első, egy központi és egy hátsó részből áll, amelynek köszönhetően még a harmadik üléssorban helyet foglaló utasok is kiélvezhetik az utastérbe áramló rengeteg fényt. A panoráma üvegtető mindhárom része önálló, elektromosan csúsztatható tetőkárpittal rendelkezik. A panoráma üvegtető Sky Lounge funkciója az est leszálltakor teremt csodálatos, felettébb exkluzív utastéri hangulatot: a teljes üvegfelületet ilyenkor apró LED-ek világítják meg, amelyek több mint 15 000 különböző mintát rajzolva keltik életre a csillagos égboltot. A színek tetszés szerint állíthatók.

Az utastérbe húsz hangszóróval és egy digitális hétcsatornás, 1500 watt teljesítményű erősítővel szerelt Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound audiorendszer is rendelhető, a hátul ülők szórakoztatásáról pedig Professional rendszer gondoskodik, egy pár 10,2” méretű, Full HD felbontású érintőképernyővel, Blu-ray-kompatibilis DVD-lejátszóval, két USB-aljzattal, egy HDMI-bemenettel és két Jack-dugóval.

A műszerfal kialakítását a nagyméretű felületek, illetve a kijelző- és járművezérlő rendszerek letisztult elrendezése határozza meg, miközben a hosszan elnyújtott vonalak az ajtókárpitokon is elegánsan folytatódnak. A BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés vadonatúj kijelző megoldása egy 12,3” képernyő-átmérőjű központi kijelző és egy ugyanekkora digitális műszeregység párosából áll, amely a középkonzolra tervezett vezérlőpanellel együtt progresszív stílusban értelmezi újra a BMW vezetőre összpontosító utastér-kialakítását. Felárért az automataváltó előválasztó karja, a motorindító gomb, az iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsája, valamint a zenerendszer hangerőszabályzó gombjai üvegből is kérhetők.

Az új X7 piaci bevezetésekor elérhető motorváltozatok csúcsán az Európában nem elérhető xDrive50i modell vadonatúj fejlesztésű, 462 lóerős V8-as benzinmotorja áll, amelyet az xDrive40i soros hathengeres benzinmotorja (340 LE, 450 Nm), illetve az xDrive30d (265 LE, 620 Nm) és az M50d (400 LE, 760 Nm) motorházteteje alatt dolgozó soros hathengeres dízelmotorok egészítenek ki. Mindegyik erőforrás nyolcfokozatú Steptronic automataváltón keresztül továbbítja erejét a kerekek felé. A benzinmotorok károsanyag-kibocsátását részecskeszűrők csökkentik, miközben a dízelmotorok emissziós értékeit oxidációs katalizátorral is felszerelt technológiája javítja, amely magában foglalja az AdBlue befecskendezéssel dolgozó SCR rendszert. A BMW X7 mindegyik motorváltozata maradéktalanul teljesíti a legszigorúbb emissziós szabvány, az Euro 6d-TEMP előírásait.

Az X7 maximális tapadásáról, sportos agilitásáról és stabil vezethetőségéről az xDrive intelligens összkerékhajtás legújabb generációja gondoskodik. A rendszer alapesetben a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint dolgozik, de szükség esetén az összes teljesítményt és forgatónyomatékot képes kizárólag a hátsó tengelyre továbbítani. Az M50d modellbe M sport differenciálművet is építettek.

A kényelmet az első és a hátsó tengely automatikus szintszabályozású, levegős futóműve fokozza, amely minden motorváltozat esetében az alapfelszereltség része. Sport vezetési üzemmódban és 138 km/órás sebesség fölött a technológia automatikusan 20 milliméterrel csökkenti az autó hasmagasságát. Ugyanerre a vezető is képes – például terepjárás közben – a műszerfalon elhelyezett hasmagasság-állító gombbal, amely két állásban, az alap beállításhoz képest maximum 40 milliméterrel tudja emelni az autó hasmagasságát. A csomagtérben elhelyezett gomb ugyanakkor 40 milliméteres hasmagasság-csökkentést kínál, megkönnyítve ezzel a bepakolást. Extraként aktív hátsókerék-kormányzás is kérhető.

A BMW X7 motorváltozataihoz (kivéve a BMW X7 M50d modellt) elérhető Off-Road csomag is, ami azonnal felismerhető a karosszéria alját védő műanyag elemekről. Az xSnow, xSand, xGravel és xRocks üzemmódokkal a hasmagasság, az összkerékhajtás karakterisztikája, a gázreakció, az automataváltó vezérlése és a menetstabilizáló rendszer a havas, homokos, murvás és sziklás útfelület követelményei szerint hangolható át.

Az új BMW X7 által megtestesített progresszív luxust a maximálisan kifinomult vezetést támogató rendszerek széles tárháza nyomatékosítja. Alapfelszerelés a tempomat és az automata fékező funkcióval dolgozó, ütközésre és gyalogosokra figyelmeztető rendszer. A feláras Driving Assistant Professional csomagnak része a torlódás-asszisztenssel kiegészített kormányzó- és sávtartó asszisztens. A sávváltást segítő asszisztens autópályákon és kétsávos utakon nyújt segítséget, amennyiben a kormányzó- és sávtartó asszisztens aktív. Sávváltás kezdeményezéshez a vezetőnek csupán el kell billentenie a kívánt irányba az irányváltás szándékát jelző kart. A sávváltást segítő asszisztens másik innovációja a kikerülési segédlet, amely az autó előtti útszakaszon hirtelen feltűnő jármű vagy gyalogos esetén segít elkerülni az ütközést.

A Driving Assistant Professional csomag vezetést támogató rendszerei között megtalálható még a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer, a hátsó ütközésvédelem, az elsőbbségadásra figyelmeztető és a rossz haladási irányra figyelmeztető rendszer is. Újdonság az Európában egyelőre nem elérhető vészfékezési asszisztens, amely egészségi veszélyhelyzet esetén automatikusan átveszi a jármű feletti irányítást és aktiválja a rögzítőféket, továbbá a tolatási segédlet. Az X7 maximum 9 km/órás sebességgel önállóan képes tolatni, akár hosszabb szakaszokon is.

Mindemellett az alapfelszereltség része a BMW Intelligens Személyi Asszisztens is, amely az autóban egy önmagát fejlesztő, digitális személyiséggé érő mesterséges intelligenciaként válaszol a feltett kérdésekre.