2018. október 30. 11:00   |   Autoblog
címkék:  

A nap képe: a teljesen szénszálas Dodge Charger

Megnyitotta kapuit a világ legnagyobb autós háttéripari kiállítása, a SEMA Show, ahol elképesztő kreációk vonulnak fel. A kiállítás egyik legtöbbet fotózott gépe pedig valószínűleg ez az 1970-es évjáratú Dodge Charger lesz, ami a maga nemében a legkorszerűbb a világon. Karosszériája szénszálas, motorja 966 lóerős.

A SpeedKore 1970-es Chargere nem az első teljesen karbon testű klasszikus Charger, a vállalat tavaly mutatta be a Tantrum elnevezésű gépet, melynek minden külső eleme szénszálból készült. Míg azt a kocsit egy 9 literes, 1650 lóerős ikerturbós Mercury motor hajtotta, az idei SEMA-ra készített Chargerben egy 6,2 literes, kompresszoros Hemi Demon blokk dolgozik, ami szintén kiemelkedő, 966 lóerős teljesítményre képes a kerekeknél mérve.

A SpeedKore új Dodge Chargere valószínűleg a legfejlettebb klasszikus Charger a világon, hiszen a teteje, az oldalelemei, a sárvédői, a motorházteteje, a csomagtérteteje és az ajtói mind szénszálból készültek. A kellő merevség elérése érdekében a kocsi acél vázkeretet, integrált bukócsövet és alumínium padlót kapott, de így sem nyom többet 1450 kilogrammnál. S ami a karosszérián nem szénszálas, az bronz-nikkel bevonatú alumínium, mint a kilincsek, a tankbetöltő nyílás és a hűtőrács.

Az utastérben is kivétel nélkül minden egyedi kivitelű, így a műszerfal, a fő műszercsoport, a középkonzol, a váltókonzol és váltókar, a pedálszett, továbbá a bőrhuzatú Recaro ülések.