2018. november 09. 08:30   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Négyajtós rakétát csinált a Brabus az E63 AMG Merciből

Nem mintha a gyári E63 S gyenge lenne, de a Brabus csavart még egy kicsit az izmos szedán duplaturbós V8-asán, így 800 lóerő mellett 1000 Nm-es nyomatékot teljesít, amivel kereken 3 másodperc alatt katapultál százra.

612 lóerő és 850 Nm a felsőkategóriás autók kiváltsága, ám mindig akadnak erősebb halak, így nem árt még egy kicsit növelni a sokat.

Márpedig a Mercedes-AMG E63 S 4.0 literes V8-asa bírja a kondizást, pláne, ha azt a Brabus állította össze a duplaturbós benzinfaló számára. A csúcs E-osztályt kereken 800 lóerősre és 1000 Nm leadására tette képessé a cég, így 3,4 másodperc helyett már 3 szekundum alatt 100 km/órán áll a mutató. A komoly erőnövelést oroszlánrészben az új turbófeltöltőknek, illetve az áthangolt motorvezérlésnek köszönhetjük.

Minőségi nemesítő lévén persze ezen kívül is történtek hangolások az autón, ám azok már a tekintetek erősebb vonzására összpontosítanak. A leglátványosabb részlet a 21 collos fekete kerékgarnitúra, belül narancs peremmel, melyen elől 265/30, hátul 305/25-ös Continental abroncsok feszülnek. Mögöttük a narancs féknyergek tökéletes kontrasztot biztosítanak.

A mélyzöld fóliába burkolt kasztnin különösen jól állnak a szénszálas és fényes fekete kiegészítők – mint az első lökhárító betétei, a hátsó szárnyacska vagy a diffúzor, illetve az oldalsó légelvezetők. A négy sportkipufogóvég már csak hab a tortán. Arról nem szól a történet, hogy mennyibe kerül egy teljes átalakítás, de az autó 35 millió forintos alapárát figyelembe véve biztos nem olcsó mulatság.