2018. november 20. 18:08   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Nem szeretik a kínaiak az újautó szagot

Egy tanulmány rámutatott, hogy az újautó-tulajdonosok jelentős hányada nem szereti frissen átvett autója szagát. A Ford már dolgozik a probléma megoldásán.

Bár Magyarországon nem sokaknak adatik meg, hogy nullkilométeres autóba üljenek, biztos szúrta már egyik-másik friss tulajdonos orrát az új kedvenc mesterkélt, esetleg műanyagos szaga. A kínai piac pedig egyre fontosabbá az autóiparban, hisz óriási potenciállal és már meglévő vásárlóerővel rendelkezik.

Így nem véletlen, hogy ide külön modellváltozatokat vagy akár modelleket fejlesztenek a gyártók, esetleg olyan apróságokat is figyelembe vesznek itt, mint az autók illata.

Míg ugyanis a világ legtöbb részén szeretik a tulajdonosok az „újautó szagot”, a kínaiak általánosságban inkább nem – nem tudni, hogy ezt a sok rosszminőségű és valóban büdös műanyagból összeállított sajátpiacos gépjárművek miatt vagy egyáltalán nem tetszik nekik. A lényeg, hogy a Fordnál már sikerült elérnie a Föld legnépesebb országának, hogy megpróbálja eltűntetni az illatokat, szagokat.

A The Detroit Free Press jelentése alapján a tulajok legalább 10%-a már panaszkodott a szagokra, így a cég már kísérletezik a megoldáson, amely elveszi az utastértben terjengő bárminemű új illatot, erre pedig a legjobb megoldást a szabadalom alá vett szag-elvonó procedúra jelentheti. Ennek lényege, hogy gyakorlatilag kisütik a műanyag, bőr, textil, ragasztó és egyéb anyagok által okozott illatokat az utastérből a szellőzőrendszer maximum hőfokon és álláson működtetésével a napon járó motorral hagyott autóban.

A 2018 J.D. Power China Initial Quality Study minőségvizsgálat jelentése szerint az emberek 10%-át éri negatív élményként az átvett autó szaga, ami jelenleg többeket zavar, mint a második helyre került üzemanyag-fogyasztás. A J.D. Power vezérigazgatója, Brent Gruber szerint „Az autókban levő szagok jelenleg az iparág egyik legnagyobb problémáját jelentik. Hogy értsük ez mit jelent, ez kétszer annyi tulajdonost zavar, mint a második legnépszerűbb baj, az üzemanyag-fogyasztás.”

„Míg az amerikai kultúrában elfogadott, a kínai ügyfelek nem kedvelik a különböző, idegen szagokat. Ez a szabadalom évek kutatásának eredménye és csak egy ötlet, hogy a jövőben hogyan szűrhetjük ki ezt a gondot a legjobban” – tette hozzá a Fordnál az anyagokért felelős igazgató, Debbie Mielewski.