2018. november 13. 17:55   |   Autoblog
címkék:  

Képeken az első M-es 3-as BMW

Soros hathengeres benzinmotor, BMW M-specifikus futómű-technológia, BMW M sport differenciálmű és BMW xDrive intelligens összkerékhajtás: a BMW M GmbH bemutatja a BMW új sportlimuzinjának kivételes menetdinamikai tulajdonságokkal felvértezett modellváltozatát. A 374 lóerős M340i jövő tavasszal érkezik.

Gyorsulás, kanyarsebesség, agilitás, kormányzási precizitás, fékerő – az új BMW M340i xDrive limuzin minden tekintetben új menetdinamikai mércét állít fel kategóriájában. Mindezt az új BMW 3-as limuzin sportos vezetési élményre hangolt járműkoncepciójának következetes kiaknázása váltja valóra, az alacsony súlypont, az optimalizált saját tömeg, az első és a hátsó tengely közötti tökéletes terhelés-elosztás, valamint a karosszéria és a futómű-rögzítési megoldások átfogó merevítése mentén.

Az M340i motorházteteje alá kifejlesztett erőforrás új szintre emeli a BMW soros hathengeres motorjait jellemző teljesítmény-karakterisztikát, gázreakciót, intenzitást, sima járáskultúrát és hatékonyságot. A 3.0 liter hengerűrtartalmú erőforrás forgattyúháza és hengerfeje alumíniumból készült, a tervezőmérnökök pedig még tovább fejlesztették a kettős megfúvású alapelv szerint működő turbófeltöltési technológiát. A turbófeltöltő és a kompakt méretű, acélból készült kipufogócsonk egybeépítésével intenzív gázadáskor minden korábbinál gyorsabban épül fel a töltőnyomás, mialatt a turbólyuk mintegy 25 százalékkal csökken.

A technológiai újításnak köszönhetően a turbófeltöltő nem csupán intenzívebb reakciót, de magasabb fordulatszám-tartományig kitartó töltőnyomást is garantál, az elektromosan vezérelt megkerülőszelep kifinomult működése pedig nagymértékben hozzájárul az újdonság kiváló emissziós értékeihez. Az üzemanyagot magas pontosságú üzemanyag-befecskendező rendszer juttatja az égéstérbe, immáron 350 bar maximális befecskendezési nyomással. A BMW M TwinPower Turbo technológia legkorszerűbb nemzedéke VALVETRONIC változó szelepvezérléssel és dupla-VANOS változó vezérműtengely-állítással dolgozik.

Az átfogó fejlesztésen átesett hajtáslánc-technológia és a megannyi újragondolt alkatrész együttesen 48 lóerő és 50 Nm többlettel ruházza fel a hathengeres benzinmotort a BMW 3-as sorozat előző modellgenerációjába beépített legerősebb szívhez képest. Az aggregát maximális teljesítménye így 374 lóerő, amely 500 Nm csúcs forgatónyomatékkal párosul. A jelentős fejlődés az új BMW M340i xDrive limuzin gyorsulási kvalitásaiban is megmutatkozik: a modell 4,4 másodperc alatt sprintel fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, amely 0,5 másodperccel gyorsabb, mint a BMW 3-as sorozat előző modellgenerációjának etalonjaként bemutatott csúcsmodell megegyező értéke.

A jellegzetes hathengeres hangzás pedig M sport kipufogórendszeren keresztül tör elő. A szelepvezérléssel ellátott kipufogórendszer Sport és Sport+ üzemmódban a legvadabb. A BMW M sport kipufogórendszert a hátsó lökhárító két szélére vezették ki, az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány érdekében pedig mindkét csövezést benzinüzemű részecskeszűrővel szerelték fel.

