2019. január 17. 15:00   |   Autoblog
címkék:  

Minden kiderült az új 7-es BMW-ről

Minden részlet kiderült a BMW új zászlóshajójáról, amely tovább finomított külső megjelenéssel, fejedelmi kényelmet kínáló bőrkárpitozással, digitális műszerfali kijelzőkkel, új operációs rendszerrel és intelligens személyi asszisztenssel érkezik. A motorpalettán többek között egy új nyolchengeres erőforrás és egy soros hathengeres benzinmotor, illetve egy plug-in hibrid hajtáslánc is megtalálható.

Az új BMW 7-es sorozat ismét kétféle karosszériaváltozatban kerül sorozatgyártásba, a hosszított tengelytávolságú változat plusz 14 centiméterrel bővíti a leghosszabb kivitel hátsó lábterét. Az 5120 milliméter hosszú alapváltozat és az 5260 milliméter hosszú testvérmodell egyaránt 22 milliméterrel múlja felül az elődmodell hosszméreteit. A modell 1902 milliméteres szélessége, valamint 1467 milliméteres (a hosszított tengelytávolságú változat esetében 1479 milliméteres) magassága változatlan.

A modell frontrészének átfogó formai újítása központi szerepet játszik a kocsi még erőteljesebb kisugárzásában. Az új motorháztető merőben új kontúrvonalakat és nagyobb BMW emblémát kapott, az átdolgozott frontrész leginkább meghatározó eleme mégis az egyetlen keretbe foglalt hűtőrács-pár, amelynek felülete mintegy 40 százalékkal megnőtt. Az alapfelszereltség részeként kínált, LED-technológiás adaptív fényszórók alternatívájaként elérhető BMW Laserlight lézerfény-technológia távolsági fénye egészen 560 méterre elvilágít.

Az első lökhárító alsó felének két szélén elegáns légterelő lapok törik meg a nagyméretű légbeömlőt, hogy az Air Curtains légbevezető nyílásokon keresztül érkező fékhűtő levegő a lehető legkisebb légörvényt keltse a kerékjárati ívekben. A karosszéria színére fényezett légterelő lapok és az ugyancsak újragondolt krómcsíkok kifinomult eleganciával ruházzák fel az új BMW 7-es sorozat frontrészét. Az első kerékjárati ívek mögé vágott Air Breathers légkivezető nyílások az úttestre merőlegesen állnak. Az elődmodellhez képest jelentősen magasabbra húzott légkivezető nyílás pontosan 90 fokos szöget zár be a köszöbtoldatokon végigfutó díszcsíkkal, amely egészen a hátsó lökhárító két széléig ér.

Az újragondolt hátsó lökhárítón a modell frontrészén elhelyezett nagyméretű légbeömlő motívuma köszön vissza. A kipufogóvégek nagyobb króm keretet kaptak, miközben a háromdimenziós hátsó lámpák az elődmodellhez viszonyítva 35 milliméterrel keskenyebbek lettek. A LED-technológiás fényforrásokat vörös és fekete bura mögé építették be a tervezők, akik a fénykontúrt az „L” alakban megálmodott hátsó lámpák kihangsúlyozásaként rajzolták meg. Újdonság továbbá a rendkívül vékony (mindössze 6 milliméter vastag) fénycsík, amely a két hátsó lámpa vizuális összekapcsolásaként szolgál.

Az új 7-es BMW-t M Sport csomaggal, Design Pure Excellence felszereltségi csomaggal, megannyi exkluzív karosszériafényezési lehetőséggel és egyedi könnyűfém keréktárcsa-garnitúrákkal szabhatják személyre az ügyfelek. Sőt mi több, az újdonsághoz extraként a BMW Individual magasfényű Shadow Line külső felszereltségi csomag is elérhetővé válik, az M Sport csomag kiegészítőjeként.

Az új BMW 7-es sorozat ajtajai mögött a hatalmas helykínálat, a legnemesebb anyagok, a tökéletesen kidolgozott részletek és az exkluzív összeszerelési minőség egysége kelti életre a luxus színvonalú utastér hangulatát. Az opcionális extrafelszereltségek palettájára az exkluzív Nappa bőrkárpitozás is felkerült, amely háromdimenziós felülettűzdeléssel varázsolja az ülésekbe az abszolút utazási komfort érzését. Az extrafelszereltségi portfólión ugyancsak újdonságként jelennek meg a fémbevonattal ellátott sötét amerikai tölgyből, illetve a magasfényű szürkemetál szemcsékkel megszórt nyárfából készült utastéri betétek.

Az új tervezésű bőrkormány egyik leglátványosabb újítása a multifunkciós gombok újragondolt elhelyezése. A vezeték nélküli okostelefon-töltő tálca közvetlenül a pohártartók elé került. A hátsó üléssorba épített BMW Touch Command táblagép legkorszerűbb verziója a BMW központi operációs rendszerének legújabb, 7.0 verziójával és frissített hardverével kínál folyamatos támogatást, mialatt a hátsó üléssorba megrendelhető szórakoztató rendszer Blu-ray lejátszóval és egy pár Full HD felbontású, 10” képernyő-átmérőjű, érintésérzékeny kijelzővel gondoskodik az utasok szórakoztatásáról.

