Bemutatkozott a legerősebb Subaru STI modell
A Subaru továbbfejlesztette a WRX STI-t, így megalkotta az STI S209-et. A 346 lóerős szedán az eddigi legerősebb utcai modell, melyet a cég valaha készített. Ám a teljesítmény önmagában nem elég, ezért szinte mindenen módosítottak a mérnökök.
Sok amerikai Subaru rajongó vágyott már egy olyan modellre, amely felveszi a versenyt a csak Japánban elérhető S207 és S208 modellekkel, és most végre bemutatkozott a csak amerikai piacra szánt STI S209.
Az autó fejlesztése során a Subaru Tecnica International mindent beleadott, hogy egy igazi utcai sportautóval örvendeztesse meg tengerentúli rajongótáborát, így nem csak a motort, hanem a kasztnit, a futóművet és a belsőt is átdolgozták.
A legfontosabb persze, hogy a WRX STI EJ25 2.5 literes turbó boxermotorját hangolták át a mérnökök úgy, hogy az 346 lóerőt teljesítsen, valamint 10%-kal több nyomatékot adjon le 3600-as fordulatszámon, ott, ahol igazán számítanak a Newtonok. A nagyobb teljesítményt a továbbfejlesztett HKS turbófeltöltő (nagyobb turbinával és nyomással), a könnyebb, de erősebb, kovácsolt dugattyúk és hajtókarok, a nagyobb áteresztésű légszűrő, az átdolgozott kipufogórendszer (101 mm-es végekkel) és a nagyobb befecskendezőkkel szállítja az autó. A 2004 és 2007 között gyártott STI-ken sikerrel alkalmazott vízfecskendezőrendszer a turbóhűtőn szintén beépítésre került.
Ezen átalakításoknak köszönhetően az eddigi legerősebb STI logós négykerekűt alkották meg a japánok, habár létezik az Impreza WRX STI CS400 névre keresztelt, 400 lóerős változat is 2010-ből, ennek elkészítésében a Cosworth is kivette részét, így nem számít belső fejlesztésnek. A kellemes teljesítményt egy szűk áttételezésű, kézi kapcsolású váltó továbbítja egyszerre mind a négy kerék felé, melyeket mechanikus differenciálzárak kontrollálnak. A nyomatékeloszlást 60:40 arányban képes a sofőr a hátsó kerekek javára állítani a DCCD (Driver Controlled Center Differential) segítségével. Az átkalibrált SI-Drive rendszer három fokozatot ismer: Intelligent (I), Sport (S, a versenypályákra) és Sport Sharp (S#, gyorsulási versenyzéshez).
A megállásról az elől hat-, hátul kétdugattyús Brembo fékek gondoskodnak, a megfelelő tapadásért pedig a 265/35 R19-es Dunlop SP Sport MAXX GT600A abroncsok felelnek a 15mm-rel szélesebb nyomtávon. A 19×9 collos BBS alufelnik különösen könnyűek. Az STI S209-hez fejlesztett Bilstein gátlók és a keményített rugóknak köszönhetően akár 1G-s centrifugális erőt is képes kezelni az autó.
A szélesített kasztni sportosabb kiállást kölcsönöz a szedánnak, ahogyan a nagy légbeömlőkkel ellátott első lökhárító, a szénszálas tetőlemez és hátsó szárny is. A belsőt az alul lapított sportkormány, a Recaro ülések és az S209 emblémák teszik különlegessé.
Az egyik rossz hír, hogy a modellt csak Amerikában fogja árulni a Subaru, valamint mindössze 200 példány gyártását tervezi a cég, ráadásul csupán metálkék és gyöngyfehér színekben. Árát egyelőre nem ismerni, de idén év vége előtt már gazdájukhoz kerülnek az első darabok