címkék:
A nap képe: az ABT quattro és a dédunokája
Minden négykerék-hajtású Audi ősapja az 1980-ban bemutatott Quattro, amely új irányba terelte az autóipari fejlesztéseket és sikert sikerre halmozott a raliversenyeken. Természetesen a Volkswagen-csoportos modellek első számú nemesítője, az ABT is őriz egy Ur-Quattrót a múzeumában, amit most kigurított egy fotózásra a dédunokájával.
Az ABT Quattrója egy 1989-es példány, melyet szélesítő karosszériakészlettel láttak el és a turbómotorját korabeli tuningfogásokkal – a turbónyomás növelésével, módosított kipufogórendszerrel és nagyobb töltőlevegő hűtő beszerelésével – 260 lóerősre tornásztak fel. Nem tűnik soknak, ám a 260 lóerő akkoriban egy Porsche 911 Carrera RS szintjének felelt meg.
Ma hasonló érzéseket kelt az emberben a Quattro dédunokájának tekinthető Audi RS 5 Coupé, ami komoly ABT aerodinamikai szettel felvértezve, 530 lóerőre izmosított motorral kerül forgalomba. A 2,9 literes biturbó V6-os aggregáttal hajtott ABT RS5-R egy külső vezérlőmodul, egy kiegészítő vízhűtő és egy sport kipufogórendszer jóvoltából 450 helyett 530 lóerőt ad le, míg a nyomatéka 600-ról 690 Nm-re gyarapodott. Álló helyzetből így 3,9 helyett 3,6 másodperc alatt lő ki százas tempóra, a csúcssebessége pedig 250-ről 280 km/órára módosult.
A RS5-R az első toldatból, oldalsó légterelőkből és küszöbökből, hátsó szoknyából és szárnyból álló karbon optikai csomag mellett állítható magasságú felfüggesztést és stabilizátorokat is kapott. A kerékjáratait 21 hüvelykes Sport GR felnik töltik ki. Csupán 50 darabot készítenek belőle.