2018. november 29. 18:30   |   Autoblog
címkék:  

A tökéletes BMW M5

Az AC Schnitzer eddigi legnagyszerűbb munkája ez a BMW M5, amelybe a patinás BMW-tuner minden szakértelmét belefektette. Az AC Schnitzer körrekordokkal büszkélkedő M5-öse most tökéletesre csiszolva szabadulhat ki a közutakra.

Az AC Schnitzer az egyik legelismertebb, már számtalanszor a legjobbnak megválasztott BMW-nemesítő. Az egyes modelleken végzett aerodinamikai és hajtásláncot érintő változtatásai minden esetben pluszt jelentenek, a műhelyükből kikerült bajor gépek nemcsak szebbek és dögösebbek, de jóval gyorsabbak is. Jelen BMW M5-ös például a szedánok mezőnyében magáénak tudhatja a leggyorsabb kört a Sachsenringen és a Nürburgring Nordschleifén a második legjobb időt. Jörg Müller 1:31.71, illetve 7:29,50-es időt autózott a szuperszedánnal.

Az AC Schnitzer M5-öse a gyári 600 lóerős és 750 Nm-es értékek helyett 700 lóerőt és 850 Nm forgatónyomatékot vonultat fel. A jelentős teljesítménynövekedés mellett a hangja is durvább, ami a pillangószelepes sport kipufogórendszernek köszönhető. A rendszer 105 mm átmérőjű csövekben végződik, amelyek lehetnek krómozottak, feketére színezettek vagy karbon kivitelűek.

A karosszériára speciális karbon aerodinamikai készlet került fel, ami növeli a leszorítóerőt mindkét tengelyen, nagyobb kanyarsebességeket lehetővé téve. Az első lökhárítót kétrészes alsó spliterrel egészítették ki, a küszöbökre plusz spoilereket erősítettek fel, emellett hátsó tetőlégterelővel és diffúzorral látták el az autót. Opcióként nagyméretű „Racing“ hátsó szárny is elérhető.

A kocsi fénypontjai a felnik, amelyek kovácsolt kivitelben, többféle dizájnban kerülhetnek fel az autóra. Új fejlesztés a látványos AC3 Lightweight Forged Evo kerék, központi csavaros dizájnnal. A 21 hüvelykes darabokra 275/30 és 285/30 méretű abroncsokat húztak. Az AC3 felnik ezüst/antracit vagy antracit/ezüst színben választhatók, szürke vagy aranyszínű középső anyával. Kívánságra számos egyéb dizájn is elérhető, 20 colos méretben is.

A BMW a KW céggel közösen kifejlesztett sport felfüggesztésre támaszkodik. A V4 típusú felfüggesztés magassága, továbbá húzó és nyomófokozata is állítható, komolyan javítja a menettulajdonságokat és a kezelhetőséget. Emellett egyszerűbb, ültető rugókészlet is elérhető az M5-höz, ami elöl 25, hátul 10-15 mm-rel engedi lejjebb az autót. Az utastérben valódi alumínium alkatrészek emelik tovább a színvonalat.