2018. november 16. 13:00   |   Autoblog
címkék:  

Lehullt a lepel a Toyota Corolla szedánról

A Toyota Corolla vadonatúj, 12. generációjának kínálatában az először az idei Genfi Autószalonon bemutatott ötajtós és a nemrégiben a Párizsi Autószalonon leleplezett kombi változatok után lehullott a lepel a lépcsőshátú kivitelről is. A Corolla Sedan most először 1,8 literes öntöltő hibrid hajtással is elérhető lesz Európában.

Az ötajtós modellváltozat genfi megjelenése, majd a kombi (Touring Sports) párizsi bemutatója után immár a lépcsőshátú Sedan változat is debütál a 12. generációs Toyota Corolla kínálatában. Az új Corolla családot különböző ügyféligények figyelembevételével tervezték meg: a kompakt ötajtós a fiatal párok, a praktikus kombi a családok, a kényelmes szedán pedig a presztízst sugárzó megjelenésre és kiemelkedő kényelemre vágyók autója.

Az új, lépcsőshátú kivitel a többi Corolla változathoz hasonlóan a Toyota TNGA GA-C padlólemezére épül, így ugyanolyan dinamikus megjelenésű és határozott kiállású, mint testvérei. Ugyanakkor önálló egyéniség is, és egyértelműen a sorozat legnagyobb presztízsű tagja, amit hatásosan hangsúlyoz az autó egyedi orrkialakítása és hátsó formavilága. Az orr-részen a Toyota jellegzetes Under Priority Catamaran formatervezési filozófiája köszön vissza. Az első sárvédők kétlépcsős vonalai még a többi Corolláénál is határozottabban fordulnak az alsó hűtőmaszk éleibe, a keskeny, de erősen térhatású felső maszk pedig közvetlenül a sarkokat is körülölelő fényszórókhoz csatlakozik.

A hátsó formavilág meghatározó elemei a dinamikus lökhárító és fordított trapéz alakú csomagtérajtó, amelyek harmóniában állnak az erőteljes orrkialakítással. A szedán-specifikus hátsó lámpatesteket krómdíszítés kapcsolja össze, vizuálisan is kiemelve a karosszéria szélességét. Első és hátsó LED fényvezető elemei még az éjszakai forgalomban is azonnal felismerhetővé teszik a Corolla Sedant.

Az új változat utastere az ötajtóséhoz és a kombiéhoz hasonlóan tágas és kényelmes, és a kabin bővelkedik a kiváló minőségű anyagokban és a fejlett technológiai megoldásokban. A tengelytávolság ugyanúgy 2700 mm, mint a Touring Sports kivitelben, így a hátul ülő utasok lábtere is kifejezetten tágas. Az utastér számos kényelmi szolgáltatása között éppúgy szerepel a vezeték nélküli telefontöltő, mint a 8 colos multimédiás érintőképernyő, a 7 colos információs kijelző és a 10 colos képátlójú head-up display.

Azon kívül, hogy a modellcsalád különböző változatainak tervezésekor minden eddiginél szabadabb kezet engedett a fejlesztőknek, a GA-C platform a kiváló vezetési élményre is garancia. Az alacsony súlypont, a korábbinál 60%-kal merevebb karosszéria és az alapáras multi-link felfüggesztés csupa olyan tulajdonság, amelyek a lehető legtökéletesebb kezelhetőséget és menetstabilitást célozzák.

Az új Corolla Sedan kétféle hajtáslánccal lesz elérhető. Ezek egyike csendes, gyors gázreakciójú, rugalmas és rövid szakaszokon tisztán elektromos hajtásra is alkalmas 1,8 literes öntöltő hibrid, amelynek összesített rendszerteljesítménye 122 LE. A lépcsőshátú kivitel vegyes üzemben mért üzemanyag-fogyasztása így mindössze 4,3 l/100 km (WLTP), CO2-emissziója pedig 98 g/km. A másik hajtáslánc a felfrissített 1,6 literes, rugalmas és jó hatásfokú benzinmotor, amely hatfokozatú kézi-, vagy fokozatmentes (CVT) sebességváltóval is elérhető. Az erőforrás legmagasabb teljesítménye 132 LE, vegyes fogyasztása pedig mindössze 6,1 l/100 km (WLTP). Ezzel a hajtáslánccal a Corolla Sedan széndioxid-kibocsátása 139 g/km.

A Toyota Corolla Sedanhoz széria a Toyota Safety Sense biztonsági technológiák legújabb, legfejlettebb változata. Az új Toyota Safety Sense aktív biztonsági csomagjának része az éjszaka is működő gyalogosérzékelővel, valamint nappali kerékpáros-érzékelővel kiegészített ütközés előtti biztonsági rendszer, a teljes sebességtartományban működő adaptív sebességtartó automatika, a kormányzásba is beavatkozó sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a jelzőtábla-felismerő rendszer, valamint az automatikus távfény-vezérlés is. A csomag újdonsága a fejlett vezetéssegítő rendszerek körébe tartozó sávkövető asszisztens. Amikor a teljes sebességtartományban működő ACC és az LTA aktív, a rendszer finom kormánymanőverekkel segít a vezetőnek sávban tartani a járművet – még az autópályák enyhébb ívű kanyarjaiban is.

Az új Corolla Sedan a Toyota Motor Manufacturing Turkey üzemében készül, és a modell európai specifikációjú változata 2019 első negyedévében érkezik meg a kontinens piacaira.