A BMW az új M340i xDrive limuzint már az alapfelszereltség részeként a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó legújabb verziójával szereli fel. Az alacsonyabb fokozatok esetében alkalmazott rövidebb áttételek javítják az autó gyorsulását, a rajtprogram pedig így maximális menetdinamikával képes kihúzni a modellt álló helyzetből. A kormánykerék mögé épített váltófülekkel a vezetés minden pillanatában aktiválható a manuális sebességváltás.

Az xDrive intelligens összkerékhajtás a másodperc törtrésze alatt képes változtatni az erőforrásból érkező teljesítmény és forgatónyomaték tengelyek közötti elosztásán, amelyet 0-100 százalék közötti arányban változtathat az első és a hátsó tengely között. A rendszert a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint építették be a modellbe, ami jelentős mértékben fokozza az újdonság kanyarodás közben átélhető agilitását. Sőt mi több, az alapfelszereltség része a BMW M sport differenciálmű is, amelynek hátsó tengelybe épített, elektromosan vezérelt, teljes mértékben változtatható záró funkciója nem csupán a modell kiválóbb tapadásához, de felfokozott menetstabilitásához és minden korábbinál sportosabb agilitásához is érezhetően hozzájárul.

Az autó hasmagasságát 10 milliméterrel csökkentő, alapfelszereltségként kínált M sport futóművet M-specifikus elasztokinematikai hangolással és a vadonatúj, rugóút-szinkronizált aktív lengéscsillapítókkal építették be a modellbe. Az elektromosan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozó adaptív M futómű az opcionális extrafelszereltség része. A BMW M sport futómű és az adaptív BMW M futómű szerves része továbbá a változó áttételű sport kormánymű is.

A BMW M sport fékrendszer, amely ugyancsak az új BMW M340i xDrive limuzin alapfelszereltségének része, rendkívül hatékony fékerőt garantál. A gyorsabban reagáló fékrendszer az első tengely végein 348 milliméter átmérőjű féktárcsákkal és négydugattyús féknyergekkel, míg a hátsó tengelyen 345 milliméter átmérőjű féktárcsákkal és egydugattyús úszónyergekkel dolgozik. A kékre fényezett féknyergek a BMW M divízió logóját viselik. Az alapfelszereltségként 18” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsákon eltérő méretű gumiabroncsok feszülnek, elöl 225/45 R18, hátul pedig 255/40 R18 méretben. A kétféle küllő-dizájnnal extraként elérhető 19” méretű BMW M könnyűfém felnik ugyancsak eltérő méretű gumiabroncsokat kapnak.

A BMW M340i xDrive limuzin kimagasló menetteljesítménye a modell típus-specifikus karosszériajegyeiben és felszereltségi opcióiban is visszaköszön. Az első koptató, a két küszöbtoldat és a hátsó lökhárító kialakítása a hűtőlevegő optimalizálását és a modell aerodinamikájának javítását szolgálja. A modell sportos megjelenéséről egyedülálló stílusjegyek gondoskodnak, így például a hálómintázatú BMW hűtőrács, a karosszéria színére fényezett légterelő szárny és a trapéz alakú kipufogóvég-fészkek. Az exkluzív kisugárzást Cerium Grey metál árnyalatú visszapillantó-házak, légbeömlő-betétek, hűtőrács-lamellák, kipufogóvég-fészkek és típusjelölések nyomatékosítják.

Az ajtók mögött Sensatec és Alcantara bevonatú, BMW M-specifikus kárpittal húzott sportülések, antracit árnyalatú BMW Individual tetőkárpit, váltófülekkel ellátott, bőrözött BMW M sportkormány és alumínium utastéri betétek fokozzák a hangulatot. A kormány mögötti digitális műszeregység büszkén viseli az „M340i” típusjelölést, amely az első ajtók küszöblécein is visszaköszön.

Az új BMW M340i xDrive limuzin világpremierjének a nagyközönség előtt november 30. – december 9. között nyitva álló Los Angeles-i Autószalon ad otthont, amelyet követően az első példányok 2019 júliusában érkeznek meg az utakra.