Az új BMW 7-es sorozat motorpalettáját hat-, nyolc-, illetve tizenkét hengeres benzinmotorok és dízelmotorok alkotják, valamint egy vadonatúj fejlesztésű plug-in hibrid hajtáslánc. A portfólió csúcsán a 6,6 liter hengerűrtartalmú V12-es benzinmotor trónol, amely 585 lóerős teljesítménnyel és 850 Nm csúcsnyomatékkal vértezi fel a BMW M760Li xDrive luxuslimuzint, benzinüzemű részecskeszűrővel minimalizálva a modell emisszióját. A BMW 750i xDrive és a BMW 750Li xDrive modellek párosában egy vadonatúj fejlesztésű, 4,4 liter hengerűrtartalmú V8-as benzinmotor dolgozik, amelynek maximális teljesítménye 80 lóerővel 530 lóerőre emelkedett.

A BMW 745e, 745Le és 745Le xDrive modellek plug-in hibrid hajtásláncában egy soros hathengeres benzinmotor és egy minden korábbinál fejlettebb nagyfeszültségű akkumulátor kettőse dolgozik. A végeredmény a sport vezetési üzemmódban elszabadítható 394 lóerő, amely 2,6 liter átlagos fogyasztással és 16,3 kWh kombinált energiafogyasztással, valamint kilométerenkénti 59 gramm kombinált károsanyag-kibocsátással párosul. A modellhármas a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével 50–58 kilométer tisztán elektromos megtételére képes.

A rendelhető erőforrások sorát három rendkívül hatékony és alacsony károsanyag-kibocsátású, soros hathengeres dízelmotor zárja – egytől egyig 3.0 liter hengerűrtartalommal, akár négy turbófeltöltővel. A 750d xDrive és 750Ld xDrive modellpáros 400 lóerővel és 760 Nm forgatónyomatékkal gazdálkodhat, a 740d xDrive és a 740Ld xDrive modellpáros motorházteteje alatt a soros hathengeres szív 320 lóerőre és 680 Nm nyomaték leadására képes. A BMW 730d, 730Ld, 730d xDrive és 730Ld xDrive modellekből álló kvartettet 265 lóerő és 620 Nm nyomaték mozgatja.

Az új BMW 7-es sorozat mindegyik modellváltozata már az alapfelszereltség részeként elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal és mindkét tengelyen automatikus szintszabályozású, légrugós felfüggesztésekkel dolgozó, adaptív futóművet kap, az extrák között pedig az aktív hátsókerék-kormányzás és az Executive Drive Pro kiegészítő futómű-szabályzás is megtalálható (kivéve a plug-in hibrid modellváltozatok esetében).

Jövőbe mutató vezetést támogató rendszereivel az új BMW 7-es sorozat megerősíti az egyik leginnovatívabb és legprogresszívebb luxusautóként betöltött pozícióját. A Driving Assistant Professional csomag részeként elérhető intelligens funkciók célja, hogy olyannyira biztonságossá és kényelmessé tegyék a vezetést, amennyire csak lehetséges. A csomag része többek között a folyamatos araszolást megkönnyítő torlódás-asszisztenssel kiegészített kormányzó- és sávtartó asszisztens, az oldalirányú ütközést megelőző aktív rendszerrel együttműködő sávtartó asszisztens, a kikerülési segédlet, a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer, az elsőbbségadásra figyelmeztető rendszer és rossz haladási irányra figyelmeztető rendszer, illetve a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat is. Az alapfelszereltség része a parkolóasszisztens is, ami kiegészül tolatási segédlettel. Az autó akár 50 méter távolságból is képes a teljes mértékben automatizált párhuzamos parkolásra.

A BMW 7-es megkapja a legkorszerűbb BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezést, amely a kormány mögé épített, 12,3” átmérőjű digitális műszerfal és a 10,25” átmérőjű központi kijelző párosával egy teljes mértékben digitális, nagyfelbontású navigációs- és multimédia-rendszert varázsol az utastérbe. A BMW központi operációs rendszerének legújabb, 7.0 verziója eközben a csúcstechnológia funkcionalitását helyezi a középpontba. A vezető és első utasa a központi érintőképernyőn keresztül, az iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsájával, a multifunkciós kormánykerék gombjaival, gesztusvezérléssel és hangvezérléssel is aktiválhatja a különböző funkciókat.

A központi operációs rendszer leginnovatívabb újítása ugyanakkor a BMW intelligens személyi asszisztens, amely egy önmagát fejlesztő, digitális személyiséggé érő mesterséges intelligencia képében válaszol a „Helló BMW!” („Hey BMW”) kezdetű mondatokra és számos járműfunkcióhoz kínál hozzáférést. A vezető és az utasok élőbeszéd útján is vezérelhetik a digitális személyi asszisztenst, aki utazás közben képes különféle utastéri élményeket is aktiválni, így többek között a frissítő vagy pihentető programot.