2018. november 28. 14:05   |   Autoblog
címkék:  

Itt az új Porsche 911

A Los Angeles-i Autószalonon rántották le a leplet az új, nyolcadik generációs Porsche 911-ről. A teljesen új 911-es megtartotta jellegzetes formáját és farmotoros kialakítását, mégis jóval izmosabb kiállású. Az újdonság máris megrendelhető.

A 911 friss nemzedéke a 992-es sorozatszámot kapta. Az új karosszéria feltűnően szélesebb és nagyobb kerekeket hord, elöl 20, hátul 21 hüvelykes az alapméret. A far immár az összes modellnél egyforma szélességű, kihangsúlyozva a karosszéria karcsú középső szekcióját. A karosszéria ugyanakkor elöl is szélesebb lett, mégpedig 45 mm-rel. A sima, letisztult sziluetthez az elektromosan kipattanó, alaphelyzetben rejtett kilincsek is hozzájárulnak. Újak a fényszórók, a legkorszerűbb LED Matrix rendszerűek, s tartalmazzák a jellegzetes négypontos nappali világítást is. Az első fedél a korábbi 911-es generációkra emlékeztet. A faron a mindegyik modellen jóval szélesebb, variálható lapátszögű hátsó szárny és a lámpákat összekötő fénycsík dominál. Az első és a hátsó részeket leszámítva immár a teljes karosszéria alumíniumból készült.

Az utastérben igen jelentős változások történtek. A főműszereket mélyre ültették, elrendezésük a 70-es évek 911-es modelljeit idézi. Középen természetesen a fordulatszámmérő van, két oldalán ugyanakkor keret nélküli, szabadon álló digitális kijelzők kaptak helyet. A középső, szélesvásznú, 27,6 centiméteres képernyőt a műszerfal panelje alá illesztették be.

Világújdonság a Wet, azaz a nedves vezetési mód, amely felismeri az úton a csapadékot és a menetdinamikai szabályzó rendszereket felkészíti az új körülményekre, miközben a vezetőt is figyelmezteti. Alapfelszerelés az automatikus vészfékrendszer, extraként pedig többek között éjjellátó és stop-and-go funkcióval kiegészített adaptív tempomat érhető el.

A Porsche az új 992-es sorozat számára a hathengeres boxer turbómotorokat is átdolgozta. A módosított befecskendezés, valamint az áthelyezett turbófeltöltők és töltőlevegő-hűtőrendszer révén nőtt a hatékonyság. A 3 literes egység a Carrera S modellekben 450 lóerőt teljesít, ami 30 lóerővel haladja meg az eddigi szintet. A Carrera S és Carrera 4S modell is 4 másodpercen belüli nulla-százas sprintet produkál: a hátsókerekes Coupé 3,7, a négykerék-hajtású Carrera 4S 3,6 másodperc alatt zavarja le a mutatványt. Ezzel négytized másodpercet vernek az elődeikre. Elképesztő, de az értékek még tovább csökkenthetők az opcionális Sport Chrono csomaggal (-0,2 mp). A csúcssebességek 308, illetve 306 km/óra. A motorokhoz új nyolcsebességes duplakuplungos váltó kapcsolódik.

Az új Porsche 911 modelleket máris beárazták, a Carrera S Németországban 120 125, a Carrera 4S 127 979 eurótól vásárolható meg.