2018. november 28. 17:15   |   Autoblog
címkék:  

Összkerékhajtást kapott az áttervezett Toyota Prius

A Los Angelesi Autószalonon debütált a 2019-es modellévű Toyota Prius, amelyen formai, műszaki, és menetteljesítményeket érintő fejlesztéseket hajtottak végre és a típus történetében először elektromos négykerék-hajtással szereltek fel.

A Prius formája letisztultabb és vonzóbb lett, megújult az autó eleje és hátulja, valamint a kerekek dizájnja és a színválaszték is. A karcsú, éles vonalú első fényszórótestek kiemelik az autó lendületes vízszintes vonalvezetését, és kettős fénysugarú, LED-technikájuknak köszönhetően sokkal nagyobb területet világítanak meg. Az első lökhárító csúcspontját megemelték, így az autó oldalvonala egységesebb, folyamatosabb lett, aminek köszönhetően a Prius sziluettje dinamikusabbá és kecsesebbé vált.

Hátul az új összeállítású lámpatestek a karosszérián vízszintesen végigfutó erőteljes vonalra irányítják a tekintetet. Ezt a vizuális hatást a csomagtérajtón kialakított fordított trapéz alakú forma is fokozza. A 2019-es változat újdonságai közé tartozik még a színpaletta két új árnyalata – az Emotional Red és az Aqua Breeze – is, akárcsak az új formájú 17 colos könnyűfém keréktárcsák, valamint a 15 colos dísztárcsák kontrasztos sötétszürke színezése.

Az utastérben sok apró, de fontos változtatással javítottak az érzékelési minőségen, s ennek során a középkonzol, néhány kapcsoló és a műszerfal elrendezése is módosult. Az új kárpitozások hatásosan hangsúlyozzák a kabin ötletes és kifinomult kialakítását. A felszereltség is módosult, így a vezeték nélküli töltő megnövelt méretű rekeszében immár nagyobb telefonok is elférnek. A head-up kijelzőn már a navigáció kanyaronkénti irányjelzései is láthatók, a Toyota Touch 2 multimédiás érintőképernyőt pedig az okostelefonokhoz hasonlóan „csippentő” és „pöccintő” ujjmozdulatokkal is lehet kezelni.

A 2019-es Prius az első olyan Toyota, amelyet hibrid AWD-i hajtással szerelnek fel. Ez az intelligens rendszer egy olyan elektromos összkerékhajtás, ami még kiegyensúlyozottabbá és jobban vezethetővé teszi az autót.

Az intelligens rendszer kulcsfontosságú eleme egy nagy nyomatékú elektromotor, amely szükség esetén rásegít a hátsó tengely hajtására. Elinduláskor 10 km/óra sebesség felett, automatikusan kapcsolódik be, és akkor aktiválódik, ha a szenzorok 10 és 70 km/óra sebesség között, havon vagy nedves úton csúszós körülményeket érzékelnek. Ez a hajtóegység kompakt építésű és könnyű, nincs benne központi differenciál vagy kardántengely, ezért a csomagtartó méretét csak minimális mértékben befolyásolja, és a Prius fogyasztására és károsanyag-kibocsátására is csak csekély hatást gyakorol.

Los Angelesi bemutatkozása után a 2019-es Toyota Prius Európában is látható lesz: 2019. január 18-án, a Brüsszeli Autószalonon tekintheti meg a nagyközönség.